משבר האמון החריף בין מפכ"ל המשטרה לסגל הפיקוד הבכיר ושדרת הקצינים הולך ומעמיק. נכון לעכשיו, נראה כי הניסוי שבמסגרתו הובא איש שב"כ בכיר לפקד על משטרת ישראל עומד בפני קריסה.
 
רב־ניצב רוני אלשיך קיים שלשום שיחה ארוכה, סגורה ונוקבת עם מאות קציני משטרה. באירוע השתתפו כל קציני המשטרה מדרגת סגן־ניצב ומעלה והוא התקיים בבית הספר לשוטרים של המשטרה בבית שמש. על פי דיווחים שהגיעו מתוך הכנס, האמון השביר בין המפכ"ל לשדרת הפיקוד של המשטרה הגיע לשפל של כל הזמנים ובעקבות המפגש נסדק עוד יותר. התגובות לדבריו של המפכ"ל היו קשות וקצינים רבים החליפו ביניהם מסרונים ורשמים קשים מהאירוע. "הוא עף על עצמו", אמר אחד הקצינים, "אין לו מושג על מה הוא מדבר, אחרי 20 דקות הוא איבד את הקהל", הוסיף אחר. כמה קצינים ציינו כי אנשי המפכ"ל דרשו ממי שמעוניין לשאול שאלות להעביר אותן מראש בכתב, אך לא היתה לכך היענות. בסביבת המפכ"ל הכחישו: "כדי להעריך כמה זמן נצטרך להקדיש לשאלות ותשובות, התבקש מי שהתכוון לשאול שאלה להודיע על כך מראש. הכוונה היתה לאפשר לכל שאלה לקבל מענה", אמרו גורמים בסביבת אלשיך.
 

שיחת מסדרון

שיחות המסדרון במשטרה בעקבות המפגש מסעירות את צמרת הפיקוד העליון. רוב המגיבים הביעו חשש מעתיד המשטרה בעקבות "הצנחתו של מי שאין לו מושג בתפקיד שלנו ובמקצוע שלנו". קצינים אחרים ציינו כי המפכ"ל "לוקה בהתנשאות קשה, הוא נוטה לדבר על עצמו, מפגין בורות בכל הקשור למקצוע המשטרתי ומנסה להמציא את הגלגל מחדש". קצין בכיר אחר אמר כי "כל הפטנטים שהוא חושב שהוא ממציא עכשיו כבר נוסו בעבר, המשטרה לא יכולה להיות שפן נסיונות של מי שלא יודע על מה מדובר".
 

הדברים באים בהמשך לפרסום ב"מעריב־סופהשבוע" ביום ו' האחרון על משבר אמון ומתח בין המפכ"ל לבין השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. בהמשך לאותו פרסום כעת מתברר כי המפכ"ל גם הטיל וטו על כמה ממועמדי ארדן למטהו האישי (ארדן מכחיש את הדברים), מה שגרם להמשך הידרדרות היחסים ביניהם. שני הצדדים, השר והמפכ"ל, הכחישו כי יש ביניהם קרע וצוין כי "הם עובדים בשיתוף פעולה מלא".
 
מהמשטרה נמסר בתגובה: "הכנס לקצונה הבכירה התקיים כחלק מתוכנית שנתית. במשטרת ישראל מקנים חשיבות רבה לשיח תוך־ארגוני, למפגשים של כלל הקצונה הבכירה ולהחלפת דעות. בכנס התאפשר לכל הקצינים לשאול בכל נושא. המפכ"ל מעודד שיח פלורליסטי ומשתף וחותר לבסיס עשייה רחב ומקיף של כלל אגפי ויחידות המשטרה למען הגנה על ביטחון הציבור ושירותו. צר לנו על כך כי קומץ אנשים בוחרים שלא לקחת חלק בעשייה לטובת אזרחי ישראל ומנסים בכל דרך להכפיש את אלו שכן עושים".