אני לא מנסה אפילו להיכנס לשאלה העקרונית אם הייתה עבירה או לא, ואני יוצא מנקודת הנחה שאכן בוצעה עבירה, אלא שמכאן ועד להגיע לביתו של אזרח בשבת לפני הצהריים, שלא בתיק המסכן חיים או כזה שיש בו כדי לשבש חקירה, נשמע לי הזוי - ולמען האמת לא רק לי. הזוי, בזוי ואפילו לקוי. לא נראה לי, ואני אולי בניגוד לרבים מהמפגינים, שיד הפוליטיקה הייתה נגועה בהגעת השוטרים לביתו של האדריכל המפורסם אנדרמן, ממש לא.

אני חושב שאולי הרצון לרצות ותלונה שהופנתה, הם יחד אלו שהובילו להופעתם המבישה למען של השוטרים בפתח ביתו של האדריכל, מבישה עד כדי משפילה, הייתי אומר. ניתן היה לשמוע מהשיח איתו כששאל מדוע הוא מעוכב: "בגלל תליית שלטים, עבירה המהווה השחתת פני מקרקעין". וואהו, כמה מסוכן , כמה חריג, כמה חמור. בן אדם הדביק מודעה וזה לא אסטתי וזה נוגד את החוק אבל רבאק, מכאן ועד להגיע אליו בשבת , המרחק רחוק שנות אור.

למה לא להמתין למוצאי שבת או לראשון, או לכל יום אחר בשבוע כדי לתחקר ולבדוק? שימו לב, אני לא אומר לוותר, אבל להטריד? ומה עם כל האלפים בתל אביב בפרט ובארץ בכלל שתולים חדשות לבקרים, מודעות למכירת כלי רכב, חיפוש אחר אבדה, קניית רכבים לחלקי חילוף, צביעת דירות במחירים אטרקטיביים? למה אותם לא מטרידים בשבת ואפילו לא באמצע השבוע? 

מישהו במשטרה יכול לספר לי מתי לאחרונה אם בכלל עוכב לחקירה אחד ממשחיתי המקרקעין בתל אביב, מאלה שלא נמנים עם אותו אדריכל? מתי למשטרת תל אביב ולמשטרה בכלל היה את הזמן במחסור התקנים החמור לבזבז את הזמן, ולשלוח ניידת עם שני שוטרים לביתו של אדם בשנות ה-60 לחייו, לא עבריין, חלילה, ולהקיש על דלת ביתו בגלל שתלה מודעות על עמוד של חברת החשמל? מה למשטרה ולחארטה הזאת? מדוע לא מפקחי העירייה מתעסקים בעבירות הללו, כפי שמופיע בחוק העזר העירוני? 

עוד שאלה קטנה לשוטרים שלא יכולים להגיע לטיפול במקרים של גניבה או תקיפה, אבל ממהרים להגיע אל אירוע זעום שכזה: ליבי איתי, אני לא מאשים את השוטר בניידת חלילה, אך איך תגיבו לטענה שמדובר באכיפה בררנית, לחוסר שוויון? הרי המשטרה צריכה וחייבת להיות של האזרחים ולא של שום גורם אחר. שוטר לא אמור להוות גורם מפחיד או מאיים, אלא מרתיע נגד עבריינים. "תיזהר, תיכף אני קוראת לשוטר?", שמענו מסיפורים של ילדים שהוריהם רצו בכוח שיאכלו או יתנהגו בצורה ראויה. לשלוח שוטר לאזרח בן 60 בגלל מודעה - זה הופך את המשטרה לבדיחה עצובה לצערי, ואני מניח ומאמין שמדובר בסוף בשיקול דעת פגום של מקבל ההחלטות באירוע הזה.