הבוקר שוב התקבלה החלטה שאמורה לזעזע את אמות הסיפים: ראש ממשלה בישראל מר אהוד אולמרט "חטף" שמונה חודשים בית סוהר בפנים, פלוס קנס של מאה אלף שקלים בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, במה שמכונה 'פרשת מעטפות הכסף'. 
"דגל שחור מתנוסס מעל מעשיו של הנאשם", קבע בית המשפט. אפשר לשפוך טונות של מילים על ההרשעה הזאת, שמעתי מיד לאחר ההרשעה והקראתה באמצעי התקשורת שורה של אישי ציבור בעבר ובהווה שמגוננים על ראש הממשלה לשעבר שטוענים (בחלקם לפחות) שבית המשפט טעה, שהחלטותיו שגויות ושהפרשנויות שלו לא נכונות. 
רבותיי, יש ימים שאפשר עם קצת ענווה להשפיל את העיניים ולעשות חשבון נפש. אהוד אולמרט הוא לא איש הציבור הראשון, וכנראה לא האחרון, שעובר על החוק במדינת ישראל הצעירה בת ה-67. המון אנשי ציבור הורשעו בדין בבתי המשפט. אם אני אפרט לכם את רשימת המורשעים, זה ייקח המון זמן. 

אני לא רוצה לגזול מזמנכם אבל אני אתן לכם תזכורת קלה קלילה. אני לא יודע עד כמה אתם מודעים לחיבור שבין השמות שאני אומר לכם לבין המעשים שהם עשו לבין תפקידיהם הציבוריים אבל אני מניח שתזהו לא מעט שמות. וזו הרשימה השחורה: אהרון אבוחצירא, ברוך אבוחצירא, יורם אוברקוביץ' אהוד אולמרט, ראובן אלבז, מרדכי אלון, יוסף בא-גד, נעמי בלומנטל, זאב בן אריה, שלמה בניזרי, צבי בר, מיכאל גורלובסקי, שמעון גבסו, אהרון דומב, שלמה דיין, מיכאל דקל, אריה דרעי, אברהם הירשזון צחי הנגבי, נתן וולך, דניאלה וויס, יוסף ונונו, עופר חוגי, יחיאל חזן, סלאח טריף, אשר ידלין, דן כנר, יעקב כץ, יאיר לוי, יוסי לוי, משה לוינגר, שלמה לחיאני, אביגדור ליברמן, גבי ללוש. זאת רשימה קשה והגעתי רק לאות ל', נשארו עוד האותיות מ'-ת'. 
האם מסיקים מסקנות כתוצאה מכך שאנשי ציבור מורשעים? חלקם הולך לבית סוהר, חלקם נקנס, על חלקם יש תו של קלון. האם הם לומדים? לא, עובדה, אין כמעט יום שבו לא מתפרסמת פרשה חדשה. לוקח הרבה זמן עד שמביאים אותם לדין, הם מגיעים בסוף לבית המשפט, נותנים את הדין, חלקם לקולא חלקם לחומרה. רק בעצם התקופה האחרונה, בשנים האחרונות, נשיא, ראש ממשלה, שר אוצר, שר בריאות, ושר פנים הועמדו לדין. והכי נורא זה שחלק מהם לאחר שמסיימים לרצות את עונשם ועל פי החוק עובר איקס זמן, חוזרים לתפקידים בכירים. 
בסוף השבוע התפרסם שמר רועי שרעבי, יועצו של השר יריב לוין השר החדש לביטחון פנים ותיירות, הורשע בשנת 1998 בביצוע עבירה של חבלה בכוונה מחמירה לאחר שדקר בן אדם בסכין בקטטה שהייתה מחוץ לפאב שהיה בבעלותו ברחובות. את יריב לוין, שר לביטחון פנים ושר התיירות, אף אחד לא יאשים בכך שהוא מטומטם. נהפכו, האיש חכם חריף, שנון. אני לא סובל אף אחת מהדעות שלו אבל אי אפשר לזלזל באינטליגנציה שלו. והוא לא ידע? כשהוא נשאל מה תגובתו על כך שהוא ממנה בן אדם שדקר והורשע להיות מנכ"ל או יועץ בכיר למשרדו אז הוא אמר "הוא שילם את חובו לחברה". 

מתי מישהו יפסיק כבר עם הנימוק הזה? האם אדם שאנס חמש ילדות בגן ילדים אחרי ששילם חובו לחברה ייקחו אותו להיות מנכ"ל משרד החינוך?  זו מדינה של מטומטמים שמנוהלת על ידי מטומטמים? אחד שדקר בן אדם בפאב ו"שילם חובו לחברה" ימונה לתפקיד בכיר במשרד לביטחון פנים? אתם דפוקים? אתם פסיכים? מה הקטע הזה? אין מספיק אנשים ישרים שלא "שילמו חובם לחברה" כי מעולם הם לא דקרו, לא גנבו ולא אנסו? דבילים! 
אולמרט עוד טוען שהוא חף מפשע ומיטב עורכי הדין שלו, באמת הצמרת שבצמרת, שמקבלת בוכטות של מיליונים על ההגנה עליו, ממשיכה "להאמין" שהוא אכן חף מפשע ומגישה ערעור על גבי ערעור ועכשיו הם יגישו עוד ערעור גם על ההרשעה הזאת. הרי רצף כזה של מקרים ועדויות, אין מקריות פה. זה לא שמישהו הכין תיק לאהוד אולמרט משנאתו אליו, הרי לא תהיה ברירה והוא יצטרך ללכת לכלא בסוף. האם מישהו חשב על זה שאולי מן הראוי היה שאולמרט יקום ויודה "רבותיי, חטאתי, פשעתי, עוויתי"? אין סיכוי. משה קצב גם כן לא עשה את הפשע בו האשימו אותו וגם הירשזון ודרעי לא עשו ולא פשעו, הם עד היום לא מודים בכך. מה זה?!