מטוסים וארטליריה של צבא טורקיה תקפו היום (שבת) מטרות של המחתרת הכורדית ה-PKK  באוטונומיה הכורדית בצפון עיראק, כך דווח בכלי התקשורת במדינה.



התקיפות התרחשו סמוך לעיירה אמדיה במחוז דוהוק בצפון עיראק. על פי דויווחים מקומיים  ארבעה פעילי המחתרת הכורדית ושני אזרחים נהרגו בהפצצות ועוד מאות רבות של אזרחים נמלטו מאזור התקיפה. 



ראש הממשלה הטורקי, אחמט דאווטאולו, הורה על התקיפות והצדיק אותן לכלי התקשורת במדינה: "התקיפות האוויריות פגעו במטרות של ה-PKK בכמה מוקדים, ובהן נפגעו מחסנים, 'עמדות לוגיסטיות', אזורי מגורים ומבנים נוספים", הוא ציין. דוואטולו הוסיף כי התקיפות אינן מוכוונות נגד תושבי האוטונומיה בצפון עיראק אלא רק נגד אנשי המחתרת הכורדית.



התוקפנות הטורקית מגיעה לאחר התדרדרות מהירה ביחסים בין המחתרת הכורדית בטורקיה, ארגון ה-PKK, לממשלה הטורקית בעקבות פיגוע הטרור בעיר סורוק בדרום המדינה, בו נהרגו 30 סטודנטים כורדים בתקיפת מחבל של ארגון דאעש. הכורדים סבורים כי ממשלתו של ארדואן סיפקה תמיכה סמויה לאנשי ארגון הטררו וכי היא לא עושה דבר לעצור בעדם.



היום הודיעה המחתרת כי הפסקת האש שהוכרזה מוקדם יותר השנה היא נחלת העבר. "נוכח ההפצצות הפסקת האש הפכה לחסרת משמעות. נודיע לאנשינו מה תהיה התגובה להפצצות בזמן הקרוב" נאמר בהודעה מטעם הארגון.



בתוך כך ממשיכה טורקיה בתקיפות על יעדי ארגון דאעש בצפון סוריה, תוך שהיא כורכת את הפעולה נגד המחתרת הכורדית ונגד ארגון הטרור האיסלאמי כ"מלחמה כוללת בטרור".