מאז רצח רבין, צילום של מנהיג ישראלי בכאפייה, בליווי נאצות כמו ״בוגד, יימח שמו וזכרו" הוא בגדר צפירת התרעה; אור אדום המזהיר מפני סכנה מוחשית. הכאפייה על ראש מנהיג ישראלי היא כבגד של נידון למוות, תמונתו כלוח מטרה. סרטון ברשת שבו הוא נראה במדים נאציים הנו תפאורת רקע.



המטרה עם הכאפייה היא עתה נשיא המדינה ראובן ריבלין. גינוייו הצודקים והמתבקשים את רצח התינוק בכפר דומא ואת דקירתה למוות של הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים הקימו עליו מטורפים המאיימים על חייו ודורשים, לפחות, שייעצר או שיאושפז בדחיפות (הדורש התנצל). והוא והם, לא להאמין, חברי אותה מפלגה.



ריבלין הוא איש ימין מובהק ועקבי בעמדותיו האידיאולוגיות והפוליטיות, ועם זאת ליברל והומניסט. על כך הוא מוערך ואהוב בקרב רבים, גם כאלה החלוקים עליו פוליטית. אבל זה אינו מקובל על חלק מהליכודניקים ואנשי הימין ולא מובן להם. הם מייצגים ימין שונה: קיצוני, בריוני, גס וצעקני.



הם אינם יכולים לבלוע את דבריו הכנים והאנושיים של הנשיא לאחר רצח התינוק בדומא, דברים המכבדים את מוסד הנשיאות ואת מסורת ההדר הבית״רית והשווים ציטוט נוסף: ״אני חש כאב על רציחתו של תינוק קטן, כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש. דרכם אינה דרכי... אינה דרכה של מדינת ישראל ואינה דרכו של העם היהודי״.



עכשיו המשטרה תחקור את האיומים על חיי הנשיא בעקבות תלונה שהגיש בית הנשיא. אם זה לא היה כל כך עצוב, זה היה מצחיק. המשטרה תחקור? זאת שלא הצליחה למנוע מהפושע המועד והמוכר להסתנן למצעד הגאווה ולרצוח את שירה? זאת שהניחה לו בכלל להסתובב חופשי ביום כזה? מי שצריך להיחקר קודם לכל היא המשטרה עצמה.



בכלל, המשטרה חייבת לעבור טלטלה רצינית בעקבות כל הפאשלות והגילויים המביכים הנחשפים בה באחרונה, ומה שקרה במצעד הגאווה הופך את הצורך הזה לדחוף ביותר. קשה להבין מדוע השר לביטחון פנים מתמהמה ואינו עושה שם מהפך, מנקה את האורוות, מטהר מוקדי סיאוב וקודם כל ממנה מפכ״ל קבוע. ועדיף שימנה מישהו חזק מבחוץ, אדם בעל כושר ניהול ומנהיגות סוחפת, שיבנה את הארגון הזה מחדש ויבריא אותו. וזה נכתב עם כל הכבוד וההערכה לאלפי השוטרים מהשורה העושים מלאכתם נאמנה.



את התלונה למשטרה הגיש בית הנשיא על פי המלצת השב״כ. זה עניין פורמלי. אבל התפקיד המרכזי בפרשות הרצח בדומא והאיומים על הנשיא מוטל על השב״כ. הארגון משקיע הרבה במניעת פעולות ״תג מחיר״ בשטחים, אך עדיין אינו מצליח למנוע אותן תמיד. אני מניח שהוא יגיע בסופו של דבר לטרוריסטים שפעלו בכפר דומא.



אלא שתפקידו היותר חשוב של השב״כ עתה הוא לאבטח במידה המרבית, לצד ראש הממשלה, גם את הנשיא ריבלין ולשמור על חייו. לא רק ללכוד את המאיימים ולנטרל אותם, אלא בעיקר לדאוג ולהבטיח שלא יצוץ פתאום מאי שם טרוריסט בודד, לא מוכר, שיירה את שלושת הכדורים הגורליים. לשב״כ יש כבר חטוטרת אחת על גבו, רצח רבין, הוא אינו זקוק לעוד אחת.