אנחנו מציינים כבר מעל 37 שבועות להפגנות בקפלן. נראה כי המחאה עם תום אוגוסט העלתה הילוך, כמויות המשתתפים, הנאומים הקשים וההתפרעויות הנלוות הצביעו על כך שחודשי הקיץ לא רק שלא ציננו את המוחים אלא אף נתנו להם אנרגיה מחודשת. ארגוני המורים בחרו, באופן מפתיע, בלחץ גורמים רבי השפעה להצטרף למחאה ולהשבית את הלימודים, מורים רבים התנגדו להחלטה ועל אפם וחמתם של מנהיגי המורים פתחו את בתי הספר. בוקה ומבולקה. 

הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ כינסו מסיבת עיתונאים בהולה והודיעו, למרות מחאותיו של ראש הממשלה, כי צה״ל איבד את הכשירות. באותו ערב מנהיג חיזבאללה ומנהיג איראן יצאו בדרישה משותפת מישראל לפנות באופן מידי את אסדת הגז מול חופי לבנון ולא -הם יפתחו במתקפה מתואמת.  מפגין שמתנגד למחאה – התפרץ בחמת זעם על חבר כנסת שבילה עם משפחתו על שפת הים ופצע אותו קלות. בתגרה שהתפתחה נפצע אזרח מבוגר שנקלע למקום וביקש להרגיע את המהומה על ידי צעירים מתלהמים שחיפשו לנקום את פציעתו של חבר הכנסת . גינויים הדדיים עמומים נשמעו מימין ומשמאל.

נראה כי ההנהגה הפוליטית של מדינת ישראל נעלמה בשבוע האחרון – זה כבר מספר ימים שקברניטי המדינה מימין ומשמאל נעלמו מהאולפנים ומהרשתות. דובריהם המותשים העבירו הודעות כעוסות למערכות העיתונאים שהתענינו בשלומם: ״גם יו"ר האופוזיציה צריך לבלות עם משפחתו", "רה"מ צובר כוחות לקראת מושב החורף הסוער" וכן הלאה. תחושה קשה של "אחרינו המבול" ריחפה באוויר. עצומה הקוראת להיפרדות חצתה את מיליון וחצי החותמים.

"בום", כתבי החדשות החרוצים ציצו באחת בטוויטר. מסיבת עיתונאים תתכנס עוד שעתיים ברחבת קברו של בן גוריון בשדה בוקר. המסיבה משותפת לנשיא, רוה"מ, יו"ר האופוזיציה, וראשי ההנהגה של המפלגות הדתיות והחרדיות. מערכות העיתונאים נעלמו דום למספר רגעים מההתקלה הבלתי צפויה ומבחירת הלוקיישן. ניידות השידור החלו עושות דרכם בבהלה דרומה לשדה בוקר.

להפתעת הנוכחים את המסיבה פתח יו"ר האופוזיציה שכחכח בגרונו הישיר מבטו למצלמה ופתח - "יש רגעים בחייה של אומה שמנהיגים חייבים להנהיג". רוה"מ ואנוכי החלטנו להנהיג. השר החרדי שעמד מאחורי יו"ר האופוזיציה הנהן במבט עמוק של הסכמה.

יו"ר האופוזיציה הודיע כי בשלושת הימים האחרונים, הוא והעומדים לצידו הסתגרו במתחם סודי בארץ, תוך החלטה משותפת שלא לעזוב את המתחם ללא כתיבת מסמך שייעגן את ההסכמות והעקרונות שייקבעו את חוקת המדינה שתכונן תוך 90 יום בהסכמתם של למעלה מ -90 חברי כנסת. יו"ר האופוזיציה האריך במילות תודה עמוקות ובחיבוק ארוך לרוה"מ. המיקרופונים קלטו את רוה"מ לוחש באוזנו תוך כדי חיבוק ״הגיע לך לפתוח את מסיבת העיתונאים״. הוא השיב לו בשתי טפיחות חמות על השכם. שקט מוחלט השתחרר ברחבת הקבר. צמד יעלים שנקלע למקום הביט במחזה הנדיר בפליאה. 

רוה"מ פתח בדברי תודה ליו"ר האופוזיציה והוסיף "מעולם לא פגשתי מנהיג כה אמיץ".  רוה"מ תיאר באריכות את התהליך ואת תוכנית העבודה להמשך תוך שהוא מחמיא לכל השותפים. את סיום מילותיו הוא הקדיש לתומכי הרפורמה: אתם הרי כבר יודעים שעם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה- הדרך היא ארוכה אבל, היום, יחד אתכם, מליונים רבים צועדים בה. הדוברים הבאים היו: השר הבכיר החרדי ויו"רית המפלגה החילונית שהקריאו במשותף את עקרונות מגילת מסורת ישראל והשוויון הנטל.

הכתבים,שמוטי הלסת, הסבירו באולפנים בארשת חשיבות כי כבר כמה ימים הם יודעים על המהלך אך מתוך אחריות הם בחרו שלא לצאת אתו לתקשורת. נשיא המדינה ביקש לחתום את מסיבת העיתונאים "בברכת שהחיינו". מקהלת השרים ענו "אמן" בעניים עצומות. 

למחרת, המילים "ימי תשובה וסליחה" נפרסו על מלוא העמוד הראשון של העיתונים. מודעה של שני עמודים עליה היו חתומים "אחים לנשק" ו-"פורום קהלת" קראה לציבור להצטרף לעצרת השני מליון בסימן - מחוקקים חוקה בהסכמה.

הרבנים הראשיים כינסו עצרת סליחות בכותל המערבי, כאשר בין פיוטי הסליחות עלו לבמה פוליטיקאים מימין ומשמאל ובקשו סליחה מאדם או מציבור מסוים - איש איש וסליחתו.

מאות טייסים הודיעו על הרחבת ההתנדבות כדי להשלים את הכשירות שלהם - מפקד חיל האוויר עלה לראיון ברדיו וביקש מכל אנשי החיל להמתין לשיבוצים המחודשים כדי לחזיר לכשירות את החיל בצורה מקצועית ושקולה.

קיפול המאהל של החיזבאללה נדחק לשולי החדשות בעקבות ההודעה הדרמטית של נשיא ארצות הברית, כי מיד לאחר סוכות תתכנס ועידת פסגה עם סעודיה לחתימה על הסכם לנורמליזציה מלאה.

עמותה בשם "מה שהיה היה" בשיתוף חברת גלידות גדולה וערוץ החדשות, השיקו במשותף אפליקציה חינמית שיודעת לזהות טקסטים וכחניים בקבוצות משפחתיות ומוחקת אותם ללא אפשרות שחזור, האפליקציה מזמינה את הקבוצות המשפחתיות לזכות במתנה - משלוח גלידה לארוחת החג.

ארגון "אני ואת ואחר כך העולם" החתימה 100 חברי כנסת על התחייבות שלא להפגין מול בתיהם הפרטיים של חברי כנסת כדי לשמור על פרטיותם המשפחות של חברי הכנסת. כצעד מחאה כנגד היוזמה בחר חבר אופוזיציה להפגין עם שלטים מול ביתו של יו"ר ועדת החוקה עם שלט " שמחתני-שמחה"

הקאמרי והבימה העלו הצגה משותפת לנשים בלבד- בשחוקם של נשים חרדיות, דתיות, חילוניות ובלתי מוגדרות בשם "ברבי"- סיפורה של אישה חזקה.

דיבורים על הרחבת הקואליציה הפכו לתכופים יותר ויותר. נשיא המדינה ביקש שלא להיות מעורב בשיחות. לשאלת כתב צעיר הוא השיב "יש להם את זה - הם לא זקוקים לי". מנהיג המפלגה הטמיר ורוה"מ יצאו לסיור משותף בשוק מחנה יהודה לאיחולי גמר חתימה טובה וחיבוקים.

בטלטלה הזאת היו גם אלו מימין ומשמאל, במפגן אחדות מפתיע, שכאילו בתיאום מלא - הביטו מהצד על הנעשה וגיחכו  בזלזול על הנאיביות המתפרצת של המנהיגים והעם. אומרים זה לזה- נראה אותם שורדים יום אחד אחרי חודש הרחמים והסליחות.

עו"ד רועי אביקסיס, ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית וסגן יו"ר הקרן הקיימת לישראל - נציג המזרחי העולמית המוסדות הלאומיים.