בימים האחרונים קרו שני אירועים חשובים מתחומים שונים שעוררו אצלי שני סוגים של מחשבות ורגשות: הראשון הוא חשיפת השיר ״הוריקן״ שאיתו תייצג את מדינת ישראל עדן גולן בתחרות האירוויזיון בשוודיה, והשני הוא זכייתה של שחקנית טניס השולחן בכיסאות גלגלים קרולין טביב במקום הראשון באליפות איטליה הפתוחה.

את ״פסטיבל״ האירוויזיון אני מגדיר כלא פחות מאשר תבוסה מדינית. מתחילת המלחמה ועוד הרבה לפני שעדן גולן נבחרה לייצג אותנו, ישראל נמצאת תחת מתקפה בכל הקשור לתחרות הזאת. הקריאות להחרים את ישראל עקב מה שהם מכנים ״הטבח בעזה״ הן חסרות תקדים. השיא היה לפני כמה שבועות, כשאיגוד השידור האירופי פסל את השיר ״גשם אוקטובר״ שנבחר על ידי הוועדה בטענה שיש בו מסרים פוליטיים ושם על תנאי את השתתפותה של ישראל באירוויזיון. ישראל החליפה את המילים של השיר כדי שתוכל להשתתף בתחרות.

אני כועס מאוד על ההתקפלות הזאת. אנחנו נמצאים במלחמה שלא אנחנו פתחנו בה ואין סיבה שבתחרות בינלאומית לא נדבר ולא נשיר על המצב במדינה. קראתי את מילות השיר המקורי, אין בהן שום מסר פוליטי. האירוויזיון הוא תחרות פוליטית הרבה יותר מאשר תחרות שירה ואנחנו לא צריכים להשתתף בה בכל מחיר. עצם העובדה שהחלפנו את המילים הוא ניצחון לאנטישמים. השנאה לישראל לא תיפסק ואנחנו מתדלקים אותה. הגיע הזמן שנפסיק להיות תבוסתנים ולהתקפל. יש עקרונות והם הרבה יותר חשובים מכל שיר.

אגיד לכם יותר מזה: עדן לא תעלה לגמר האירוויזיון ותודח בבושת פנים בגלל שהאנטישמיות מנצחת. במעבר חד, חברתי היקרה קרולין טביב, שחקנית טניס שולחן בכיסאות גלגלים המדורגת במקום השביעי בעולם, זכתה בסוף השבוע האחרון במדליית זהב באליפות איטליה הפתוחה. קרולין ואני מכירים כבר למעלה מ־15 שנים. נסענו ביחד למסעות התרמה בארצות הברית למען מרכז הספורט לנכים ספיבק ברמת גן. קרולין היא ההשראה שלי והיא אחותי במלוא מובן המילה.

לצערי, לא מדברים הרבה על הספורטאים הפראלימפיים שלנו שעושים עבודת קודש ומייצגים אותנו בכבוד רב. קרולין היא אגדת ספורט במלוא מובן המילה - חרוצה, פייטרית ומלכה. הניצחון הזה מקרב אותה בצעדי ענק לקבלת הכרטיס למשחקים הפראלימפיים בפריז, ובמידה שהיא תעפיל למשחקים זאת תהיה הפעם השלישית של קרולין באולימפיאדה. דווקא בימים אלה שבהם רוב העולם שונא אותנו, לראות את קרולין על הפודיום עם דגל ישראל זאת גאווה לאומית גדולה. בואו נפסיק להיות תבוסתנים ונתחיל להתגאות במה שיש לנו כי מגיע לנו. ד