על רקע דרישת ארה"ב מישראל להסכמה לדון בהקמת מדינה פלסטינית, מצטרפות מדינות האיחוד האירופי לדון ב"השלכות" לסירובה של ישראל לרעיון של מדינה פלסטינית. הם ידונו בתמריצים החיוביים והשליליים, לרבות הסחר מול מדינות האיחוד. דרישה נואלת זו היא לא פחות מניסיון סחיטה של אומה המתמודדת במרחב עוין המאיים להשמידה.

ניצחון במלחמה מול החמאס? רק אם החטופים יוחזרו | דוד בן בסט
במקום בו הצבא הטוב בעולם נרדם בשמירה - נולדו גיבורים | דוד בן בסט

ידידתנו הגדולה ארה"ב, שכשלה עשרות שנים בעיצוב "סדר עולמי", מנסה עכשיו לכפות עלינו מדינה פלסטינית בשיטת המקל והגזר. מה שהיה ברור עוד לפני 7 באוקטובר, מקבל משמעות ברורה אחרי השבת השחורה. אויבינו לא רוצים לחיות לצדנו – הם רוצים להיות במקומנו. "מהים ועד הנהר פלסטין חופשית".

הרי הייתה להם אוטונומיה מוחלטת בעזה, שם שלטו ושם היה באפשרותם, עם המיליארדים שקיבלו מקטאר ומהאיחוד האירופי, להקים גן פורח. בעזרת סיוע ישראלי בתחומי הכלכלה, הרפואה והחקלאות הם יכלו לעמוד בזכות עצמם ולא להיות כאבן ריחיים על צווארו של העולם. האם הקמת מדינה תשנה את האידיאולוגיה שלהם? הרי את זה כבר ניסינו, ומה קיבלנו? ישות שחרטה על דגלה הרס, מוות ושכול לשכניה וגם לעמה.

עזה, אם נודה בכך, גם אם היא אינה ישות עם סממנים המאפיינים מדינה, יכלה להתפתח ולשגשג, אבל היו לה תוכניות אחרות, שאותן לא השכלנו להבין – להשמיד את מדינת היהודים בסיוען האדיב של איראן וקטאר. כמעט כל הפוליטיקאים חזרו ושללו הסכמה למדינה פלסטינית. על חלקם לא הייתי מהמר שימשיכו להתנגד.

קטאר, הנוטלת חלק בניסיונות לשחרור החטופים, היא מדינה תומכת טרור, שאפשרה לחמאס להקים מנהרות שמהן יצאו הרוצחים לטבח, העניקה להם מיליארדים לקניית נשק שהופנה נגד ישראל, ובד בבד היא חברתה של ארה"ב התומכת בנו באמצעי לחימה מול אותו נשק. עולם מטורף שבו אינטרסים משותפים הופכים לניגודי עניינים ביום שלמחרת.

קטאר גם ידעה להפנות משאבים וכסף רב כדי לתמוך באוניברסיטאות כמו הרווארד ופנסילבניה, להקים שם חוגים, לקנות יושבי ראש ומרצים מוסלמים קיצונים שתפקידם להשמיץ את ישראל, וליצור דור אמריקאי מהונדס תודעה ברוח האסלאם הקיצוני. הדבר מהווה איום אסטרטגי על ישראל, כי שם מעוצבות דעותיהם של מנהיגי העתיד האמריקאים.

פרשת דרכים

ה"וושינגטון פוסט" דיווח לא מכבר על תופעה מדאיגה שצוברת תאוצה, שלפיה מספרם של מכחישי הטבח בעוטף עזה הולך וגדל, ויש הטוענים שצה"ל הוא זה שביצע את הטבח באישורה של ארה"ב. הטענות המטורפות נופלות במקרים רבים על אוזניים קשובות. גם כאן חסרה הסברה ישראלית ומלחמה במפיצי טענות הכזב.

ההסברה הישראלית כשלה לאורך השנים ולא הצליחה לזעזע מספיק את העולם גם מול הזוועות המתועדות שביצע חמאס, אבל אסור שזה ירפה את ידינו. ישראל חייבת לשדרג את מערכת ההסברה העולמית ולהקצות משאבים כספיים למטרה חשובה זו. בטח עכשיו, כאשר הרשתות החברתיות מציגות כמעט באופן בלעדי את משנתו של האויב, וצעירים מוסלמים רבים במזרח התיכון ובאירופה מפיצים ידיעות כוזבות הנשארות ללא מענה מתאים.

שימוע מביש נגד ישראל. ליז מגיל (צילום: Getty images)
שימוע מביש נגד ישראל. ליז מגיל (צילום: Getty images)


מדינות אירופיות רבות פתחו ללא הבחנה את שעריהן בפני המהגרים המוסלמים, ומתחילות להרגיש כיצד הן מאבדות אזורים שלמים שבהם שולטת השפה הערבית. המהגרים, שחלקם דור שני והם אזרחים בעלי זכות בחירה, מעצבים מחדש את הצביון הפוליטי המסורתי של אותן מדינות. רבים מאותם מהגרים הם משכילים בעלי אוריינטציה דתית מוסלמית, שבאופן טבעי נבחרי הציבור מחזרים אחר קולם בקלפי.

ישראל נמצאת כעת על פרשת דרכים הן מבחינת עצימות המלחמה בעזה ושחרור החטופים והן מול האפשרות להתפתחות צבאית נרחבת מול חיזבאללה. האתגרים שמולם עומדת מדינתנו הם קיומיים, ותהיה להם השפעה על הדורות הבאים. הדרך היחידה לטפל באתגרים הצפויים היא דחיקת כל האינטרסים הפוליטיים הצרים, שילוב כוחות והקמת ממשלה רחבה ככל האפשר.

הכותב הוא מנכ"ל רדיוס mF001, קונסול כבוד וסגן דיקאן הסגל הקונסולרי
[email protected]