בשבועות האחרונים קיבלה גבעת הקפיטול החלטה שנויה במחלוקת לחסום מימון לישראל ולהתנות אותו במימון אוקראיני. החלטה זו עוררה ויכוח סוער בקרב קובעי המדיניות והציבור, כאשר רבים הביעו דאגה לגבי ההשלכות הפוטנציאליות של מהלך כזה. במאמר זה, אטען כי גבעת הקפיטול אכן משחקת באש בכל הנוגע להחלטה זו, שכן היא גם קצרת רואי וגם מסכנת את הבטיחות והביטחון של האינטרסים של ארצות הברית במזרח התיכון.

בראש ובראשונה, חשוב להתייחס לתפקיד שישראל ממלאת בהגנה על האינטרסים האמריקאיים במזרח התיכון.  כמדינה הדמוקרטית היחידה באזור, ישראל הייתה בעלת ברית היחידה ובעלת ברית מרכזית במאבק בטרור במזרח התיכון. עם כמעט 100 התקפות של החות'ים על חיילי ארה"ב בחודש האחרון בלבד, ברור שאיום הטרור באזור הוא אמיתי ומתמשך. ישראל נמצאת בחזית במאבק נגד מאות קבוצות טרור ומאוימת כל הזמן על ידי איראן, שהצהירה בגלוי על כוונתה להשתמש בנשק גרעיני נגד ישראל ובסופו של דבר נגד ארה"ב.

אי אפשר להפריז בחשיבות התמיכה והשותפות של ישראל במאבק בטרור. למנוע מישראל את המימון הדרוש להמשך המאבק הזה הוא לא רק פזיז אלא גם מסכן את החיים והאינטרסים האמריקאים באזור. ישראל הייתה שותפה קריטית במלחמה בטרור וסיפקה מודיעין ותמיכה יקרי ערך לארצות הברית. ללא תמיכת ישראל, לארה"ב אין אלטרנטיבה אחרת למישהו שיילחם במאבק באזור, שיהיו לו השלכות חמורות על הביטחון הלאומי שלנו.

מצד שני, הסכסוך באוקראינה הוא בהחלט חשוב, אבל הוא לא מאיים באופן ישיר על הביטחון הלאומי של ארה"ב באותו אופן כמו ההתקפות והאיומים המתמשכים מצד קבוצות טרור במזרח התיכון. בעוד שמשלמי המיסים האמריקאים כבר תרמו מיליארדים כדי לתמוך באוקראינה, חשוב להכיר בכך שהאחריות לסכסוך באוקראינה לא צריכה ליפול רק על כתפיה של ארצות הברית. מדוע משלמי המיסים של ארצות הברית צריכים להתאים את החשבון שלהם?

יתר על כן, זה חיוני למחוקקים לתת עדיפות לבטיחות ולביטחון של אינטרסים אמריקאים ואנשי צבא. ההחלטה לשלול מימון מישראל לטובת מימון אוקראיני היא החלטה מוטעית, שכן היא נותנת עדיפות לטקטיקות פוליטיות על פני הבטיחות והביטחון של האומה שלנו ובעלות בריתה. ברור שהמאבק של ישראל בטרור תומך ומגן באופן ישיר על האינטרסים של ארה"ב, ולמנוע מהם את המימון הדרוש זה לא רק פגיעה בבעל בריתנו אלא גם מסכן את הביטחון הלאומי שלנו.

הנוף הפוליטי ללא ספק מבולגן ועמוס באג'נדות, אך חיוני לנבחרי ציבור לראות את התמונה הגדולה יותר ולפעול לטובת העם האמריקאי. ההחלטה האחרונה להפוך את המימון הישראלי למותנה במימון אוקראיני היא משחק מסוכן שמסכן את האינטרסים האמריקאיים. הכרחי למחוקקים לתעדף את הבטיחות והביטחון של האומה שלנו ובנות בריתה, במקום להסתבך במשחקים פוליטיים ובמשחקי כוח.

הגיע הזמן שגבעת הקפיטול תכיר בהשלכות של החלטותיה ותפעל לטובת ארצות הברית ובעלות בריתה. לעם האמריקאי מגיעים מנהיגים שיקבלו החלטות שיגנו על האינטרסים שלנו וישמרו עלינו, והגיע הזמן שגבעת הקפיטול תכיר בכך ותפעל בהתאם. ההשלכות הפוטנציאליות של ההחלטה לחסום מימון לישראל הן מרחיקות לכת וחמורות שישפיעו על הבטיחות והביטחון של האומה שלנו. זה חיוני שמחוקקים יפעלו באחריות ועם חזון ברור כדי להבטיח שהאינטרסים שלנו מוגנים ובעלי בריתנו נתמכים.

דובי הוניג עם חבר הקונגרס קריס שמיט  (צילום: דובי הוניג)
דובי הוניג עם חבר הקונגרס קריס שמיט (צילום: דובי הוניג)

הכותב הוא מנכ"ל "Orthodox Jewish chamber of commerce"