כולנו יכולים להסכים שזו לא התקופה הכי קלה לחיות במדינת ישראל. אם פעם פיגועים היו אירוע חדשותי חריג כיום הם פינה יומית. צפון דרום ומרכז, כולנו אזרחים בפוסט טראומה שאיכשהו מתפקדים במרחב הציבורי מכוח האינרציה. וכן, המצב במדינה מערער את חלקנו נפשית מספיק כדי לכתוב פוסטים מפוחדים בקבוצות פייסבוק השונות, כגון ״עוד מישהו שמע את הבומים של המטוסים״, ״שמעתם את הסירנות על פינת בן יהודה גורדון?״ או ״ראיתם את הכמות נייידות שעברה על דיזנגוף?״.

כשהטילים שורקים באוויר ואנחנו דבוקים לחדשות כמו אינפוזיה לווריד, עולה רמת הסטרס שלנו וכך גם הרצון בפתרונות זמינים ויעילים להפגת הלחץ. אז הנה תשע דרכים להירגע.

1. גינון

אם זה מספיק טוב לאנגלים זה גם מספיק טוב בשבילנו. קפצו למשתלה הקרובה ותקנו מלא סוקולנטים, ככה במקום לדאוג מטילים ופיגועים, תתחילו לדאוג האם השקתם אותם מספיק או יותר מדי. ועכשיו ביחד עם המחקר שגילה לנו שעגבניות מדברות ביניהן, התווספה גם העובדה שהצמחים שלכם צורחים מכאב ואתם אפילו לא יודעים.

עבודות גינון (צילום: אינג'אימג')
עבודות גינון (צילום: אינג'אימג')

2. בישול

עכשיו זה זמן טוב לכבות את החדשות ולעשות משהו לנשמה, כמו להכין מאכלים סופר מורכבים שכנראה תיכשלו בהם. ככה תוכלו להחליף את תחושת החרדה מהמצב הפוליטי בחרדה האם המק אנד צ׳יז יצליח או לא. זה ידוע שכדי להתגבר על מחשבה רצוי להחליף אותה במחשבה אחרת, אז הנה בבקשה. עדיף כישלון בתנור מכישלון בספר בישול של בני סיידא, או משהו כזה.

בישול (צילום: ingimage ASAP)
בישול (צילום: ingimage ASAP)

3. חו"ל

אין כמו לטוס למדינה זרה כדי לשכוח את הסיוט שבאת ממנו. רק אל תשכחו לרפרש את אתר מעריב כל שניה וחצי בזמן שאתם שותים קורטדו על נהר בדורדון כדי לדעת איזו מדינה הפציצה אותנו הפעם, האם הפיגוע האחרון היה קרוב לבית ולשמוע ויכוחים מה הייתה כמות המפגינים למטר רבוע, חשוב.

מטוס, טיסה. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מטוס, טיסה. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

4. נטפליקס

בנטפליקס יש מלא תוכניות מטומטמות שיגרמו לכם לחשוב על כל דבר אחר חוץ מהמצב. אנחנו ממליצים על "האהבה היא היא עיוורת", אין כמו ניסוי בבני אדם כללים עד כאב בשביל להרגיש שליטה על החיים המתפוררים שלנו.

נטפליקס (צילום:  אוליבייר דולירי gettyimage)
נטפליקס (צילום: אוליבייר דולירי gettyimage)

5. ללכת לישון

האם יש יותר אסקפיזם משינה? שינה היא חד משמעית הבריחה האולטימטיבית מהמציאות. הבעיה שעם כל הצפייה בחדשות, לפעמים יריב לוין ושמחה רוטמן חוזרים לרדוף אותנו בסיוטים, או שמא זו המציאות? חלומות סיוטיים מלווים בקוצר נשימה וזיעה קרה על הסברה של מה ההבדל בין רפורמה להפיכה משפטית הם לא כאלו נחמדים, ולכן אולי עדיף ללכת על הרדמה מלאה.

שינה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
שינה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

6. לצייר

אמנם אתם לא מוכשרים בציור, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים לקנות כמה צבעי אקריליק ולעשות יצירות אבסטרקטיות ג'קסון פולק סטייל, שבסוף ימצאו את דרכן למחסן או לקרוב משפחה מסכן שיעמיד פנים שזה לא הדבר הכי מכוער שהוא ראה. 

יוסף מתוודע לאחיו, ציור: פטר פון קורנליוס (1816/7) (צילום: נחלת הכלל)
יוסף מתוודע לאחיו, ציור: פטר פון קורנליוס (1816/7) (צילום: נחלת הכלל)

7. הכנת שלטים
אם כבר קניתם צבעי אקריליק תוכלו להשתמש בהם ליצירת שלטים יצירתיים להפגנות ולהרגיש כאילו אתם תורמים משהו לחברה.
השלטים האלו הם הדבר הכי טוב שיש. מזל שלקחתם את הקורס לימודי קופירייטינג  ב"בהצפר", המחיר בהחלט היה משתלם.

הפגנה מול ביתו של אהרון ברק (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה מול ביתו של אהרון ברק (צילום: אבשלום ששוני)

8. קדרות

אם כבר דברים מיותרים, עכשיו זמן טוב לנסות חוג קדרות. אין כמו להיכשל במשהו בשביל לשכוח שאתם אותטוטו חיים בדיקטטורה, אין לכם ממ״ד בבית ובעל הדירה העלה לכם את השכ״ד בשלושת אלפים שקל, מעבר לזה שכנראה במקום כד תצא לכם מאפרה, אז אולי זה גם זמן טוב להתחיל לעשן.

כדים צבעוניים (צילום: מאור אהרון)
כדים צבעוניים (צילום: מאור אהרון)

9. לקרוא את הסקר שישראל מדורגת במקום הרביעי במדד האושר

אנחנו ממליצים לקרוא את הסקר הזה כמה וכמה פעמים עד שהאינפורמציה תיקלט לכם טוב טוב בראש. מומלץ במיוחד לדקלם את הטקסט במקלחת בצורה רפטטיבית בזמן שאתם מקרצפים את עצמכם, בוכים וממלמלים ״אני מאושר אני מאושר אני מאושר״. בסוף אתם תפנימו את זה.