לפני מספר שבועות הסתובבתי במסדרונות המטה של חברת ​​OwnBackup. חברה שהוקמה בישראל ופתחה פלטפורמת תוכנה שמגנה על המידע שלכם. 

כשהמעלית נפתחה נחשפתי לחניון מקורה, טיילתי במסעדה, ראיתי סימולטור גולף, בר מכובד ואטרקציות נוספות. למראות הללו הייתם חושבים שאתם בקמפוס הטכנולוגי של עמק הסיליקון או באחד המגדלים ברובע הפיננסי בניו יורק, אבל הייתם טועים. למעשה, הייתי אני בצפון ניו ג'רזי, מדינה שעל פי הדיווחים האחרונים יש בה שלושה "חדי קרן" ישראליים (חברות עם הכנסה מוערכת של מעל מיליארד דולר), כולל OwnBackup. אל תהיו מופתעים, חברות הטכנולוגיה הישראליות מתקדמות בקצב בזק במדינה. אם עד עכשיו לא שמתם לב למה שקורה בניו ג'רזי, אז הגיע הזמן. ישראלים וישראלים-אמריקאים משפיעים מאוד על כלכלת המדינה, ומשמשים כגשר בין שני שווקים משגשגים בזמן קריטי.

לניו ג'רזי ולישראל יש היסטוריה ארוכה ועמוקה. קהילות יהודיות וישראליות גדולות צמחו ושגשגו כאן במשך עשרות שנים. בשנת 1989, מחלקת המדינה של ניו ג'רזי הקימה את ועדת ניו ג'רזי-ישראל, ונתנה לה מנדט להעמיק את היחסים בין שני האזורים בעסקים, תרבות, אקדמיה ועוד. כעת, כשאנו מציינים את יום השנה ה-75 להקמת ישראל, מערכת היחסים הזו התקדמה באופן דרמטי, מקשרי חברות לפיתוח כלכלי וחדשנות. זה קרה בשל המחויבות הבלתי מעורערת לנושא מצד מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי. 

במהלך השנים התייחסתי למדינת ביתי, ניו ג'רזי, כמרכז עולמי של חדשנות עבור ישראלים. בעבר ההצהרה הזו נתקלה ביותר חיוכים מאשר התעניינות. היום זה השתנה.

ניו ג'רזי, הדחוקה אסטרטגית בין שתיים מהערים הגדולות באמריקה, סובבה ראשים בקהילה הטכנולוגיה הישראלית במגוון מגזרים. חברות רבות כמו OwnBackup, eToro, טבע, NICE, Bluevine, קורנית דיגיטל ועוד, מחזיקות מטה בארה"ב. בנוסף, עם המיזוג בשנה האחרונה בין בנק לאומי ארה"ב וואלי אינטרנשיונל, ניו ג'רזי הפכה למוקד בולט בתחום הבנקאות הישראלית-אמריקאית.

מוקדם יותר השנה ועדת ניו ג'רזי-ישראל חשפה דו"ח כלכלי על היחסים בין שתי הרשויות. על פי הדו"ח ניו ג'רזי אחראית ל-25% מההשקעות הישראליות בצפון מזרח ארה"ב. בנוסף, כמעט חצי מיליארד דולר זרמו מישראל לניו ג'רזי, מה שהוביל ליצירת 1,400 מקומות עבודה מקומיים. בעוד שניו ג'רזי תמיד הייתה היסטורית מקום פורה להמצאות, כיום היא מושכת חדשנות ישראלית.

מספיק לעשות נסיעה קצרה דרך כמה מהקהילות במחוז ברגן, בצפון המדינה, ותשמעו את השפה העברית במרכזים המשגשגים. מרכזים המהווים עוגן לישראלים רבים שמחפשים לגור ולעבוד כאן. כשאותם ישראלים מצליחים במדינה, הם משאירים חותם שקשה למחוק. הגיע הזמן להכיר בתרומה המשמעותית של הישראלים בניו ג'רזי. מנגד, הישראלים צריכים להכיר בכך שניו ג'רזי שותפה איתם לפרק המרגש הזה, ושותפות זו תמשיך להביא שגשוג לשותפים משני צידי האוקיינוס האטלנטי. 

אנדרו ה' גרוס הוא מנכ"ל ועדת ניו ג'רזי-ישראל, הפועלת במחלקת המדינה של מדינת ניו ג'רזי.