יש בו משהו, במפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי, שאתה לא יכול שלא להעריך. דמות רצינית, שוטר קשוח, איש מלא הומור. את חייו בחודשים האחרונים הוא מקדיש להצלתה של המדינה מהתהום. כמו בכל מופע תקשורתי שלו, ביום שישי ב-7 בבוקר הוא שלח אלי את מודעת 169 הגנרלים ונזכרתי בערגה בימים אחרים, בישראל של פעם, זו שהייתה כאן מזמן מזמן ...עד לפני כ-8 חודשים.

 המציאות מדאיגה את כולנו – חברתית, כלכלית, בטחונית. כמוני, ליכודניק מהבית שכבר לא יצביע ליכוד – ודאי לא כל עוד נתניהו בראשו, יש עוד עשרות אלפים שהצביעו ליכוד כי לא ידעו שבגלל חולשת נתניהו יקבלו את ראשי הממשלה סמוטריץ', בן גביר ורוטמן. הם ורבים אחרים מייחלים, מקווים, מתפללים, שיקומו חמישה ח"כים מקרב 32 הח"כים של הליכוד ויגידו לנתניהו – "עד כאן. או שערכי הליכוד של בגין וז'בוטינסקי חוזרים לכאן ואנחנו נשארים, או שתישאר לבד עם דיסטל, אמסלם ודומיהם. או שאתה מוציא מהממשלה את סמוטריץ, בן גביר, רוטמן וחבריהם ומנסה להכניס במקומם את גנץ, ואם לא – אנחנו מעדיפים ללכת לבחירות. המדינה חשובה יותר. אנחנו ניחשב כמהרסיה. עדיפה אופוזיציה עם מדינה בהבראה, מאשר קואליציה עם מדינה בהחרבה".

 את מפלגת הליכוד על זרמיה, רבדיה ומוסדותיה אני מכיר לא רע וגם נחשף לסקרים רבים שנעשים מתחת לרדאר. נראה שנתניהו, שידענים ממני אומרים שאיבד את האיכפתיות וההקשבה למציאות, חי בבועה משל עצמו וכנראה שהאינטרס האישי שקשור במשפט שלו מנצח אצלו כל שיקול אחר. נראה כי האיש פיתח כעס על המדינה, מוסדותיה וכלי התקשורת שלה, ואולי מתנקם בהם.

 מצביעי הליכוד נחלקים לשלושה – ביביסטים, ליכודניקים שורשיים, ואלו שמרגישים שהליכוד רימה אותם. שני החלקים האחרונים הם התקווה לשינוי המצב, הם הראשונים שמשוועים לאותם חמישה ח"כים אמיצים שייצאו ויביעו את דעתם האמיתית, שייצאו בקול גדול ויגידו שמצביעי הליכוד בחרו את נתניהו אך ראשי הממשלה האמיתיים הם סמוטריץ', בן גביר, לוין ורוטמן, ובקרוב - בהתקרב חוק הגיוס וההשתמטות – ראשי הממשלה הנוספים יהיו דרעי, גולדקנופף וגפני, שהתיאבון שלהם אינו יודע שובע, תוך פגיעה שלהם בציבור שלהם, שאינו אשם במצבו. 

 אני מציע להיכנס לפוסט-וידאו שהעלה בשבוע החולף מדם ליבו ניר קריסטל, המתמודד בימים אלו ראש בראש נגד חיים ברוידא על ראשות העיר רעננה. גילוי נאות – אני משמש לו כיועץ אסטרטגי, אחרת לעולם לא הייתי כנראה נתקל בפוסט הזה, שכלל אינו עוסק בבחירות ברעננה.

למרות שכל קול יכריע בניהם וחרף העובדה ש-20% מתושבי העיר הצביעו ליכוד, קריסטל, שהינו בן לבית ליכודי וחבר מרכז הליכוד, לא יכול עוד לשתוק. הוא מישיר מבט למצלמה ואומר שהליכוד בגד בו, גנב את קולו ושלא יצביע לו שוב, ושבמקום טיפול ביוקר המחיה ובבטחון האישי כפי שהובטח, הליכוד הקים ממשלה מטורללת וגנב לו את המדינה. להקשיב ולא להאמין שכך מתבטא חבר מרכז הליכוד (אתמול פרש קריסטל מהליכוד).

 כמו ניר קריסטל, כך נפל האסימון גם אצל אורן, שכן מקסים שלי – עובד משק בבי"ח גדול, ביביסט מושבע שעד לפני חודשים ספורים ביבי היה עבורו הסגן של אלוהיו, והודיע לאחרונה חגיגית שיצביע לאחת ממפלגות המרכז הליברליות. המגמה הזו הולכת ומתרחבת ולכן – אותם חמישה אמיצים/ות מקרב הח"כים של הליכוד - לא רק שיצילו את המדינה אם יפילו את הממשלה, אלא – יבנו מחדש ולטוב את הקריירה הפוליטית האישית שלהם.

הכותב הינו יועץ אסטרטגי תקשורתי, פאר לוין תקשורת