דוח של הארגון המטאורולוגי העולמי (WMO), שפורסם לאחרונה, קבע שכבר בשנים הקרובות טמפרטורת כדור הארץ תחצה רף קריטי ותוביל לשורה של אסונות שכמותם לא ראינו. זו שעת חירום, לא פחות.

משבר האקלים, שהוא החשוב ביותר בדורנו, דורש כמה התמודדויות. ראשית, המנהיגים של כל מדינה בעולם חייבים לעשות הרבה יותר בשביל להפחית פליטה של מזהמים ולעצור את ההידרדרות על ידי יצירת רגולציה מותאמת. שנית, התאגידים, שמייצרים את רוב הזיהום, חייבים לאמץ פרקטיקות פחות מזהמות בכל שרשרת הייצור שלהם. ושלישית, אזרחים בכל העולם צריכים לפעול לצמצום המשבר.

לכל ציבור שמעודד קיימות יש כוח אדיר. אנשים נחושים, מלוכדים סביב קיימות, יכולים להוביל שינויים סביבתיים היסטוריים. הציבור של כל מדינה חייב לקדם חוקים סביבתיים מקומיים ולהצביע למען מי שמתעדפים את משבר האקלים ומוכנים לפעול למען סביבה ירוקה ונקייה יותר. הוא חייב להתחיל להתעניין מהיכן מגיעים המוצרים שהוא צורך, איך הם מיוצרים, מה הנזק הסביבתי הנלווה אליהם ומה האלטרנטיבות.

אחד המיתוסים השגויים וההרסניים ביותר הוא שקיימות באה על חשבון קִדמה. לא יכול להיות דבר יותר רחוק מהאמת. במציאות, חברות משתמשות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי לפתח מוצרים מתקדמים ובני קיימה וכדי להפחית זיהום בכל שרשרת הייצור שלהן. הפיתוחים הטכנולוגיים שמסייעים לקיימות אכן צורכים יותר משאבים, אך לטווח הרחוק, הדבר ישתלם לכל הצדדים.

יש שלל דרכים שבהן חברות יכולות להצטרף לחזון למען כדור הארץ, בהן אגירת מי גשמים, הפקת חשמל ירוק או שימוש בחומרים ממוחזרים אחרים. אולם חברות בכל העולם, בכל תחום, צריכות תמריץ כדי לפעול. הציבור חייב להתחיל להתעניין בהשפעה של המוצרים שהוא צורך על הסביבה, לדרוש מוצרים בני קיימה ולהכריח את החברות לנקוט מדיניות ירוקה יותר. את החזון הזה אנחנו חייבים להוביל יחד, אחרת לא נוכל להגשים אותו. 

הכותב הוא מנכ"ל Beko ישראל