כשפירק גלעד ארדן את רשות השידור, מונה לה מנהל חדש שהוציא הנחיה לכתוב בתחתית כל מסמך של הרשות את המילים “רשות השידור (בפירוק)". כך צריך להורות גם גל הירש, המינוי החדש של השר ארדן. גל הירש, שהונחת על המשטרה מבחוץ, צריך להורות לכתוב על כל נייר משטרתי: “משטרת ישראל (בפירוק)". ואז, כמובן, לפרק אותה. כי אם יש גוף כלשהו במדינה שראוי להליך פירוק, פיזור והרכבה מחדש, זו משטרת ישראל. 



שנים רבות שמעתי פוליטיקאים מאשימים בכל הרעות החולות במדינה את משטרת ישראל. משפטים שהיו נפתחים ב"אוזלת ידה של המשטרה" הצחיקו אותי. היה לי ברור ש"אוזלת ידה" הוא שם קוד להצטרפות לטרנד. בואו נכה בשק החבטות הלאומי. 
 
ואז התחלתי לכתוב ולהיכנס בעובי הקורה בנושאים שונים. פתאום שמתי לב שכמעט כל נושא שבו אני נוגעת דורש את תגובת משטרת ישראל, כי בסופו של דבר, תחומים רבים כל כך, שאינם בהכרח קשורים זה לזה, מסתכמים במשפט אחד: “אוזלת ידה של המשטרה". שלא לדבר על טיפשותה, על ערלות לבה, על תאוות שוטריה לאלימות, על קטנות מוחה, שיכרון הכוח שלה. וזאת, כמובן, מלבד פרשיות המין המוכרות לכל. 
 

ויש עוד: שיטות חקירה פסולות, שקרים ואיומים על נחקרים; חקלאים שמביאים לתחנת המשטרה את הגנב שהשחית את מצלמות האבטחה בשדה שלהם, והמשטרה משחררת אותו ללא חקירה; מעצר אזרחים ללא עילה, ולעומת זאת חוסר אכיפה מכוון מאוכלוסיות שהמשטרה מעדיפה להעלים עין מהן, כי היא מפחדת להיכנס לעימותים איתן. בכל מקום שנגעתי בו מצאתי ריקבון, והכתובת זהה תמיד: משטרת ישראל. 
 
ניצב אחר ניצב פורשים בקלון כי הכוח עלה להם לראש, והם ניצלו את מרותם על פקודותיהם. והאזרח יודע שאין לו למי לפנות בצר לו. הכוח האמון על שמירת החוק מצפצף עליו, והוא בושה למדינה. מגיע לנו טוב יותר. מגיעה לנו משטרה מעולה כמו שיש לנו צבא מעולה. כבר כתבתי בעבר ואכתוב שוב: צריך לפרק את המשטרה, לשלוח את שוטריה הביתה ולגייס מחדש. 
 
נכון, אסור לעשות הכללות. יש שוטרים טובים. ישנה, למשל, היוזמה הברוכה של “מאמינים במשטרה", של אנשי הציונות הדתית שבאו לתגבר את המשטרה בכוח ערכי ומעולה. אבל על כל השאר עובדת האמרה הידועה: 98% מהשוטרים מוציאים שם רע לכל השאר. נכון, יהיו 2% שבאמת עושים מלאכת קודש והם ייפגעו מהרפורמה, אבל אלמלא תקרה, כולנו ניפגע יותר. 
 
# # #
 
לכן טוב עשה השר ארדן שמינה אדם מבחוץ, ולא סתם אדם: את גל הירש, מפקד אמיץ וערכי שהוכיח את עצמו. באינתיפאדה בשנת 2000 נפגע גל הירש מסלע שזרק מחבל ערבי מהגשר של ביר זית. הירש שירת אז בתפקיד מח"ט בנימין וחטף את האבן בראש. הוא היה מאושפז במצב קשה זמן רב. אולי בגלל זה הוא פרסם הודעת תמיכה במח"ט בנימין הנוכחי, אל"מ ישראל שומר, כשירה והרג את מי שניסה להרוג אותו באמצעות אבן. כי אבן הורגת, אנחנו יודעים. 
 
הירש עשוי לעשות פלאים למשטרה, כי הוא יודע, אומר ואמר ש"במחבלים צריך לירות". הוא יכול לעשות פלאים גם למדינה. המצב הביטחוני כיום הוא שחיילי צה"ל אזוקים בידיהם על ידי נהלים לפתיחה באש, שאינם מאפשרים להם באמת לשמור על חיינו, ובטח לא על חייהם. הם מוגבלים כל כך, עד שעדיף לפעמים שיברחו משדה הקרב, כי אין להם מה לעשות עם הנשק שלהם על פי חוק, ואם יעמדו סתם כך יהיו מטרה נוחה. 
 
הירש עשוי להפוך את המשטרה לדוגמה לצה"ל בנוגע לאופן שבו אפשר להשליט סדר וחוק. איך אפשר לשקם הרתעה. איך נלחמים באויב. אבל לפני הכל הוא צריך לפרק את המשטרה. אני יודעת שאני חולמת, שזה לא יקרה, שלא ישלחו את כל כחולי המדים הביתה וימנו חדשים, אבל מותר לי לקוות שלפחות חלק הארי של הגוף הרקוב והטיפש הזה יפוטר ויוחלף. 
 
הירש אינו מרכי הלבב. הוא מסוגל לעשות רפורמות. אם רק יגדיר מטרה ויבסס אותה על ערכים, כמו שהוא יודע לעשות טוב כל כך, הוא יכול להצליח. לאחר שיעשה רפורמה מהותית ושורשית במשטרה יש לו עוד כמה אתגרים. 
 
למשל הר הבית. לאסור את מפרי ומפרות הסדר, להרחיק את המוסלמים הקיצונים המאמללים את חיי היהודים העולים להר, לאפשר ליהודים כל מה שהחוק מאפשר להם במקום הקדום, ולהילחם על זכותם לעשות זאת. לזרוק לכל הרוחות את השוטרים שדואגים לרדת לחייהם של אוהבי המקדש העולים להר, כי יש כאלה שעושים זאת והם גרועים משליחי הוואקף. 
 
או אכיפת הריסת מבנים בלתי חוקיים. בכלל, אכיפת החוק בכפרים ערביים, שכיום המשטרה נמנעת מלהיכנס אליהם. זאת מלבד העבודה השוטפת, של תנועה ושחיתות ופשיעה קלה וחמורה וצווארונים בשלל צבעים. 
 
הרבה עבודה מצפה לגל הירש. בואו נחזק את ידיו. הוא ראוי ואמיץ ויכול. בואו ניתן לו ימי חסד וגיבוי, כי כולנו רוצים משטרה טובה. זה אינטרס של כולנו.