קשה להאמין אבל יש גם אנשים כאלה - ואולי רק אנשים כאלה – בקרב מתפרעי קפלן. אלה המפגינים שמגלגלים על לשונם את המילה דמוקרטיה מבלי להאמין אפילו להרף עין שיש בה טעם אם הם לא נמצאים ליד הגה השלטון.

"ילד יפה תואר, מלח הארץ": רס"ר עילי דוד גרפינקל נפל בפיגוע בבנימין

האזנתי, למשל, לדברים שאמר אחד מדובריהם הבולטים, אילן שיינפלד, וקשה היה לי להאמין למשמע אוזניי: “בסוף נצטרך לקחת את נתניהו ולהוציא אותו בידיים... אותו ואת חבר בוגדיו נצטרך להוציא בידיים מהכנסת ... כי הם לא יצאו מרצונם”.

לא שמעתי, לבושתי, מעולם את שמו של “איש הרוח” הזה, אם כי אני בטוח שיש לו לא מעט מעריצים. כאלה שזוממים, אולי, מעשים עוד נחרצים מאלה שהוא מציע. הפלצות שאחזה בי למשמע הדברים לא עזבה אותי במשך שעות ארוכות. בעיקר משום שאני יודע שהאנשים האלה לא יבחלו בשום דרך כדי להשיג את מבוקשם - שינוי תוצאות הבחירות בדרכים לא דמוקרטיות. הסיסמאות משתנות חדשות לבקרים, אולם השנאה למחנה האחר, שאני חלק ממנו, לעולם עומדת.

הם, אלה שחושבים שאין כל רע במה שמציע שיינפלד, פשוט לא מוכנים לקבל את כללי המשחק הפרלמנטרי. השליטה במוקדי הכוח חשובה להם. במערכות רבות הם מצליחים, עדיין, לשלוט, רק לא ביום הקלפי. אז, מתברר להם שהם חסרי אונים מול המוני המצביעים שלא רוצים עוד במשנתם. מרכולתם עבשה. יש בה סכנה לעצם קיומה של מדינת ישראל.

הכינויים שהם מדביקים לחבריי למחנה רעילים יותר ויותר, כמו גם הנימה המזלזלת. השיטות לא חדשות. אני מסתכל על השלטים בחוצות הערים ותחושה מאוד לא נוחה עולה בי. המחנה האחר, של ה"לא ראויים", נראה בהן נלעג. חסר לגיטימציה למשול.

כך או כך, שיינפלד הלז מאוד מדאיג אותי. הלקחים לא נלמדו. החונטה הצבאית ממשיכה בשלה. באקדמיה נשמעים קולות מתועבים ללא תגובה של ממש. מערכת המשפט - בשלה. הכסף הגדול מדבר. טייקונים אנונימיים תורמים לליבוי היצרים.

הקריאות לקיים בחירות עכשיו, כמוהן כדרישה לקבור את העובדות שהובילו אותנו לקטסטרופה הנוראית. יש בהן, למעשה, קריאה להפקיר את המוני האזרחים למניפולציות של “לשעברים”. אלה שאחראים יותר מכל קבוצה אחרת, לדעתי, למה שחווינו בשמחת תורה.

לא נשכח ולא נסלח לכל אלה שבנו צבא נרפה, מהוסס וחסר מוטיבציה. אם הימ”חים היו ריקים למחצה, למשל, יש מי שאשם בכך, וזה לא מי שישב בלשכת ראש הממשלה. אין כל דרך העוקפת את חשיפת העובדות ואם שיינפלד חושב שניתן לסלק “בידיים” את בנימין נתניהו אז צריך להראות לו את הדרך לספסל הנאשמים.

על כל פנים, אם חפצי חיים אנחנו, יש לעשות להחזרת השדים האנרכיסטיים לתוך הבקבוק. הרוב רוצה להקיא אותם מקרבנו.