בואו נצא לרגע מכל העניינים המאוד חשובים ונתרכז במשהו באמת חסר חשיבות אבל צורם.



אתמול בעת שנסעתי במונית מתחנת הרדיו לכיוון תל אביב, הביאה הכתבת הצבאית של רשת ב', כרמלה מנשה סיפור שגרם לנהג המונית להסיר את שתי ידיו מההגה, לתפוס את הראש ולהגיד 'אני לא מאמין'. אני לא תפסתי את הראש כי אני כבר מאמין לכל דבר שמתרחש בארץ הקודש. 


מדובר על חייל בודד המשרת בצה"ל, חניך בקורס מ"כים שנשפט ל-11 ימי מחבוש. ולמה תקעו את החייל הבודד הצעיר במחבוש? כי היה לו סנדביץ', כריך, שבתוכו היה משהו לא כשר.  החייל הסביר שסבתו מהקיבוץ ציידה אותו בכריך, זה לא שהוא ישב בבסיס עם צלחת ובתוכה חתיכת חזיר ושרימפס כמנה ראשונה ואחרי שהוא אכל את החזיר הוא גם ביקש כוס חלב להכעיס. היה מדובר בכריך שבין שתי הפרוסות שלו היה איזה נקניק שכנראה לא היה לו הכשר של הרבנות.

רבותיי, יש גבול לטמטום ולדחיפת האף של כל מיני אנשים לתוך הסנדביץ' גם אם מדובר בחייל. מדובר צה"ל הגיעה תגובה מטומטמת בה נמסר: "החייל המדובר פעל בניגוד לפקודות בכך שאכל אוכל לא כשר בשטחי האימון בניגוד לפקודות הצבא". עוד הוסיפו בדובר צה"ל: "מעשיו של החייל אינם עומדים בקנה אחד עם המצופה מחניך בקורס מפקדים ועל כך הוא נשפט בחומרה על מעשיו ונידון לימי מחבוש. לאחר בחינה מחודשת הומר עונשו לימי ריתוק בבסיס".

אם היה נכנס למשל אותו מפקד (שאני הייתי מעיף אותו מהצבא) ששלח את החייל הזה למחבוש, אל תא שירותים או לתוך שק שינה של חיילים והיה תופס אותם על חם מאוננים אז חצי צבא ויותר מזה היו צריכים להעיף או להכניס לריתוק כי הם עושים ביד כי באותם מקורותינו הקדושים כתוב גם "לא תשפוך זרעך לשווא". תגידו אין גבולות לטמטום?!

הייתם יכולים לנזוף בחייל ופשוט להגיד לו: "עשה טובה, בפעם הבאה אל תבוא עם סנדביץ' שבתוכו יש נקניק לא כשר, יש פה חיילים דתיים ולא נעים להם לראות את זה. זה שהם דוחפים את האף והעיניים שלהם לתוך הסנדביץ' שלך יאללה, תעביר אותה. בפעם הבאה תביא זוגלובק כשר בהשגחת הרבנות הראשית". אבל להכניס אותו ל-11 ימי מחבוש?! מה זה? אין גבול? כנראה שאין.

אני רוצה לצאת פה בהאשמה חריפה, וזה מסתדר לי טוב מאוד שמתחילים בתקשורת לדבר על הנושא בצורה יותר רצינית כי עד עכשיו שתקו בכל הנוגע לעניין. אני דיברתי על הנושא כמה פעמים אבל זה לא עוזר, ואני מתכוון ל"חבר'ה הטובים" שמשתוללים על מדרכות ובמעברי חצייה עם אופניים חשמליים, אופניים רגילים, אופנועים, קטנועים, קורקינטים חשמליים ועוד כל מיני כלי משחית דו גלגליים.
 
יכול להיות שאנשים אינם יודעים, אני אומר לכם כעת למען תדעו: בכל נסיעה ברכב דו גלגלי (ולצורך העיניין אופניים חשמליים ולא חשמליים הם רכב דו גלגלי) מי שנוסע על מדרכה הוא עבריין. המדרכה נועדה להולכי רגל, כנ"ל מעבר חצייה. מי שרואה את השליחים מנסים לחסוך עשירית שנייה עם אופנוע, קטנוע או אופניים חשמליים, משתוללים במעבר החצייה, קופצים ממסלול למסלול בכדי לחסוך משהו - כולם עבריינים, זו עבירה על החוק. אם היינו מדברים על 10 פורעי חוק במהלך היום שמשתוללים על מדרכה אז היינו אומרים שאולי אפשר להתמודד עם זה אבל מדובר בהרבה יותר פורעים. ואני אומר לכם כעת בצורה נחרצת – מי שאחראי להיקף התופעה אלו השר לביטחון פנים ושר התחבורה. כנראה שלראשי ערים אין אמצעי אכיפה.

אני אומר בשיא חוצפתי (ואני מעיד על עצמי שאני חצוף): אדוני שר התחבורה, עם כל הכבישים, הרכבות, הסרטים שאתה גוזר והאמירות האינפנטיליות שלך הכל נהדר. אתה שר ענק תרתי משמע, אבל עליך ועל השר לביטחון הפנים חלה אחריות להירצחם ופציעתם של קשישים, נשים וטף מידי יום. יום יום אנשים פוגעים באנשים תוך כדי עבירה על החוק עם כלי המשחית האלה והם משתוללים במהירות היסטרית על המדרכות. לפעמים אני רואה שליחים נוסעים ומאחורה יש להם ארגז שיוצא משני הצדדים, חצי מטר לכל צד. אותם שליחים אולי רואים מה שיש לפניהם אבל בצד עוברים אנשים והם פשוט מכסחים אותם, כמו מקצרה.

אני יושב יום יום לשתות קפה באזור ארלוזרוב ויצמן, אזור מועד לפורענות, יש שם את בתי המשפט, בתי החולים, המוני זקנים עם כיסאות גלגלים ופילפיניות שמובילות אותם כי הם בקושי זזים. ואתם צריכים לראות את כמויות האופניים החשמליים והלא חשמליים ואת האופנועים(!) על המדרכה. זה דבר בלתי מובן ובלתי יאומן ואתה רואה מולך עוד ילד עף ועוד קשיש נופל ועוד קשיש קופץ אחורה ונתקל במישהו ומפיל אותו, פחד ואימה.

לכן אני אומר בריש גלי, אדוני שר התחבורה, יש מושג שהוא נפוץ כעת – 'שיימינג', ביוש ואני רק רוצה להגיד לך: אתה פוץ! ושר המשטרה כנ"ל כמוך. שניכם פוצים, כלומניקים. אתם לא מסוגלים לעזור לאזרחים הנזקקים לעזרתכם ואתם שרים לכל הרוחות. תוציאו הוראת שעה, הוראת רגע, הוראת שבוע, הוראת חודש, תגייסו 800-900 אלף סטודנטים, תכשירו אותם בשבוע, תשלחו אותם לרחובות ותורידו את החולירות על הגלגלים, חבורות בריוני האופניים שפוגעים באזרחים.

תבדקו במיון באיכילוב כמה אנשים מגיעים כתוצאה מהתאונות הללו. הנה אתמול דרסו ילדה בת 3 ולפני שבועיים קשיש בן 80 פלוס נדרס ומת ע"י חבר'ה מנוולים שברחו עם הדו גלגלי שלהם. פגע- וברח על המדרכות במרכזי הערים. אתה יכול לדבר איך שאתה רוצה עם עובדי הנמלים, הם יסגרו איתך חשבון, הם חזקים אבל לקשישים שהולכים ברחוב אין כוח.

אדוני שר התחבורה, אדוני השר לביטחון פנים ואתה אדוני ראש הממשלה, במקום להתעסק במינוי של עוד 50 תפקידים לאורן חזן תתחילו להתעסק עם אזרחים לכל הרוחות. ממשלה מחורבנת, זה לא מעניין אותי אם זה אדון ביבי הכלומניק או אם זה היה בוז'י הכלומניק הרצוג. אתם מתעסקים בדברם ענקיים אבל האזרח הקטן מה איתו לכל הרוחות והשדים? מי יטפל בו? מנוולים חסרי מצפון, יום אחד אתם תשלמו על זה ביוקר כי יכול להיות שמישהו ייפגע, ייכנס לקריזה ויפגע בכם. ואי אפשר יהיה להאשים אותו, בן אדם רואה את אשתו הזקנה מקבלת בומבה מאיזה מניאק שרוכב על דו גלגלי ועובר על החוק, אין שוטר ברחוב אין פקח, אין מי שיעצור ואין מי שיוריד אותו מהכביש. אני נשבע לכם שפונים אליי אנשים זקנים ואומרים לי: 'אדון זהבי תעשה משהו, אי אפשר ללכת לסופר, אי אפשר ללכת לבית המרקחת, פחד מוות', והם צודקים. ואני מזמין אותך אדוני שר התחבורה במקום לגזור סרטים בנמלים חדשים ובאוטוסטראדות בוא תתחפש ותביא איתך את השר לביטחון פנים, אני אשב איתכם שעה על יד בית החולים איכילוב ואז אתם תבינו על מה אני מדבר כי כרגע אתם נוסעים במכוניות עם זכוכית שחורה ושומרי ראש, אף אחד לא מתקרב אליכם ואין לכם מושג מה קורה ברחוב ומה חושבים עליכם, נבלות.

שמעתי היום בגלי צה"ל ששאלו את הגאון הזה אורן חזן, מספר 30 בליכוד שחבר ב-800 ועדות בכנסת ושרוצה להיות גם סגן שר איך הוא יתפקד כי הוא חבר בכמה ועדות, ואתם יודעים מה הוא ענה? הוא אמר אני "צריך לשכפל את עצמי". אויש... יא אללה, איזה מזל שההורים שלי לא חיים ורואים מה קורה במדינה אליה הם באו כחלוצים.