התבלבלנו, אין דרך לייפות את זה כבר, רצינו להיות אור לגויים כהרגלנו בקודש ובסוף גרמנו לעלטה קטסטרופלית בקרבנו - הרצון להיות מוסרי, להישמע מוסרי, להרגיש שיש דרך הומנית נאורה לשלוט בעם אחר התפוצץ לנו בפנים, תרתי משמע. 

 חשוב להיות ברורים, אין דבר כזה חצי הריון, המציאות המזרח תיכונית היא שתמיד צריך לבחור בחיי ילדנו ובני עמנו על זאת של אויבנו, ובמילים תנכיות "הקם להורגך השקם להורגו". אבל אנחנו הפננו כמו בנצרות את הלחי השנייה עשרות פעמים יותר מידי, אימצנו תפיסות עולם פרוגרסיביות שעסקות בלהראות מוסרים ובאופן בו אנחנו מצטיירים בעולם ולא אם אנחנו מוסריים באמת.

בעוד שאנחנו בציבור יכולים להרשות לעצנו לשחק בנדמה לי ולאמץ השקפות עולם של יהדות ארה"ב הרפורמית שעוסקת יותר בתיקון עולם שרואה את כל בני האדם שווים וע"י כך אנחנו בוחרים לראות את הצד האנושי של האויב, את ההורה שבו, את הזקנים והטף ואת החפים מפשע, צמרת צה״ל לא זכאית לפריבילגיה הזאת. 

בפועל, במשך עשרות שנים חדרו קרנות זרות לצה"ל ושינו תפיסות עולם של אנשים בדרגות בכירות שאמצו תפיסות עולם שאמורות להציג אותם נאורים והומניים לעולם. כל תפיסות העולם האלה מסכנות את החיילים בשטח והובילו לצבא שעסק שהשקיע ביחסי ציבור קצת יותר מידי. לצד זה, בית המשפט העליון שלך את זרועות התמנון שלו גם והתערב בתורת הלחימה של צה"ל ביטול נוהל שכן למשל היא דוגמא אחת  שהשפיעה על התנהלות צה"ל וסכינה חיים, והתוצאה היא צבא עם ששכח שהוא אמור לנצח, או לכל הפחות להרתיע את האויב. 

תקיפת מטרות של ארגן הטרור חמאס (צילום: דובר צה"ל)

חשוב להגיד שהאשמה היא על נתניהו וממשלתו, גם אם היו יממה בשלטון, הם בחרו לנהל את המדינה והם צריכים לתת את הדין, אין כאן עוררין בכלל, אך האשמה כ"כ גדולה שאין בררה אלא לעסוק גם בצבא. 

עוד נדון רבות במחדלים ובינתיים נתנחם בלוחמים בשטח שמפגינים גבורה אינסופית ומספקים לנו נחמה קטנה בימים קשים אלה, ונתפלל שיחזרו בשלום.

עם זאת, יש הפקת לקחים שחייבים לקדם כבר עכשיו.  הייעוץ המשפטי צריך לצאת מחדרי המלחמה, זו העת להילחם ולוודא שכמה שיותר לוחמים יחזרו הביתה בשלום. אין צורך במשפטנים פרוגרסיביים שרוצים להרגיש מוסרים, התמונה של המחבלים מובאים להערכת מעצר בחדשות הייתה מביכה, לפושעי מלחמה אין זכויות, הם ברי מוות ויש להתייחס אליהם ככאלה. כמו כן, אין צורך בעוד גנרל שיתגאה שסיכן חיי חיילים על מנת לשמור על אוכלוסייה של האויב יש כבר אחד כזה מסביב לשולחן הממשלה ועכשיו יש מקום לאנשים שחושבים מחוץ לתיבת התהודה של המטכ״ל.

וכפי שעמית סגל כתב, יש להחזיר מפקדים איכותיים ולקדם את אלה שעדיין בצבא כגון: עופר וינטר, רסאן עליאן וציקו תמיר, צעד חשוב וסימובלי כאחד – ראשית כדי לתת למשפחות ביטחון שחיי ילדיהם לא הפקר, האנשים שבשטח, מהחיל הזוטר ועד ללוחם המקצועי ביותר הראו תושייה וגבורה ומגיע להם מפקדים איכותיים בשטח שהכותרת הבאה בעיתון לא מנחה את צעדיהם. שנית להראות שצה"ל משנה גישה וחוזר לרוח לחימה שמתאים לעשורים הראשונים של המדינה ומנקה מתוכו את כל תפיסות העולם הפרוגרסיביות  שלא רק סייעו לאויב להתחזק בעשורים האחרונים אלא גם סיכנו את החיים שלנו.

צה"ל מכנה את עצמו הצבא הכי מוסרי בעולם, אך צבא פרוגרסיבי לא יכול להיות מוסרי כי מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים, אבל אם צה"ל כן מתעקש להיות צבא מוסרי שלפחות יאמץ מוסר היהודי.

אִם בַּמַּחְתֶּרֶת יִמָּצֵא הַגַּנָּב וְהֻכָּה וָמֵת אֵין לוֹ דָּמִים, שמות כב פסוק א'.