באביב 2013 היו בלשי ימ"ר תל אביב על סף פיענוח ודאי של סדרת מקרי רצח אכזריים במשולש הערים חולון בת ים וראשון לציון.

עד מדינה מהמעגל הפנימי של ארגון הפשע מוסלי, בוגר שכונת התקווה שהיה אופנוען דומיננטי בחוליית רצח אותה נטען שהפעיל שי מוסלי, האח הצעיר במשפחת מוסלי, סיפר ממקור ראשון מי סימן את המטרות, מי נתן לו את ההוראות ומי לחץ על ההדק - קרוב משפחה שלו בשם שימי ענו אשר היה מוגדר כמחסל בכיר של משפחת הפשע.

ימ"ר תל אביב היא משאת נפש של כל בלש שאפתן החולם על אקשן אמיתי - אמצעים חדישים, תקציבים גדולים, פרשות מתוקשרות, אווירה סלבריטאית וערך מוסף ברזומה האישי ובצמרת המשטרה. לפני כשלוש שנים הופקד על היחידה נצ"מ גדי אשד, קצין מוערך אשר גדל בימ"ר תל אביב וחזר אליה כמפקד עם נסיון בינלאומי אותו צבר כנציג משטרת ישראל במערב אירופה, שם נטל חלק במצוד אחרי רשתות האקסטזי הישראליות בעשור הקודם.

בקיץ 2013, כאשר בלשי מפלג התשאול, הממונים על איסוף מודיעין וקידום חקירות, הודיעו לאשד על "דג שמן" אשר החליט לפתוח את פיו, היו בטוחים בפיקוד הימ"ר שהם עומדים להשבית את הצד הדומיננטי בגל רציחות העבריינים אשר עורר אימה בערי גוש דן. באגף החקירות והמודיעין ובפרקליטות התמסרו מיד לעסקה שעיצב אשד - עד המדינה יתוודה על רציחות שנטל בהן חלק כמתכנן, מסיע ומסייע (רונן גבריאלי, שי דעבול, ירין שאטי), יפליל את שי מוסלי ושימי ענו בהזמנת החיסולים וביצועם, יספר יקליט ויתעד את כל הידוע לו על ארגון מוסלי, מיזמיו ואנשיו בארץ ובתפוצות, ויעזוב עם משפחתו ליעד בלתי ידוע במסגרת התוכנית להגנת עדים.


אבל תוכניות לחוד ומעשים לחוד. בדיעבד התברר כי המידור בארגון הפשע מוסלי יעיל יותר מזה של המשטרה כנראה. באותה התקופה חפרפרת נעלמה לחשה לבכיר בארגון על משהו חם שמתבשל בגזרת שי מוסלי בימ"ר תל אביב. מוסלי הצעיר הסתפק ברסיס המידע הזה כדי לעזוב ללא הפרעה את ישראל לטובת רומניה, שם מחזיקה משפחתו באימפריית הימורים, וזה היה המחדל הראשון בפרשה.
 
בחודש מאי 2013 גם שימי ענו עזב את הארץ ללא הפרעה והצטרף אל שי ברומניה, רגע לפני שהיה אמור להיעצר בפרשה מזעזעת של עושק זקנים עם אמו, אחותו וקרוב משפחה נוסף - זה שכעבור מספר חודשים גויס על ידי ימ"ר תל אביב לשמש עד מדינה.
 
חלפו עוד חודשיים שלושה, והמידע הפנימי מתוך המשטרה המשיך לזרום, עכשיו כבר ידעו בכירים בארגון הפשע כי עד מדינה או סוכן סמוי שוחה כמו צפרדע בביצה שלהם. בחודש אוקטובר נודעה בכל שכונת התקווה גם זהותו של עד המדינה.

עכשיו, בלשי הימ"ר נותרו עם עד מדינה בכלא אבל ללא השותפים שלו, שפרחו מישראל לטובת רומניה ודרום אפריקה, שם חוסל בקור רוח שימי ענו, שומר הראש הנאמן של שי מוסלי. הרצח המצמית, עם כדור בעורף בשדה פתוח ביוהנסבורג, נועד לגדוע את הרצף בשרשרת העדויות של עד המדינה. 

העדויות נגד שי מוסלי ושימי ענו אשר נותרו ריקות מכל תוכן, הותירו ברשות חוקרי המשטרה אחרי שנה וחצי רסיסי עדויות והקלטות שביצע עד המדינה והניבו את העמימות המיוחסת לכתבי האישום שהוגשו היום. סעיפי האישום המבוססים על ראיות נסיבתיות מזכירים מאוד את אלה שהובילו לזיכוי המהדהד של מוטי חסין, רק עם שינוי אחד קטן – כאן יש גם עד מדינה, מה שעשוי לטרוף את הקלפים.

אגב, חוסר המזל המשיך לרדוף את ימ"ר תל אביב של גדי אשד, חודשיים לפני שנחשפו למפח הנפש מעד המדינה נגד ארגון מוסלי, הם הוציאו לאור עד מדינה כושל נוסף, אולי עד המדינה המפורסם בתולדות המדינה - זאור חנקישייב, שהצליח למכור לחוקרי ימ"ר תל אביב סחורה מקולקלת על כמה נערים מפרדס כץ "העויינת" בפרשת הרצח במועדון הבר נוער. הוא שאמרנו, פרשות מתוקשרות באווירה סלבריטאית.
רשימות נוספות של אמיר זוהר באתר "פוסטה" www.posta.co.il

הבהרה
בכתבה שפורסמה במהדורה המודפסת (11 מאי) נכתב כי שי מוסלי ושימי ענו עזבו את ישראל לאחר הפעלת עד המדינה. הרינו להבהיר בזאת כי הם יצאו בתחילת 2014 – מספר חודשים לפני גיוס עד המדינה על ידי בלשי ימ"ר תל אביב.