דואר ישראל הוא כרגע המראה המייצגת ה״טובה״ ביותר להתפוררות וההסתאבות המוסרית של מדינת ישראל. הקרנפים של יונסקו? הצחקתם אותנו. מספיק להעיף מבט חטוף על הגוף הממשלתי הרקוב הזה ותקבלו תמונה נרחבת לזרמים התת קרקעים שניתבו את ישראל לתקופה הכאוטית והאפלה ביותר בחייה. מורדור פינת קפלן זה כאן. למעשה, דואר ישראל הוא רק סימפטום למחלה כרונית ארוכה וחשוכת מרפא שניסינו להרדים באמצעות אקמול פורטה.

בשלוש השנים האחרונות הפסיד הדואר 1.9 מיליארד שקל. מה שהוביל את מדינת ישראל לצאת בתוכנית הבראה לדואר שבה הושקעו 1.7 מיליארד שקל, כשעיקר הכסף הוקדש לפרישה מוקדמת של עובדים.

החידלון האסטרונומי של גוף שאמור לשרת את הציבור ועושה זאת בצורה העקומה והכושלת ביותר הוא לא דבר חדש, כבר זכינו לקדימון הזה בדמותם של הבנקים שהחלו לסגור סניפים ולהעביר את כולנו לממשק לא ידידותי למשתמש ,לכפות עלינו הזמנת תורים מראש (תהליך שהיה אמור להיות שמור לתקופת הקורונה בלבד) מינימום היה מדובר בתור לקופת חולים ולא בגוף שאמון על הכספים שלנו. לעומת המצב החצי עגום של הבנקים, דואר ישראל הוא גוויה מתפוררת שעושה את צעדי הגסיסה האחרונים שלה בדרכה אל המוות המתוק והמיוחל, אחוזה יד ביד עם חברה הטוב משרד הפנים. מי ביקש דרכון ולא קיבל? 

מספיק להיכנס לסניף דואר רנדומלי בשביל להבין את החידלון: רצפה מטונפת מלאת פתקים וערמות קרטונים, תורים משתרכים של אנשים מיוזעים ומיואשים עד למחוץ הסניף, דלפקים שבורים ומלוכלכים עם פוסטרים קרועים באדום ניאון, כספות קטנטנות מלאות חלודה מתקופת המנדט, מערכת קביעת תורים כושלת ועובדי דלפק מיואשים עם סבלנות של ילד מילניאל מנוזל ורופס. גם השיווק ההומוריסטי והרלוונטי של ניר וגלי לא יכול להציל את דואר ישראל מעצמו, מה שהם צריכים כרגע זו המתת חסד.

פה בדיוק נכנס לתמונה תהליך ההפרטה, התהליך המדובר והמסורבל בתבל כמו שרק ממשלת ישראל יכולה לייצר. הפרטת הדואר שנקבעה לעלות ביום רביעי לאישור האוצר שאמור להזרים 400 מיליון שקל בשביל הפרישה המוקדמת של 426 עובדי הדואר, בעצם מתנגשת עם ההחלטה התמוהה של שר התקשורת קרעי להדיח את יו"ר הדואר. לאחר הסאגה הלא נגמרת שבמהלכה הקפיא האוצר את הכספים שנועדו לעבור למפוטרים מהדואר, הכריע אמש שר האוצר שלא להילחם עוד על המשך כהותנו של וקנין.

בתגובה מפורטת שפורסמה מפריכה החברה את הטענות של שר התקשורת כנגדה וכנגד היו"ר, ומוכיחה לדבריה, כי החלטתו להדיח את יו"ר הדירקטוריון נועדה לשרת מטרה אחת והיא החזרת תרבות פוליטית רקובה ומינויים פסולים לחברת הדואר. בנוסף לכך שההליך מסכן את ההבראה וההפרטה ועלול להוריד לטמיון את ההשקעה הכספית העצומה של המדינה.

הסמל בו דואר ישראל מתהדר, איילה דוהרת - לקוח מצירוף המילים "איילה שלוחה", הלוגו האבסורדי הזה, זה שאמור ליצור אצלנו בראש איזה מצג של חיה מהירה, זריזה, נחושה, אצילית ועוד כל מני תכונות שלא קיימות במדינת ישראל ובטח שלא בדואר ישראל. האיילה הזאת כבר מזמן לא איתנו, ירו בה, היא לא קיבלה את חבילת התרופות שלה בזמן ועכשיו היא מתה. אפילו וולט דיסני לא יכול היה לחשוב על סוף טרגי מזה. אנחנו היינו מייעצים להם להחליף בדחיפות את הלוגו למשהו יותר רלוונטי, למשל צב ים גידם עם הרעלת כספית מנחל הירקון.

אז כן, הסניפים של דואר ישראל נסגרים בזה אחר זה כרשת מסעדות כושלת של תום אביב ואנחנו נותרנו אומללים ומבולבלים מנסים לאתר חבילות שעברו בפתאומיות סניף או חבילות יקרות ערך שנשלחו לירקניות ופיצוציות של קליית חממה. כרגע הדבר היחידי שנותר לנו לעשות הוא להתפלל לאלוהי הכאוס המזרח תיכוני שהלפטופ יקר הערך שהזמנו לא יוחזר לשולח במקרה הטוב או נזרק במחסן מוכה אסבסט בקריית אתא.

עצוב להודות בזה, אבל דואר ישראל כל כך כושל שאם הארי פוטר היה חי בארץ כנראה היה מאבדים לו את המכתב להוגוורטס והוא היה נשאר לחיות עם הדודים המתעללים שלו בדירה מחולקת בשכונת שפירא ז׳ עד עצם היום הזה.