איראן הכריזה מלחמה על ישראל. ירי הטילים והכטב"מים, משטחה של איראן אל מטרות ישראליות, משנה את המשוואה שקיימת מזה חודשים ושנים בהן מעורבת איראן כמחוללת טרור מרכזית. אצל האיראנים זאת טקטיקה לפעול באמצעות שליחים, כמו חיזבאללה, החות'ים, חמאס וג'יהאד.

הנשיא ג'ו ביידן מימש את "התחייבות הברזל" לישראל אבל הציב קו אדום
ההתפרעויות של מתנגדי הממשלה יימשכו עד שתוצאות הבחירות יסתדרו כמו שהם רוצים

הלילה, איראן משגרת משטחה טילים בליסטיים וטילי שיוט על מנת לפגוע בכל רחבי המדינה. אין ספק שהבטן מתהפכת נוכח המצב החדש ובחשיבה ראשונה, תגובה קשה ומיידית הולמת ומחויבת את המציאות. הותקפנו באופן נרחב, הוכרזה כנגדנו מלחמה, אך גם הפעם  ״סוף מעשה במחשבה תחילה"!
 
יש לשקול בזהירות את התגובה והאם יש להגיב. ההחלטה צריכה להיות תלויה במידת הנזק והפגיעה באזרחי המדינה. המתקפה האיראנית הסתיימה בנזק מועט וכמעט ללא נפגעים. אנחנו חייבים לנצל את המתקפה על מנת ליצור קואליציה רחבה ככל הניתן כנגד איראן, ולסכל כל מהלך עתידי של גרעין וטרור. עלינו ליצור מהלך אסטרטגי שיבודד את איראן וימגר כל אפשרות עתידית להמשך התנהלותה התוקפנית.
 
ההזדמנות שנפלה בידי ישראל לאחר שאיראן נחשפה בחולשתה, חייבת להבחן ב"שׂוֹם שֵׂכֶל", בטרם אנו פועלים ומגיבים מהבטן ומפעילים כח מחץ צבאי נגד מטרות איראניות על אדמתה. תגובה באש עשויה לסכל הזדמנות פז, של הישג אסטרטגי באמצעות מהלכים דיפלומטיים, עם מדינות חשובות, כארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה.

אם ממשלת ישראל תחליט להגיב, התגובה חייבת להיות קשה וכואבת על מנת שהאויבים שלנו ובראשן איראן ידעו שעם מדינת ישראל לא מתעסקים.

עלי חמינאי (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי (צילום: רויטרס)


ראוי לציין נכון ששיגור של מאות טילים איראניים, שרובם יורטו כמעט ללא נזקים ופגיעה בגוף, שמערכת ההגנה האווירית הישראלית, השיגה הישג ראוי לכל שבח ואיראן כשלה במזימתה לפגוע במדינה. 

דבר נוסף שחשוב לציין, הוא את מעורבותן הפעילה והחשובה של ארצות הברית ובריטניה בסיוע המיידי בהגנה על ישראל, וביירוטם של מאות טילים בטרם הגיעו לשמי ישראל.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)


ישראל חייבת מעתה לתאם כל מהלך עם ארצות הברית ולהישמע לבקשות הפנטגון. אנו שומעים על מדינות חשובות נוספות שמתכוונות לסייע לישראל לאחר שהוכרזה נגדנו מלחמה ע"י איראן. בהיסטוריה של מדינת ישראל, ירשם האירוע כאירוע בעל קנה מידה בינלאומי.

"דבר נפל הלילה", דבר המחייב את ישראל לדאוג למהלכים דיפלומטיים שיצרו בריתות וערבויות שיסיעו לה, באתגרים הביטחוניים שניצבים  לפתחה. העולם שוב איתנו. יש לתאם את המשך המהלכים עם בנות בריתנו לרבות ארצות הברית, ולהחזיר את האמון והתאום עם המדינות הידידותיות והתומכות. נודה על האמת, אנו זקוקים לתמיכתן וסיוען כ"אויר לנשימה".