ניצב סאו שלום, ראשית ברצוני לברך אותך על מינויך למפכ״ל בפועל של משטרת ישראל. לא יהיה זה מופרז לומר שבשם כל אזרחי ישראל אני מייחל שתצליח בתפקידך הצלחה גדולה.
ומכאן לענייננו העגום: אתה מקבל את הפיקוד על המשטרה כשהיא שקועה בתוך השנה השלישית הרצופה לכישלונה המוחלט והעקוב מדם במאבקה בקטל בדרכים. ההישגים היפים במאבק בפשיעה המאורגנת אינם יכולים לטשטש את העובדה שאומנם מאבקי הכנופיות של העולם התחתון גובים קורבנות בקרב האזרחים, אולם הדם הרב ביותר לא נשפך שם, אלא בכבישים. מאות הרוגים מדי שנה בתאונות דרכים, שהעובדה שהן לא נמנעו היא מחדל חמור ומשווע.
את המאבק בתאונות אמור להוביל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אבל זרוע הביצוע העיקרית של המדינה במאבקה בקטל בדרכים היא המשטרה שבראשה התמנית לעמוד. אכן, נכון שתקציבי הבטיחות, ובתוכם גם תקציב משטרת התנועה, קוצצו באופן חד על ידי הממשלה, אך נתונים אלה לא משנים את העובדה שהאחריות המבצעית העליונה לאכיפת החוק בכבישים, וכתוצאה מכך גם מניעת תאונות, מוטלת עליך.

החוק קובע שהתקציב השנתי למאבק בתאונות דרכים יעמוד על 550 מיליון שקלים. זהו סכום זניח ביחס למיליארדים הרבים המופנים לתקציבי פיתוח תשתיות במשרד התחבורה, אבל זה נושא לדיון אחר.
סדרות של קיצוצים בתקציב נתנו את אותותיהן, ומתוך אותם 550 מיליון מועברים כ-240 מיליון בלבד; מתוך 400 מיליון שקלים שאמורים להיות מועברים לשיפוץ תשתיות הבטיחות במוקדי סיכון, מועברים 200 מיליון בלבד; במקום 450 ניידות אכיפה בכבישים, משרתות פחות מ-200; במקום 300 מצלמות אכיפה שאמורות להיות מותקנות בקטעי כביש ובצמתים מרובי נפגעים, מותקנות 60 מצלמות בלבד; סטודנטים שאמורים להיות מגויסים למשטרת התנועה ככוח עזר לא מגויסים; ורשימת המחדלים עוד ארוכה. 
אדוני המפכ״ל החדש, אם מודדים את יעילות המשטרה לפי אמת המידה העליונה של מניעת שפיכות דמים שאינה נובעת מאיומים חיצוניים, יוצא שהצלחתך בתפקידך תיקבע קודם כל על פי מגמת מספרי ההרוגים השנתיים. אזרחי ישראל כולם נופלים קורבן למחדלים הקשים המונעים מאבק יעיל בתאונות הדרכים. אם תעצור את מגמת העלייה במספרי הרוגי התאונות ותשיבה לאחור, יהיה זה סימן מובהק להצלחתך. אם לא, תוכתר תקופתך בראשות הארגון ככישלון.
מוטלת עליך החובה העליונה לפעול להשבת התקציב למשטרת התנועה. לחזק את האכיפה, להכפיל את צי ניידות התנועה, לצרף את הסטודנטים למצבת כוח האדם, להציב את מצלמות האכיפה בצמתים ובקטעי הדרך מרובי הנפגעים, ולהשיב את הביטחון למשתמשי הדרך. 
הכותב מכהן כמנכ"ל עמותת אור ירוק