תארו לכם שילדינו מפוקחים במצלמות אונליין מגיל 0 ואילך. תארו לכם מרכז פיקוח, או גישה למפקח מהבית למצלמות בכל שעות השהות בפעוטונים ובגנים. תארו לכם פעוטונים וגנים עם 20 ילדים, גננת ושלוש סייעות. תארו לכם פעוטונים וגנים משעה 7:00 ועד 9:00 בבוקר ומשעה 16:00 ועד 18:00 אחר הצהריים, כשבין השעות 9:00 ל־16:00 יש חוגי העשרה והתפתחות.

תארו לכם שבבית ספר יסודי יש 20 תלמידים בכיתה ולהם מחנכת וסייעת, חוגי העשרה והתפתחות בתחומים שכל ילד בוחר בתחילת שנה. תארו לכם שהסעה לוקחת את הילדים מפתח הבית באותה השעה בכל יום ומחזירה אותם לפתח הבית באותה השעה בכל יום. תארו לכם שעובדי ההוראה מקבלים שכר הגון והוגן ובאים לעבודה בתחושת שליחות שלא מביישת את מחייתם וממרמרת אותם על הילדים שלנו.

תארו לכם שארגוני עובדי ההוראה לא היו צריכים להילחם עבור זה, כי הממשלה דאגה לזה ואכפת לה מדורות העתיד של המדינה. תארו לכם שלא היינו באותה הסאגה בכל שנה - האם שנת הלימודים נפתחת ב־1 בספטמבר או לא. תארו לכם שיכולנו ללכת לייצר, לצאת לעבודה בנחת, ללא דאגות.

ועכשיו תתעוררו. קנדה רחוקה מכאן 9,674 ק"מ בקו אווירי אומנם, אך אנו רחוקים ממנה שנות אור במערכת החינוך. התעוררתם? יופי! אם בקנדה זה אפשרי, אין סיבה שבישראל זה לא. רבות העתקנו מהאמריקאים - אולי כדאי להעתיק קצת מקנדה.