אתר הפרלמנט הבריטי מתגבשת עצומה לעצור את ראש ממשלתנו כשיבקר בלונדון בחודש הבא. הסיבה: פשעי מלחמה. האם נתניהו או מדינת ישראל בכלל עברו על איזשהו חוק? והאם בכירי חמאס יוכלו לבקר בלונדון באין מפריע? אלה שאלות לא רלוונטיות. מה שרלוונטי הוא ש״רבבות כבר חתמו על העצומה״, ולבטח יימצאו כמה ישראלים רהוטים שיסבירו שבגלל מדיניותנו הכושלת, זה מגיע לנו.
באנגליה, אגב, מתגוררים היום כשלושה מיליון מוסלמים, נתון שפתאום גורם ל״רבבות״ לקבל משמעות אחרת. אבל גם זה לא רלוונטי. כשקיימת לגיטימציה לקמפיין הכפשה סיסטמטי, איש לא מחפש הסברים. כך גם אפשר לקבל בשוויון נפש אמן גרמני שהציג בביאנלה בוונציה עבודה שבה נדגמה אדמה ממקומות שונים בעולם, כשאחד מהם הוא מכתש רמון, המצוי ב״פלסטין״. כך גם אפשר להגיד ״נו, אמרנו לכם״, כשבמאי ישראלי נדחה על ידי פסטיבל סרטים נורווגי, ומוסבר לו רשמית שהוא נדחה משום שלא ביקר בסרטו את מדיניות ישראל. ככה, בלי בושה.
המציאות, כידוע, אינה סטטית. היא כל הזמן זורמת בכיוון כלשהו ומשתנה. והמציאות כיום היא שרבים מהנאו־אנטישמים בעולם בכלל לא יודעים שהם כאלה. דחיית הסרט של הבמאי רועי זפרני, לדוגמה, היא השתקה שנוגדת כל ערך נאור. איך ייתכן שפסטיבל סרטים מכובד לא מתבייש להוציא אמירה כזו? משום שכרגע, בשוק האינטלקט, אין על זה מחיר. זה הכל.
 

הדבר הנורא הוא ששנאת ישראל הפכה למעין מותג אינטקלטואלי. בחלקים נרחבים מדי במערב, אם אתה רוצה להצטייר כנאור, מעורה וחכם, רצוי שתביע שאט נפש מישראל, גם אם אינך באמת יודע עליה דבר. רק למען הסר ספק - לא הצבעתי עבור הליכוד או מי ממפלגות הימין, אבל זה לא קשור. מה שחלק מהשמאל בישראל עדיין לא הפנים זה שהוא מגויס באופן ציני ושיטתי לקמפיין שנאה בינלאומי. גרוע מכך, הקמפיין אינו מניב שום תוצאה שהשמאל חותר אליה.
לכן זהו השלב שבו כל אדם בעל מינימום יכולת חשיבה ויושרה צריך לעצור ולחשב מסלול מחדש. מה כן השיג הקמפיין האנטי־ישראלי? האנטישמיות הגיעה לשיאים שלא נראו מאז מלחמת העולם השנייה. הפילוג והשנאה בתוך ישראל מרקיעים שחקים, ויש לכך השלכות קשות על כל התנהלות המדינה. ברשות הפלסטינית דווקא החמאס הוא זה שהתחזק. בתוכנו יש הימנה ברורה וחזקה בקרב האוכלוסייה. למי שעדיין טוען שתמיכתו בקמפיין האנטי־ישראלי לפחות תביא לתוצאה טובה, כדאי לפקוח עיניים: מדובר בקמפיין נאור, צודק והרסני, שרק גרם לשלום להתרחק. אבל מסתבר שכמו כל בני האדם ביקום, גם קבוצת האינטלקטואלים מתנהגת כמו עדר. לכאורה חשיבה חופשית, אבל בפועל, אם אינך מתיישר לפי קו המחשבה של השאר, ברור שתנודה מהקבוצה. הקבוצה תעריך אותך רק אם תקצין בכיוון המחשבה שלה. או אז תיחשב ל״אמיץ״ בביצה המקומית שאותה אתה מעריך, אף שבפועל תהיה קונפורמיסט מושלם.
כרגע, ההישג הגדול ביותר של הנאו־אנטישמיות הוא השימוש גם בלא מעט אינטלקטואלים ישראלים, ללא ידיעתם. כדאי שלפחות האינטלקטואלים המקומיים שלנו יתעוררו, ויתחילו לחפש דרך חדשה להשיג את מטרתם.