מסתבר שגם הדיווחים המדאיגים על הפגיעה בכשירות צה"ל ודבריו הקשים של מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, שלפיהם "ישנה פגיעה בחיל האוויר שהולכת ומעמיקה", אינם מטרידים את ראש הממשלה נתניהו ואת שריו. במקום לעסוק בנושאים החשובים והמדאיגים את העם והמדינה, בחרה הממשלה לעסוק בשעות קשות אלה בנושא השולי ביותר - הפרדה בין גברים לנשים באתרי המים של רשות הטבע והגנים. המדינה שקועה בבעיות עד צוואר, וזה מה שמטריד אותה. המגוחך הוא שבשעה שבעיות הגנת הסביבה מטרידות מאוד ממשלות בעולם שהציבו אותן בראש סדר היום שלהן, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן מקדישה את זמנה לעיסוק בנושא השולי הזה.

יותר מכל, הציבור בישראל מוטרד בימים אלה מהלמות תופי המלחמה שמגיעים אלינו מצפון, כשברור שחיזבאללה נדחף על ידי איראן לנצל את הכאוס במדינת היהודים כדי לבצע מתקפה שתערער במידה רבה את החזון הציוני ואת קיומה של ישראל. 

שמענו לאחרונה את אזהרת שר הביטחון יואב גלנט לעבר חיזבאללה ונסראללה, שכל ניסיון שלהם לפגוע, לערער את ביטחונה של ישראל, יגרום לצה"ל להחזיר את לבנון לתקופת האבן. אין ספק שלצה"ל יש מענה הולם לכל פגיעה של חיזבאללה בישראל, אבל כאן ראוי ללמוד מההיסטוריה הלא רחוקה שלנו. כמי שלחם במלחמת ששת הימים ההרואית, במלחמת ההתשה הנוראה ובמלחמת יום הכיפורים הארורה, למדתי שאת עיקר המהלומות והכישלונות ספגנו כשהרגשנו גיבורים, יהירים ושחצנים מול אויבינו שהצליחו לא אחת להפתיע אותנו. על כן, במקום לאיים, מוטב בשעות אלה להיערך ולהתמקד בכל צעד ומהלך בצד השני, בצנעה, בשיקול דעת וברצינות רבה יותר. 

יואב גלנט במסר לחיזבאללה (צילום: שחר יורמן)

כפי שניתן להבין, לא רק אצלנו מחכים במתח ל־12 בספטמבר, לדיון הדרמטי בבג"ץ בביטול הצמצום של עילת הסבירות, דיון שיש בו פוטנציאל רב להפוך את המשבר העובר על המדינה לבלתי הפיך, מצב שבהחלט עלול להוות הזדמנות בלתי חוזרת עבור אויבי ישראל לפגוע בישראל באופן קשה מאוד, כשאיראן היא זו שעוקבת מקרוב אחר הנעשה בישראל, מנווטת את המהלכים ונותנת הוראות מתי, איך ואם בכלל לפתוח במערכה משולבת נגד ישראל.

כאן ראוי להתייחס לעובדה נוספת הקשורה באיראן: הקשר המתהדק בין ארצות הברית וסעודיה, ובתוך זה השילוב של ישראל בברית זו. ברור לטהרן שאם הברית הזו תגיע לכדי הבשלה, זה יפגע במעמדה ובכוחה. עובדה זו מעלה את האפשרות שאיראן עלולה לפעול, ובעיקר להפעיל את חיזבאללה, הג'יהאד האסלאמי וגם את חמאס, ליצירת כאוס באזורנו מלווה בפעולות טרור ושיגור טילים לעבר מרכז ישראל כדי לבלום את הברית הזו בכל מחיר. גם ירדן ומצרים, כמדינות מגשרות בין ישראל והפלסטינים, עלולות לחוש פיחות במעמדן כתוצאה מהסכם ישראלי־סעודי.

לכן, בתקופה הרגישה והלא פשוטה הזו מדינת ישראל זקוקה מאוד לממשלה־הנהגה שקולה, אחראית, פרגמטית, שתדע לנווט את דרכה במציאות הלא פשוטה הזו. ברור שממשלה שבה איתמר בן גביר הוא השר לביטחון פנים, יריב לוין הוא שר המשפטים ובצלאל סמוטריץ' הוא שר האוצר - היא אינה ממשלה כזו.