שלום לך ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. ממשלת ישראל, באמצעות בא כוחה - עו"ד בומבך, שאלה בדיון בבג"ץ על חוק הסבירות ובראיונות לאחר מכן: "איזה ערכים יש במגילת העצמאות?". ממשלת ישראל תוהה מה הערכים שיש במגילה. ננסה לעזור.

הרצוג: "על השולחן הצעה להבנות ולפשרה - יש לה תמיכה רחבה"
בהשפעת הדיון בבג"ץ? הקואליציה במגמת ירידה | סקר מנדטים

כתוב במגילה כי "מדינת ישראל תהא פתוחה לעלייה יהודית ולקיבוץ גלויות". כתוב במגילה כי המדינה "תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה". כתוב במגילה כי המדינה "תהיה מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל". כתוב במגילה כי המדינה "תקיים שיוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין".

אלו ערכי מגילת העצמאות. המדינה על פי מגילת העצמאות היא מדינה יהודית ודמוקרטית. ממשלת ישראל בראשותך, מר בנימין נתניהו, מבינה זאת היטב. אין מדובר בקושי בהבנה. השאלה אילו ערכים יש במגילת העצמאות לא משקפת חוסר הבנה אלא התנערות מערכיה. הממשלה בראשותך מתנערת מערכי המגילה, ובעיקר מערך הדמוקרטיה.

בתחילת דרכה של ה"רפורמה" טענתם כי היא נועדה לשפר ולחזק את הדמוקרטיה. עתה הוסרו המסיכות. אם אכן הממשלה הייתה חפצה בחיזוק הדמוקרטיה, למה להקטין את משמעותה של מגילת העצמאות? היום ברור ונעלה מספק שהקואליציה בראשותך יזמה ומקדמת מהפכה משטרית שמטרתה פגיעה בדמוקרטיה.

כשאתם אומרים שאינכם מבינים מהם ערכי מגילת העצמאות, אין כוונתכם שאינכם מבינים (במובן להבין), אלא שאינכם מסכימים עם ערכים אלה. השאלה "איזה ערכים יש במגילת העצמאות?" משקפת אפוא את עמדת הקואליציה בראשותך, שערך הדמוקרטיה כבר אינו מאבני היסוד שעליהן מושתתת המדינה. היא משקפת רצון לפגוע בדמוקרטיה. היא משקפת נכונות לרסק את הדמוקרטיה. הדבר ייזכר לך לדיראון עולם.