מוקדם יותר החודש נחגג היום הבינלאומי להוקרת האחים והאחיות במערכת הבריאות. בכנסת ציינו אותו בכנס מכובד ובו נאמו ודיברו נציגוית מכלל מערכות הבריאות בקהילה ובצה"ל. כל הדוברות והדוברים הביעו אהבה גדולה למקצוע הנעלה שכולו טיפול וחסד לציבור תושבי המדינה, ברגעים הקשים והקריטיים וגם המשמחים - בכל מעגלי החיים. 

המסר שעמד בבסיסו של היום הבינלאומי הינו: "מגוונים גבוה" ומחדד את הגיוון מקצועי והאישי של העוסקים בתחום הבריאות והסיעוד בישראל ומהווים פסיפס תרבותי, חברתי, דתי ועדתי - יחד למתן מענה מקצועי לאזרחי המדינה. 

בצד השמחה והגאוה על השליחות המקצועית, ההתקדמות העצומה בתחום, שני נושאים הוזכרו שוב ושוב בכנס:
1.האלימות כלפי הצוותים במרכזים הרפואיים והעובדה כי ממשלות ישראל טרם השכילו להוקיר ולעגן בחוק הבריאות את מעמדם של העוסקות והעוסקים במקצוע הסיעוד בישראל. נושא האלימות הוא בלתי נסלח ומחייב אפס סובלנות. בכנסת הקודמת עבר בקריאה טרומית חוק שיזמתי בנושא וכולל בתוכו את כל הדרגים במרכזים הרפואיים:  עובדי מינהלה, טכנאים, עובדי שירות, אחזקה וניקיון, רוקחים, הצוות הרפואי ווטרינרים. אני מקוה שהכנסת הנוכחית תאשר את החוק והוא ירשם בספר החוקים של ישראל.
2. אי הסדרת מקצוע הסיעוד בחוק הבריאות: העיסוק מוסדר בתקנות, חוזרים ונהלים זמניים ומשתנים.

ביחס למקצועות בריאות אחרים: רק לאחרונה נחשפנו לכוונה לחוקק בחוק ההסדרים את שינמוך הקריטריונים לטיפול רגשי ובנפש האדם, את הבעייתיות הקיימת במקצועות הכירופרקטיקה והעיסוי. זוהי תולדה של שנים בהן מקצועות אלו אינם מטופלים בחקיקה והסדרה, ללא קריטריונים ברורים המחדדים מי רשאים לעסוק בכך ברשיון, טיב והיקף ההכשרה. את התחום הזה על נגזרותיו ותחומיו אני מקדמת כעת בכנסת ונלחמת נגד המשך המצב והרעתו - אלו מסכנים את בריאות הציבור.

בשנת 2017, הודיע משרד הבריאות כי המשרד עסק בשנים האחרונות בניסוח חקיקה ראשית בנושא העיסוק בסיעוד במדינת ישראל. באותה שנה מונתה במשרד ראשת מינהל סיעוד ואחות ארצית ראשית, אשר היתה אמורה לעסוק בבחינת הנושא והשלכותיו. משרד הבריאות לא פירט את לוחות הזמנים לבחינת הנושא ועד היום נושא זה לא הוסדר בחקיקה. 

בהסתדרות האחים והאחיות ציינו בהקשר זה כי "קיים צורך בהסדרת מקצוע הסיעוד בחקיקת חוק האחיות בישראל, על-מנת להסדיר, בין היתר, את מעמדה המקצועי של האחות הראשית הארצית וראשת מינהל הסיעוד, כמו גם מעמדן של שאר האחיות במדינת ישראל, בהתאמה לדרג המקצועי. הנושא נמצא בתהליך עבודה".

נכון לשנת 2023, אין התקדמות בנושא.

נחמד לחגוג מדי שנה את היום הבינלאומי החשוב הזה ולהזכיר את פלורנס נייטינגייל אשר הפכה את העיסוק בטיפול וסיעוד ממקצוע חסר חשיבות חברתית של נשים ממעמד נחות, למקצוע אצילי ומתקדם. אולם מן הראוי כי מדינה כמו מדינת ישראל, השייכת למדינות ה-OECD תפעל באופן מסודר ונחוש להסדרה בחוק הבריאות את מקצועות הסיעוד והטיפול, תוך מסגרת זמן ברורה ומוגבלת, בהגדרות ברורות כנדרש ממדינה מובילה בתחום הבריאות והרפואה, בה פועל כוח אדם מצויין, מגוון ומסור המבקש את ההגדרות הללו לעיגון המקצועיות וההתמחויות שונות לטובת ורווחת הציבור כולו.

ח"כ טטיאנה מזרסקי ממונה על קידום תחום הבריאות בסיעת יש עתיד.