את אמילי הנד בת ה־9 הכריחו ללחוש ולהיות בשקט. היא חשבה שהייתה בשבי שנה שלמה, איתן יהלומי בן ה־12 סיפר לקרוביו שהוכה על ידי חוטפיו והוכרח באיומי נשק לצפות בזוועות. אלה מקצת העדויות הקשות של החטופים והחטופות ששבו הביתה שנחשפות בשבועות האחרונים.
מצוות פדיון שבויים היא מהחשובות במצוות התורה ולאורך דורות היוותה ערך יהודי ומצפוני ראשון במעלה. חובתה של מדינת ישראל כלפי אזרחיה כמוה כברית לא כתובה של מחויבות מוסרית לפעול ולהביא לשחרור כלל החטופים, בבחינת "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".

ההיסטוריה היהודית רוויה בסיפורי גבורה על פדיון שבויים, החל באברהם אבינו שחירף נפשו ויצא למלחמה נגד ארבעת המלכים למען אחיינו לוט, מלחמת שאול בגלבוע, ועד להיסטוריה בת ימינו: שחרור חטופי מטוס "אייר פראנס" במבצע יונתן, ומבצע החילוץ לשחרורו של סמל נחשון וקסמן הי"ד שבמהלכו נהרג לוחם סיירת מטכ"ל סרן ניר פורז הי"ד. גם היום כמהים אנו לאותן תעוזה ויצירתיות שאפיינו את מדינתנו הצעירה, כשטעימה קטנה מהן חווינו כשלבנו המה משמחה עם שחרורה של התצפיתנית אורי מגידיש. חוט דקיק הפריד בין טרגדיה לחגיגה לאומית.

אנו זוכרים על בשרנו את מסכת עסקאות החטופים, כמו עסקת ג'יבריל שבה שוחררו שלושה חיילי צה"ל תמורת 1,150 אסירים, עסקת אלחנן טננבוים ועסקת שליט השנויה המחלוקת, שכללה שחרור של 1,027 אסירים ביטחוניים. מרבית המשוחררים בעסקה זו חזרו לבצע פיגועי טרור שגבו מחיר דמים נוסף. מחבל משוחרר נוסף מעסקה זו הוא יחיא סנוואר, שנידון לארבעה מאסרי עולם, ועומד מאחורי הפוגרום של ה־7 באוקטובר.

עסקת פדיון שבויים חייבת להיבחן על פי טובת כלל ישראל, על כלל השיקולים הנוגעים המבצעיים, קורבנות עתידיים וכמובן סוגי השבויים, שבמערכה הנוכחית כוללים באופן תקדימי ילדים רכים, נערים ונערות, לצד אמהות וקשישים, ובלי להזניח את המחויבות כלפי חיילי צה"ל שיצאו להגן על המדינה. על סמך מחויבות זו יצאה ישראל למלחמה, כשהמטרה המוצהרת היא חיסול היכולת השלטונית והצבאית של חמאס, והחזרת כלל השבויים והשבויות, ובכללם גופותיהם של אורון שאול, הדר גולדין, והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א־סייד שנמצאים בשבי חמאס מעל תשע שנים.

למשפחות החטופים: אנחנו מרכינים ראשינו בפניכן ואיננו מסוגלים בכלל להבין מה רב סבלכם ומתפללים איתכם שנזכה כולנו לחזות בשובם של יקיריכם במהרה בריאים ושלמים בגופם וברוחם. ולחיילי צבא הגנה לישראל: הקב"ה ישמור אתכם מכל צרה וצוקה וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיכם.

הכותב הוא אח שכול, יו״ר סיעת עוצמה יהודית וחבר הוועדה למינוי שופטים