יש מגוון רחב של מושגים שאנחנו משתמשים בהם מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל", אבל אחד המושגים שאנחנו משתמשים בהם הכי פחות הוא "צדקת הדרך". צדקת הדרך היא האמונה בכך שהדרך שבה ישראל פועלת כדי להבטיח את קיומה היא הדרך הנכונה ביותר. נראה שבציבור הישראלי ישנם חלקים שנוטים לא להאמין באופן מוחלט בצדקת הדרך.

ראינו כולנו את הנאום המביש של ח"כ עופר כסיף בשבוע שעבר במליאת הכנסת, שבו הוא השווה בין המחבלים הנאצים של חמאס לחיילי צה"ל הגיבורים. ראינו גם את הראיון המרתיח שהעניק ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לערוץ טלוויזיה טורקי שבו כינה את בן גביר וחבריו "אויבים, טובחים, מחבלים ורוצחים". שתי דוגמאות אלו הן הוכחה ניצחת לכך שבציבור הישראלי יש גורמים שונים, בעמדות בכירות, שפוגעים בכוונת מכוון במאבק על צדקת דרכם של מדינת ישראל ואזרחיה.

העולם לא מחבב את מדינת ישראל, וכשגם בתוכה וגם בראיונות בעולם יש גורמים שאינם מצדדים בצדקת דרכה של ישראל, אין להתפלא שהביקורת על צעדיה מגיעה גם למסדרונות החשובים של האו"ם. בדיון שהתקיים במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, הועלתה הצעה להפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שב ותקף את ישראל ואמר, "הברוטליות של מעשי חמאס לא יכולה להצדיק עונש קולקטיבי על הפלסטינים". ההצעה הופלה בסופו של דבר, לאחר שארצות הברית הטילה וטו והוכיחה פעם נוספת את מחויבותה לישראל בזירה הבינלאומית.

חשוב להבין שלצד העניין של צדקת הדרך והתמיכה הבינלאומית החשובה, יש צורך לטפל בזירות השונות שמחכות לנו, בדגש על הזירה הצפונית בהתחשב בלחצים הבינלאומיים, אבל גם מתוך הבנה שאנחנו מחויבים לכך היות שמדובר באויב מר ואכזרי שלא בוחל באמצעים. חיזבאללה הוא ארגון שיעי הנתמך, מוכוון וממומן על ידי איראן, והוא מחזיק בידיו מעל 150 אלף טילים וביניהם טילים מדויקים, המאיימים בכל רגע נתון על עורף מדינת ישראל. הצפי של ירי הטילים מצד חיזבאללה על עורף המדינה הוא 1,000־3,000 טילים ביום. בנוסף, לחיזבאללה יש את כוח רדואן, שתפקידו להשתלט על יישובי הצפון, לטבוח ולחטוף אזרחים וחיילים, דוקטרינה שבה השתמשו מחבלי חמאס ב־7 באוקטובר. לא בכדי ישנם כעת מאות אלפי ישראלים שעקורים מבתיהם ביישובי הגבול הצפוני.

מלחמה כוללת עם חיזבאללה היא לא שאלה של אם אלא של מתי. לנוכח כל הנאמר לעיל הטיפול באיום חיזבאללה, כמו גם באיומים האחרים על ישראל, הוא הכרחי, אך חובתנו להבין שבלי צדקת דרך אי אפשר יהיה לעשות זאת. על פי דיווחים זרים, ארצות הברית הציבה לישראל דדליין לסיום המלחמה. עלינו לנהל את מערכת היחסים עם האמריקאים בצורה מושכלת, אבל מתוך הבנה שלמדינה ריבונית יש זכות מלאה לצדק ולהגנה עצמית. צדקת הדרך היא הנשק החשוב ביותר שלנו כעם ישראל.

אללוף היא חוקרת מומחית לחיזבאללה ואיראן, פורום דבורה