ככל שנחקור ונעמיק יותר, נגלה כי להפרעת קשב יש הרבה מאוד יתרונות לצד הקשיים והחסרונות לכאורה. מאחר ונושא הפרעות הקשב תפסו תאוצה וצורך בהתבוננות מעמיקה, הסקרנות הרגה את החתול והנה חוקרים רבים מציפים אותנו במחקרים חדשים אשר מדגישים ומחדדים את החוזקות שיש לאנשי הפרעת הקשב.

כבר הוכח כי מבנה המוח שונה, מנעד החושים והרגשות גם הוא אחר והנה עכשיו ניכר גם ההבדל ביכולות ובדינמיות המחשבתית של אנשי הקשב אשר עוזרת להם בנושאים שונים. המחקר בוצע באוניברסיטאות וירג'יניה המערבית, אוקלהומה וממפיס (טנסי), תוצאותיהם פורסמו בכתב העת "International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research".

המחקר ריכז נתונים אשר נאספו  מ-581 יזמים, ומצאו כי לאנשי הקשב, יש התנהגויות המועילות לבניית עסקים כאשר יודעים איך לנצל אותן נכון.  

עוד נמצא במחקר כי הפרעת קשב מתפקדת כגורם מפתח לחדשנות, משום שאנשי הקשב נוטים לקפוץ במהירות בין מחשבות וגירויים. כדי להתמודד, הם מפתחים רעיונות ומשאבים לשימוש מאוחר יותר. המנגנונים האלה מסייעים ליזמים להטמיע מידע שבאופן אחר היה "מציף" אותם והולך לאיבוד. המנגנונים הללו גם מאפשרים להם לשמור על עירנות לזיהוי הזדמנויות, יכולת הסתגלות לשינויים ודחף יזמי, הפועל מתוך התלהבות לפעמים אימפולסיבית המניעה את עצמה.

המחקר זיהה שאנשי הקשב מציגים יותר יכולות כאלו. בנוסף, החופש שביזמות, לעומת תעסוקה מסורתית, מאפשר להם לבטא את עצמם יותר טוב שכן אנשי הקשב מאוד יצירתיים והם חייבים גמישות מחשבתית, חופש פעולה והרעיונות שלהם יצוצו לפעמים בדרך כאשר נתקלו במילה כתובה על שלט, בזמן שהם מוציאים את הילד מהגן, בישיבה בשירותים או בזמן שהם על הכלים בבית. כמו נורה שנדלקת תוך אסוציאציה שמובילה האחד לדבר אחר. 

מטרת מחקר נוספת הייתה לבחון, כיצד הפרעת קשב מהסוג ההיפראקטיבי (ADHD)  אצל יזמים פועלת. לאנשי הקשב יכולת לאגור נתונים אשר יצוצו לשימוש בזמן הנכון, מבנה התכנון שלהם שונה,  ע"י החיבורים הנכונים לכדי רעיון אחד. לאנשי הקשב משאבים קוגניטיביים במיוחד,  ערנות יזמית, כושר הסתגלות קוגניטיבי וכוונה יזמית.

ד"ר שירלי הרשקו, מומחית בכירה בתחום הקשב, חוקרת, מאבחנת ומטפלת, מסבירה כי "לאנשי הקשב יש מוח ייחודי, וכאשר ניתנת לו הסביבה המתאימה, שמאפשרת חופש, יצירתיות, סקרנות ודמיון, ניתן לראות את היתרונות שבהפרעת הקשב. למעשה, היא נחשבת לכוח העל של הסטרטאפיסטים, בגלל הראייה השונה, תשומת הלב לפרטים שאחרים לא רואים, ספונטאניות והרפתקנות, אשר נמצאות ברמה גבוהה יותר, לעומת אנשים ללא הפרעת קשב".

יחד עם זאת, ד"ר הרשקו מוסיפה פרט חשוב: "ניתן לראות כי לאנשי הקשב יש כישורים ייחודיים, אך הבעיה היא הרבה פעמים להוציא אותם לפועל, בשל התפקודים הניהוליים הלקויים, אשר אחראיים על יכולות סדר וארגון, תכנון ובקרה. על כן חשוב לערוך אבחון מעמיק ומדויק ולהתאים טיפול שיעזור לממש את הפוטנציאל הגלום בהם".

ד"ר שירלי הרשקו, היא מומחית בכירה בתחום הקשב. חוקרת וסופרת, מרצה באוניברסיטה העברית, בעלת מכון לאבחון וטיפול, מאחוריה 5 ספרים מצליחים (ביניהם רב המכר, "אנשי הקשב")