ב־7 באוקטובר בוצעו מעשי זוועה נוראיים ביותר בידי חמאס. פשעים נגד האנושות. אנשים נטבחו, תינוקות נשרפו, נשים ונערות נאנסו, פועלים תאילנדים עונו וראשיהם נערפו, ורשימת הזוועות נמשכת. זוועות חסרות היגיון בוצעו בשם האסלאם, וכביכול למען חירותו של העם הפלסטיני.

כמי שמובילה את המלחמה: ארה"ב מקרינה חולשה ועליה לשנות את הפרדיגמה | דעה

בהתחשב בעובדה שכוחות ישראליים פינו את רצועת עזה בשנת 2005, לא סביר ש"חופש" הוא המניע לפעולות המוזכרות לעיל. לא רק שלא נותר חייל ישראלי אחד ברצועה, אלא שאפילו יהודי אחד לא נותר בה, לנוכח הפינוי הכפוי של כל תושבי הרצועה היהודים בעקבות החלטת ראש הממשלה דאז אריאל שרון.

כמו כן, נחפרו קברים, ועצמות היהודים שנקברו שם הוצאו ונקברו מחדש בישראל, כך שבעצם לא נותרה אפילו עצם יהודית אחת ברצועת עזה מאז 2005. מכאן שעצמאות היא כמובן לא הסיבה לפשעים הנתעבים שבוצעו באותה שבת שחורה.

מה, אם כן, יכול היה להצדיק בתודעתם של העבריינים הארורים הללו התנהגות מחרידה שכזו, כשהם יודעים שזו תגרור את זעמם הגדול של הישראלים על הפלסטינים ברצועת עזה ביום שאחרי?

לא פעם כתבתי על הגורם העומד מאחורי המלחמה הזו. הסברתי על אודות התוכנית הגדולה של המשטר באיראן שעומד מאחורי אירועי 7 באוקטובר, ושהמלחמה הזו, שהחלה בעזה, לא הייתה ולא נועדה להסתיים בעזה, אלא להתפשט לעולם כולו. זו תוכנית־העל של איראן האימפריאליסטית, שעומדת מאחורי החימוש, המימון וההכשרה האובססיביים של זרועות שונות באין־ספור מקומות ברחבי הזירה הבינלאומית, כולל יצירת תאים רדומים באירופה, ארה"ב, אוסטרליה ושאר מדינות המערב.

אולם הפעם רציתי להתעמק דווקא בנימי נפשה המעוותת של תנועת חמאס. אף שהיא משרתת, לרגע, את המטרה האיראנית ומנוצלת על ידי המשטר באיראן כדי לקדם את מטרותיו, יש לה בהחלט מאפיינים משלה. חשוב לנסות להבין אותם, כדי להיות מסוגלים לתת להם מענה הולם.

חמושי חמאס ופלסטינים מהרצועה חוגגים עם שלל של ג'יפ צה''לי, ב-7.10 (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
חמושי חמאס ופלסטינים מהרצועה חוגגים עם שלל של ג'יפ צה''לי, ב-7.10 (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)


לכתר את ישראל
חמאס היא תנועת טרור רדיקלית מוסלמית סונית, שאינה בוחלת בשום אמצעי כדי להגיע למטרה הנערצת בעיני עצמה, שהיא – בדומה לדאע"ש – הקמתה של ח'ליפות אסלאמית רדיקלית, תחילה באזור ולאחר מכן בעולם כולו.

בעוד דאע"ש נלחם במיליציות האיראניות השיעיות במקומות שבהם הייתה לו השפעה, למורת רוחו של המשטר האיראני, חמאס זקוקה לאיראן ומסתמכת על הנשק, המימון וההכשרות מאיראן, ולכן הינה שותפה למטרותיה של איראן. לכל הפחות כעת.

מכאן שכאשר מפגינים מערביים קוראים סיסמאות בדבר "שחרור פלסטין", ייתכן שהם חושבים על תנועת פת"ח החילונית, בעלת המאפיינים הלאומניים, בראשות אבו מאזן, הנהנה מתמיכה מועטה יחסית ברחוב הפלסטיני. אך כמובן שאין כל קשר בין קריאות אלה לבין מטרות חמאס.

מדובר בתנועה אחות של האחים המוסלמים, תנועה אסלאמיסטית ורדיקלית באופייה, שאין לה שום קשר לשאיפות לאומיות, אלא ההפך – היא מטפחת שאיפות בנוגע לשליטה דתית רחבה חסרת גבולות לאומיים. יתרה מכך, חמאס נערכת באופן שיטתי בכל מרחב יהודה ושומרון ליום שאחרי אבו מאזן, שאותו העולם המערבי תופס בתמימותו כמנהיגם הלגיטימי של הפלסטינים. זאת, למרות העובדה שהוא מנע מהפלסטינים את חופש הבחירה מאז כניסתו לתפקיד לאחר מותו של יאסר ערפאת.

אבו מאזן נתפס על ידי רבים מהפלסטינים בגדה המערבית כמנהיג מושחת, העומד בראש מנגנון וממשלה מושחתים ואכזריים ביותר. למה זה רלוונטי? כי חמאס משתמשת במציאות הזו, כפי שהיא נתפסת על ידי צעירים פלסטינים רבים, כדי לפלס את דרכה אל לבם של תושביה הפלסטינים של יהודה ושומרון, ופועלת כדי "למכור" להם גרסה רומנטית ואידילית למנהיגות חלופית, הכוללת פעולות התנגדות הרואיות נגד יהודים.

לפיכך, תוך שהיא חמושה, מאומנת וממומנת על ידי איראן, תנועת חמאס בנתה לעצמה פלטפורמה יעילה ביותר גם בגדה המערבית, ולמעשה ממתינה למותו של אבו מאזן כדי להשתלט גם על הגבול המזרחי של מדינת ישראל. בנוסף, היא הכתה שורש גם בגבולה הצפוני של ישראל, לצד "אחיה" השיעים בלבנון, חיזבאללה, וזאת במטרה להגשים את חיסולה של ישראל, תוך שהיא עושה זאת בשיטת הכיתור – מדרום, ממזרח ומצפון.

חינוך מחדש
מערכת החינוך ברצועת עזה, שטומנת בחובה הסתה רעילה ביותר נגד ישראל, יהודים באשר הם ותרבות המערב, מתוגברת על ידי מחנות קיץ ומרכזי אינדוקטרינציה המנוהלים על ידי תנועת חמאס במסגדים, המלמדים נערים ונערות צעירים לשנוא.

מרכזי חינוך, בעיקר במסגדים ברצועה, מלמדים נערים שתפקידם בעולם הזה הוא להפוך לשהידים, ולצורך כך הם מובאים לשכב בקברים פתוחים, כדי "להתרגל" ולחוש בנוח עם גורלם בעולם הזה, שלפי מנהיגיהם הוא למות מות קדושים תוך הרג של כמה שיותר יהודים.

הסילבוס שהוזכר לעיל ומסרי השנאה בספרי הלימוד בבתי הספר נהוגים גם על ידי הרשות הפלסטינית. מה שפחות ידוע לעולם הוא שאותם הדברים נלמדים גם בירדן ובמזרח ירושלים.

ללא חיסולן של מערכות ההסתה המשומנות הללו, לצד הריגתם של מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה, בגדה המערבית ובירדן, יהיה מותם של לוחמינו לשווא. האינדוקטרינציה של דורות של ילדים פלסטינים, שלמעשה נלקחים כבני ערובה בעצמם בידי הנהגה אכזרית ומושחתת, היא הטרגדיה הבלתי נתפסת ושאינה מסופרת דיה.

המערב כמו גם גורמים נוספים באזור כמו מצרים, ההנהגה הירדנית (אם תאזור די אומץ לעשות את הנדרש), איחוד האמירויות, ערב הסעודית, בחריין ומרוקו חייבים לעמוד איתן אל מול התופעה הנוראה הזו, שעדיין ניתן לעצור אותה, ולעשות כל שביכולתם כדי לשנות את מערכות החינוך והאינדוקטרינציה מהקצה אל הקצה ברצועת עזה, בגדה המערבית, במזרח ירושלים ובירדן. זה חייב להיות תנאי לכל תוכנית ביום שאחרי המלחמה הזו.

הכותבת היא ח"כית לשעבר, מומחית לענייני מדיניות חוץ והזירה הערבית
[email protected]