מבעד לערפילי האלכוהול וקיום מצוות "עד דלא ידע", דמיינתי כי בכיר במחנה הממלכתי סיפר לי שהחליטו לא להחרים יותר את בנימין נתניהו. וכי המעשים במחנה הממלכתי מעידים כי הם ואחרים מבינים את הנזק שהחרמתו של נתניהו הביאה. וכי אל מול האתגרים העצומים שאיתם מתמודדת מדינת ישראל, ממשלה יציבה, המייצגת את רוב אזרחי המדינה ואינה שבויה בידי קבוצות מיעוט קיצוניות - חשובה מכל. תוך לגימה נוספת של יין משובח חשבתי לעצמי כי חוק הגיוס, מתווה הפטור לחרדים הנידון ברגעים אלו, ממחיש זאת במלוא העוצמה.

הרי ברור לכל כי לא ניתן לקיים יותר מדינה יהודית בארץ ישראל כשאחוזים הולכים וגדלים מאוכלוסייתה לא משתתפים בזכות השמירה על הביטחון והצמיחה הכלכלית, כמצוות התורה שאותה הם לומדים ושואפים לקיים. "הרי ברור שזה דבר ה'", הרהרתי.

האתגרים עצומים. אנו כלואים בתווך במאבק בין תרבויות ומעצמות. העולם הליברלי הדמוקרטי מאותגר מבפנים ומבחוץ. ואנו תחת איום ביטחוני עצום מכל הכיוונים שעקירתו מהיסוד תדרוש מאמץ צבאי ומדיני מורכב, קשה וארוך. שלא לדבר על הקורבנות הרבים בגוף ובנפש. וכל זה רק האיום מבחוץ.

ומבפנים, קרע עצום. לכאורה מתח בין דמוקרטיה וזכויות אדם למדינה יהודית ושל היהודים. וקרע עצום לכאורה בין עוצמה לשלום. בין ריאליות ביטחונית ובין תקווה למגורי זאב עם כבש, שיש שיאמרו שהיא־היא התקווה היחידה לביטחון. פער בין תפיסת זכות אבות דתית ובין חופשיות האדם במרכז.

ומבעד לחדוות האלכוהול ושמחת הפורים, לרגע ראיתי שמבין כל המילים המפוצצות אין באמת פער וקרע גדול במציאות וכי על הרוב, הרוב מסכים. והרוב מוכנים להגיע לפשרות ובלבד שנמשיך לקיים מדינה ליהודים בארץ ישראל לאורך שנים. ודמיינתי איך בני גנץ, יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וגדעון סער מבינים זאת ומבטיחים לביבי שיצטרפו לממשלתו כדי להתמודד יחדיו עם האתגרים לטובת עם ישראל. וכי הם ישבו תחתיו כראש ממשלה, כי הרי הוא ראש הסיעה הגדולה בכנסת, ובלבד שיחוקק "חוק יסוד מדינה למופת" שלא ניתן לשינוי ברוב פרלמנטרי, כזה שיקבע את היות המדינה יהודית ושל היהודים, ודמוקרטית. שלא יבוטל שלטון העם והבחירות. שלא תהא כפייה של אורחות חיים. שבנושאי מהות העם או נציגיו יקבעו ברוב מיוחס ולא במחטפים פוליטיים. וכי השיטה תשונה - לייצר שלטון יציב ולא מתחלף חדשות לבקרים, וכדי למנוע סחטנות של קבוצות מיעוט. לשפר את השירות הציבורי בעיקר על ידי יצירת אחריות אישית של משרתי הציבור על איכות השירות לאזרח, העברת כמה שיותר סמכויות ותקציבים ישירות למשרתי ציבור הבאים במגע ישיר עם הציבור, קרי, הרשויות המקומיות, וכמובן שוויון בנטל תוך התחשבות בצרכים ויצירת מסגרות מתאימות.

הפלגתי בדמיון כי שרי הליכוד הבכירים הביעו תמיכה ציבורית במהלך. וכי חברי ליכוד רבים, כחול אשר על שפת הים, דרשו מנתניהו כי יסכים למתווה, למען עם ישראל. ושמחתי לדמיין כי הוא נעתר לבקשתם והנה סוף־סוף נוכל להתמודד עם האתגרים הגדולים, לעשות שינויי יסוד במערכות השלטון בישראל, שיהוו תשתית לאיחוי הקרע, לצמיחה ושגשוג של מדינת ישראל דורות קדימה.
אך אדי האלכוהול התפוגגו ואני נותרתי עם המציאות האכזרית ועם תקווה שאולי, אולי פעם נוכל לגרום לזה לקרות. כי אחרי הכל זה לא כל כך דמיוני. 

הכותב הוא מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לשעבר, מקים וראש יוזמה לקידום חוקי ושינויי יסוד במערכות השלטון בישראל ויו"ר, מנכ"ל ויזם הייטק