חוק ההדחה הוא עוד יוזמת חוק למחוק אחרי שיסתיים מבול הרפש הנוכחי. הסיבה הפעם: חברי הכנסת של בל"ד נפגשו עם משפחות מחבלים שרצחו יהודים. לטענת בל"ד, הם נפגשו כדי לטפל בעניין החזרת גופות בניהם.



לדעת מציעי החוק, זו "התנהגות בלתי הולמת". בהמשך הוחלף הנוסח למשהו בוגדני יותר, מסית יותר וכו'. יאיר לפיד פנה ליועץ המשפטי לממשלה כשהוא מסביר: "עצם קיום הפגישה קורא לרצח ישראלים", שזו הסתה ברורה לרצח הדמוקרטיה. מעבר לתירוץ של טיפול בהחזרת הגוויות, חברי הכנסת של בל"ד ביצעו אקט פוליטי, וכך גם נתניהו ושות'. כל צד עשה שימוש ברגשות הציבור "שלו" כדי להצדיק עמדה פוליטית ולצוד קולות בוחרים. מעבר לפוליטיקה, כל אדם סביר אמור להזדהות עם כאב הורים על מות בניהם ובנותיהם, ועם הרצון להביאם למנוחת עולם. גם אם אלה הסתערו, דקרו ונורו למוות. אלא שגם התרגיל של בל"ד וגם התגובות של נתניהו ושות' לקוחים מן הרפרטואר הרגיל של ריקוד על הדם.

קהל המטרה הספציפי של בל"ד במקרה הזה הוא מחרימי ההצבעה לכנסת במגזר, והאקט נועד להוכיח להם שאנחנו האופוזיציה האמיתית. נתניהו עשה שימוש ציני כהרגלו באבל המשפחות היהודיות כדי להסיט את האצבע המאשימה אותו בחוסר אונים מול גל הפיגועים נגד בל"ד. כאילו מה? שרת המשפטים איילת שקד לא נפגשה עם משפחות הנאשמים ברצח בני משפחת דוואבשה? 

ראש הממשלה עדיין מבוהל מכך שנכנע לדרישות מערכת הביטחון והאוצר וחתם לפני כחודש על הקצאת המיליארדים למגזר הערבי. למחרת כזכור הוא תרגל את הפליק־פלאק לאחור שלו ומינה את אלקין ולוין כמשגיחי כשרות. רעיון הבלימה של השניים היה שיישובים שלא יעמדו בקריטריונים שלהם לא יקבלו נתח בסיוע המיליארדים. מכאן שתמיכה בבל"ד מצטיירת כקריטריון הקובע. המטרה הפוליטית המשנית של נתניהו היא לפצל את הכוח הערבי שמאיים לגרד בכנסת הבאה 15 מנדטים ואולי יותר. פוליטית, אגב, זה תרגיל לגיטימי, רק שעל רקע המצב בישראל מדובר במהלך כביכול משפטי ופרלמנטרי. למעשה הוא אנטי־דמוקרטי, אם לא פשיסטי, בנוסף לטיפשות המובנית בו בכך שהוא משחק לידי בל"ד ושותפותיה.
באורח מפתיע, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב כראוי ושיגר את הנושא ל"בדיקה" במשטרה. אני סומך על בל"ד שהם ידעו שיחכו להם בפינה, ואני מניח שהם לא הסגירו את סודות האטום של ישראל. הרי אין שום סעיף בחוק שאוסר על פגישה בין חברי כנסת למשפחה פלסטינית. העניין ההומניטרי הוא מגן יעיל כדי להגניב דרכו את האינטרס הפוליטי. בסך הכל מדובר בתערובת מבחילה של נקרופיליה פוליטית ופחדנות ממשלתית.