עוד פחות מ־48 שעות נגיע ל־1 בספטמבר, ואין תלמיד אחד שלא שאל את עצמו או את חבריו אם השנה באמת תיפתח כרגיל. מאז כיתה ח', אני ועוד אלפי בני ובנות נוער לא חווינו שנה נורמלית. זה התחיל בשגרה של סגרים, משם לקפסולות, אחר כך למסיכות ועכשיו לעיצומים. עבורנו, שנה יציבה במערכת החינוך איננה מובנת מאליה.

כבר למעלה משנה שמתנהל משא ומתן בין משרד האוצר לארגון המורים. יש בו המון הצעות ואין סיכום אמיתי של המצב. לאף אחד אין ספק שכל המורים צריכים לקבל שכר ראוי יותר ממה שהם מקבלים היום, אבל צריך לעצור, רגע לפני 1 בספטמבר, ולשים את התלמידים בראש סדר העדיפויות. מבחינתנו אין אחראי אחד - כולם אחראיים: שר האוצר, שר החינוך, יו"ר ארגון המורים - לכל אחד יש את האחריות לכך שהשנה הקרובה לא תהיה גרועה יותר מקודמתה.

בעקבות הכישלון במשא ומתן בשנה האחרונה, אני וכל תלמידי התיכונים נפגענו מבחינה לימודית, ערכית וחברתית. לא קיבלנו ציונים, לא יצאנו לטיולים שנתיים, השביתו לנו לימודים גם בתקופות חשובות כמו תקופת הבגרויות, לא חגגנו עם הכיתה את סוף השנה ולא קיבלנו תעודות. אחרי כל הבלגן שעברנו השנה צריך לשים את משחקי הכוחות בין האוצר לארגון המורים בצד ולהגיע לכדי פתרון על מנת ששנת הלימודים הקרובה תהיה נורמלית ויציבה.

הגיע הזמן שמישהו ישים לזה סוף. אנחנו דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב. ראש הממשלה, בני הנוער במדינה מצפים ממך שתדאג לעצור את התסבוכת ותסייע בסיום המשא ומתן. רק ראש הממשלה יכול לגרום לשני הצדדים להבין את האחריות שיש להם כלפינו, התלמידים. כל עוד לא ייחתם הסכם שכר למורי התיכונים – אנחנו נתראה היום בשעה 16:00 במשרד החינוך, ברחוב השלושה 2 בתל אביב, להפגנת תלמידים והורים. לא ניתן להם להפוך אותנו לדור אבוד.

הכותבת היא יו"ר מועצת  התלמידים והנוער הארצית