גורמים בענף הנדל"ן זועמים בעקבות פרסום הרפורמות שמתכנן משה כחלון בשוק הדיור. ד"ר מיכאל שראל, הכלכלן הראשי לשעבר במשרד הכלכלה, הסביר מדוע להערכתו בעיות הנדל"ן רחוקות מלהסתיים. 
לדבריו של ד"ר שראל לא רק שתכניות הדיור של שר האוצר הנכנס לא יפתרו את בעיית הנדל"ן הן אף עלולות להחריף אותה: "המצע של 'כולנו' בתחום הדיור, שפורסם לפני הבחירות, היה מצוין והצעדים שהוצעו שם היו רציניים, הבעיה היא בתכניות שפורסמו בימים האחרונים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. ניסינו את הדברים האלו בעבר והמחירים לא נפלו, הם עלו. באים לאנשים ואומרים להם 'יש לכם עכשיו הזדמנות לקנות דירה בהנחה', זה מגביר את הביקוש וכל מי שלא חשב לקנות דירה ירצה לקפוץ על ההזדמנות. כתוצאה מכך יהיה עודף ביקוש וההיצע המצומצם רק יחריף את הבעיה". 

בהמשך הוסיף שראל: "שיטת הסבסוד היא נורא בעייתית כי בעצם הממשלה אומרת לקבלנים להתחרות על המחיר שהם מציעים למשתכנים. בעקבות זאת כל אחד ינסה להוריד את ההצעה שלו כמה שיותר וזה ייעשה על ידי הורדת הסטנדרטים של הבניה. הממשלה שמודעת לכך מתכוונת לפקח על איכות הבניה וזה יצור מפלצת רגולטורית של מעורבות ממשלתית שתצטרך לבדוק כל אחת מהדירות. יקום משרד שלם של מפקחים, שמאים ומתכננים שיעבדו במגזר הציבורי וזה רק יגדיל את מעורבות הממשלה וייקר את כל התהליך".

הכלכלן הראשי לשעבר הביע את דעתו גם על הכוונה להגדיל את מס הרכישה על דירות להשקעה: "מה שקורה עכשיו זה שעושים שוב את אותם הצעדים שניסו לעשות בחמש השנים האחרונות ולא הצליחו. אנשים חושבים שאם מרחיקים משקיע מהשוק אז מקטינים את הביקוש לדירות, זאת אשליה מכיוון ש-95% מהדירות שמשקיעים בהן כדירה נוספת הן מושכרות. כשעושים צעד כזה אז מרחיקים מהשוק את המשקיע שקונה את הדירה הנוספת ומצד שני גורמים לכך שאותו אדם שהתכוון לשכור דירה, עכשיו יצטרך לקנות דירה". 
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי