בחודשים האחרונים ראיתי את רוחה של הדמוקרטיה הישראלית בפעולה. מגוון הקולות, הוויכוחים העזים והדיונים הדגימו את עצם המהות של חברה דמוקרטית משגשגת והראו את רצונם של הישראלים להילחם על מה שהם חושבים שנכון. כמנהיגה יהודייה בצפון אמריקה, אני מברכת על מחויבות ישראל לערכים דמוקרטיים ומכירה בהשפעה העמוקה שיש לה על הקהילות בארצות הברית ובקנדה.

קחו למשל את הדיונים על שינוי חוק השבות או את הוויכוחים על תפקיד בית המשפט העליון בישראל. אלו נושאים עם פוטנציאל לשינוי דרמטי ביחסים בין הקהילות שלנו למדינת ישראל. לכן חשוב לייצג בישראל את השקפותיה של הקהילה היהודית של צפון אמריקה, ולוודא שהן חלק מהדיון בנושאים שיש להם השלכות רחבות על היהדות העולמית ועל יחסינו עם המולדת היהודית.

לישראל תמיד היה מקום מיוחד בלבה של יהדות העולם. הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, הארגון הפילנתרופי הגדול ביותר בצפון אמריקה, מתגאה בהישגיה של ישראל ומוקיר את הערכים היהודיים והדמוקרטיים המשותפים לנו. ללא חשש, אנחנו מגינים עליה מפני התקפות פוליטיות לא מוצדקות ומשקיעים רבות בתמיכה באנשיה. ב־100 השנים האחרונות בנינו מעל 1,200 מבנים בארץ, סייענו לבניית רשתות הביטחון לאוכלוסיות הפגיעות ביותר בישראל, תמכנו בעלייה ובקליטה ופעלנו למען חברה מכילה ופלורליסטית. אנחנו עושים כל זאת מסיבה אחת: אהבת ישראל.

למרות האהבה לישראל, ועל אף קשרים רבים בין ישראל לקהילות היהודיות בצפון אמריקה, לישראלים רבים - כולל מנהיגים פוליטיים - אין היכרות רבה עם הקהילה היהודית בצפון אמריקה. הפדרציות היהודיות משקיעות מאמצים כדי לקדם שיח משמעותי בין הקהילות. דוגמה אחת היא משלחת חברי הכנסת שהגיעה לאחרונה לביקור בארצות הברית. למשלחת הייתה הזדמנות ייחודית לפגוש קהילות יהודיות אמריקאיות, לחוות ממקור ראשון את הפסיפס העשיר של הזהויות שלנו, ללמוד על הקשר העמוק שלנו לישראל ולעם היהודי, ולשמוע על האתגרים הנוכחיים שלנו. כך אנו מקווים לחזק את הקשר ולהבטיח שלישראלים בכירים תהיה הבנה טובה יותר של הערכים וההעדפות של יהדות צפון אמריקה.

התקדמות אמיתית נובעת מחילופי דברים כנים המבוססים על הבנה וכבוד למי שאנו מסכימים איתם, וגם למי שלא. זוהי אחריותנו המשותפת לגשר על הפערים הגיאוגרפיים והתרבותיים, ולטפח אחדות במשפחה היהודית העולמית.

אני מזמינה את מקבלי ההחלטות בישראל להצטרף אלינו לדיאלוג ושיתוף פעולה - בואו ננצל את ההזדמנות לחזק את הקשר בין ישראל ליהדות צפון אמריקה, מתוך הכרה שגורלנו אחד הוא. כך נוכל להתמודד עם האתגרים שלפנינו ולחגוג את ההישגים. יחד נבטיח עתיד שבו ישראל ויהדות צפון אמריקה עומדות זו לצד זו, מאוחדות במטרה ובחזון. 

הכותבת היא יו"ר מועצת המנהלים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה