השבוע הגיע חיים רמון לתוכנית 'הפטריוטים' בערוץ 14. מנחה התוכנית, ינון מגל, נתן לרמון במה מכובדת וזמן שידור ארוך כדי שרמון יפרוס את עמדותיו הפוליטיות-מדיניות-ביטחוניות. הרבה זמן לא ראיתי בטלוויזיה הישראלית ראיון שכזה שמאתגר את הפרופיל הממוצע של צופי הערוץ. מישהו למשל מעלה על דעתו שערוצים 11, 12 או 13 יזמינו לראיו ארוך בפריים-טיים אישיות מוכרת ובולטת שמחזיקה בעמדות לאומיות כדי שיציג את משנתו ויאתגר את עמדות השמאל-מרכז? אל תטרחו לענות, השאלה רטורית לחלוטין. זה לא יקרה כי מרוב פתיחות וגיוון הם לא יאפשרו למישהו רהוט ורציני להציג את עמדת המחנה הלאומי. 

אבל לא לשם התכנסנו הפעם. רמון, איש בקי בפרטים שנכח כשר מרכזי בממשלות השונות, העמיס המון נתונים ועובדות. לא אחת הוא ערבב בין עמדה לדעה. בין מציאות להערכה. בקיצור רמון עשה סלט ישראלי לתפארת. דווקא בגלל זה חשוב לעשות קצת סדר בבוקה ומבולקה ובעיקר כדאי להעמיד דברים על דיוקם כפי שאכן קרו ולא כפי שרמון מספר שהתרחשו. הגיע הזמן לומר זאת בקול רם וצלול - שני האירועים המדיניים-ביטחוניים המכוננים שהשפעתם היא הגדולה והדרמטית ביותר על מציאות חיינו בשלושים השנים האחרונות, הם למעשה שני החטאים הקדמונים ממנה סובלים אזרחי ישראל בדור האחרון. כל ראשי הממשלה שכיהנו בישראל בדור האחרון טעו בצורה כזו או אחרת. אבל חשוב שנבין שיש טעות ויש טעות בדיוק כפי שיש חטא ויש חטא קדמון.  

כולנו יודעים שיש חטא ויש חטא קדמון. ההבדל בין השניים הוא שמיים וארץ. בעוד חטא 'רגיל' הוא כשל נקודתי ותקלה רגעית, חטא קדמון הוא אבי אבות החטא. חטא קדמון מעצב מציאות ומשפיע עליה לאורך שנים. ומה לעשות וחיים רמון לא רק תמך וקידם את שני החטאים הקדמונים, במידה רבה הוא היה מאדריכלי אותם חטאים. 

ומהם אותם שני חטאים. הראשון, הוא חטא הסכם אוסלו שפתח את שערי הארץ לכנופיית אש"ף וערפאת. הסכם אוסלו הכיר בארגון טרור שהאמנה קוראת להשמדת ישראל. הסכם אוסלו הפך את מחבלי אש"ף לפרטנרים וברי שיח והושיב אותם מולנו כשווים מול שווים לשולחן המשא ומתן. נקודת המוצא המרכזית והעיקרית של הסכם אוסלו שחיים רמון לא רק תמך בו אלא גם התגאה בו, גרס שיש 'ערבים טובים ומתונים' ויש 'ערבים רעים וקיצונים'. כאמור, במציאות ובחיים עצמם הערבים 'הטובים והמתונים' רצחו, שחטו ופגעו בנו, לא פחות מהערבים הקיצוניים והרעים. במציאות האמיתית 'הערבים הטובים והמתונים' לא הכירו במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי בדיוק כמו הערבים הרעים והקיצונים. למרות שבפועל אין ולא היה ולא יהיה הבדל בין הערבים הטובים והרעים, ברמון וחסידי אוסלו, שיקרו לעצמם ולציבור כשהמציאו את 'הערבים הטובים', וטענו שהם חלק מהפתרון.  

החטא הקדמון השני, שכאמור גם בו תמך רמון, הוא חטא ההתנתקות. מהלך זה הוציא חד צדדית את צה"ל מעזה, גירש את כל היהודים והרס את כל ההתיישבות היהודית, ובכך נתן בפעם הראשונה לפלשתינים אפשרות נוחה ובלתי מוגבלת להקים את הרייך הפלשתיני. לא יעזור לרמון, לגלעד שרון ולכל אדריכלי ההתנתקות שמסבירים לנו כמה הבריחה שלנו מעזה 'תרמה' לביטחון. בפועל, במציאות תוכנית ההתנתקות הייתה הצעד המשמעותי הראשון ליצירת רייך פלשתיני בחצר האחורית שלנו. רייך פלשתיני שבסופו של דבר התפוצץ על כולנו ב-7 באוקטובר 2023. כל הניסיונות והשקרים של תומכי אוסלו וההתנתקות לבדל עצמם מהחמאס ולהסביר שזה לא הם אלא ביבי, לא יעזרו. כי כפי שאמרתי חטא קדמון, איננו כשל נקודתי, החטא קדמון מעצב מציאות שנים קדימה. וזה בדיוק מה שהסכם אוסלו ותוכנית ההתנתקות עשו. הם יצרו מציאות בלתי אפשרית מבחינה אסטרטגית. מציאות שאילצה את כל הממשלות להתמודד עם רייך פלשתיני. 

אכן, רמון צודק שבמהלך העשור האחרון היה צריך לטפל בחמאס ולמוטט אותו כשעוד היה חלש וקטן יותר, אבל באותה נשימה רמון מטעה כי מי כמוהו יודע שגם אם ראש הממשלה נתניהו היה רוצה לצאת למבצע צבאי גדול ומקיף לחיסול החמאס כל מערכת הביטחון הייתה מונעת זאת ממנו כפי שמנעה ממנו מלתקוף את איראן. בשיטה הישראלית אין אף ראש ממשלה שיכול לצאת חוצץ נגד כלל מערכת הביטחון. 

ולכן, מה שחשוב לנו היום בצומת הדרכים ההיסטורי שבו אנחנו נמצאים אחרי הפוגרום הקשה ביותר שספג העם היהודי מאז השואה הוא להבין שלושה עקרונות יסוד בסיסיים. ראשית, אין דבר כזה ערבי מתון וטוב לעומת ערבי קיצוני ורע. כולם רוצים בחיסולה של המדינה היהודית. שנית, מי שחושב שיש פתרון מדיני למציאות המורכבת שבה אנחנו חיים משלה את עצמו ומשקר לאחרים. כדי להגיע לפתרון חייבים שני הצדדים להכיר אחד בשני, ומה לעשות והאידיאולוגיה הפלשתינית לא מאפשרת לאף מנהיג פלשתיני ולחברה הפלשתינית כולה להכיר בנו. ודבר אחרון, הרעיון ההזוי של הקמת מדינה פלשתינית הוא אבי אבות הטומאה. בניגוד להזיות של תומכי המדינה הפלשתינית כאילו מדובר בתחילת פתרון, המציאות של שלושים השנים האחרונות הוכיחה שמדינה פלשתינית היא השלב הראשון בתורת השלבים הפלשתינית. עבור הפלשתינים מדינה שכזו איננה השלב האחרון והסופי של הסכסוך, אלא  השלב המשמעותי הראשון בחיסולה של המדינה היהודית. אגב, לא מדובר בפרשנות שלי או בדעתי האישית, זאת העמדה הרשמית והיחידה של כלל הפלשתינים 'מתונים' וקיצונים כאחד. כי אם יש נושא אחד שעליו יש הסכמה פלשתינית מקיר לקיר זאת המטרת שאליה הם כולם שואפים: חיסול המדינה היהודית והקמת רייך פלשתיני על חורבותיו. 

חיים רמון יכול לצעוק עד מחר שביבי לא מוטט את החמאס והימין טיפח את החמאס, בסוף בסוף בסוף חיים רמון, השמאל וכל תומכי ההתנתקות למיניהם דוגמת גלעד שרון, הם שהביאונו עד הלום. הם שזרקו את האבן למים והם שמאלצים אותנו, המחנה הלאומי האחראי, למשות אותה מהמים במאמצים כבירים ומחירים קשים. אסור לתת לאף אחד לשכתב את ההיסטוריה. כי הדרך היחידה לנצח את הפלשתינים היא באמירת האמת ומבט מפוכח על המציאות. לכן, דווקא היום חשוב לחזור ולזכור ששני החטאים הקדמונים הם שהביאו אותנו עד הלום ותפקידנו לגרום לכך שלעולם לא נחזור על חטאים שכאלה גם אם יופעלו עלינו לחצים מדיניים או אחרים. 

הכותב הוא לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בדרום-מערב ארה"ב ויועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו