עם המגה־פוגרום שביצעו אנשי עזה בראשות חמאס ופרוץ מלחמת שמחת תורה, התפרץ הר געש של יודופוביה בעולם. הקריאות למוות לא מכוונות לישראלים אלא ליהודים. הכוחות המביאים להתפרצות הר הגעש מצטברים לאורך זמן רב עד ההתפרצות. במשך שנים ארוכות היו שלא רצו לראות את התופעה הולכת וגואה, אבל היא הייתה קיימת.

כל אחת ואחד חייב להשתתף במאמץ המלחמתי | נח דנא-פיקארד
רק מפלגת ימין ממלכתי מאוחדת תציל את ישראל | דעה

מרבים לדווח על מה שקורה בקמפוסים בארצות הברית. פחות על אלימות דומה במקומות אחרים, אבל דברים חמורים קורים בצרפת ובעוד מדינות. אנטישמיות תמיד הייתה נפוצה בהן. בשם חופש הדיבור אפשרו בארצות הברית הפגנות ניאו־נאציות. זה קרה גם בשוודיה. הקריאות להוציא את ישראל מהאירוויזיון דומות לקריאות בגרמניה הנאצית להוציא את היהודים מחיי התרבות.

חיילים נאצים במצעד (צילום: רויטרס)
חיילים נאצים במצעד (צילום: רויטרס)

בימי הביניים הקריאות האנטי־יהודיות באו מהכמרים. היום האוניברסיטאות הן במרכז העניין. בחלקן, לפעמים דווקא הגדולות, מפיצים דת חדשה הנקראת פרוגרס. טוענים שהאקדמיה מלמדת חשיבה ביקורתית, אבל לא חסרים פרופסורים שמעבירים דעות קדומות וחוסמים דווקא חשיבה שלא תואמת את האג'נדה הפוליטית שלהם.

העוצמה והאלימות שבהפגנות מראות שהן לא נולדו באופן ספונטני. התשתית הכלכלית הוכנה מזמן ויש לחקור מה מקורות המימון של פעולות אלה ולפעול לחסימתם.

יש גם דוגמאות לפעולות חשובות בעולם. על קמפוס של מוסד הידוע כמכשיר את האליטות הבאות של צרפת השתלטו סטודנטים הדורשים "שחרור פלסטין מהים עד הנהר". הדבר כלל התנפלות אלימה על סטודנטים יהודים. תגובת ההנהלה הייתה רופסת. לפני כשבועיים הגיע ראש ממשלת צרפת לוועד המנהל והעמיד אותו בפני אולטימטום כדי שעצור את זה. בהמשך הוחלט על ביטול הקצבות. ראשי אוניברסיטה אחרת קראו למשטרה להוציא את המפגינים.

עימותים אלימים בין סטודנטים אמריקאים תומכי פלסטין לבין המשטרה, באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)
עימותים אלימים בין סטודנטים אמריקאים תומכי פלסטין לבין המשטרה, באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)

חלק מהתורמים היהודים לאוניברסיטאות האמריקאיות הנגועות הפסיקו את התרומות. זה עזר לדחיפה החוצה של ראשי אוניברסיטאות גדולות. זה לא מספיק, כיוון שמדינות באזורנו, לא כל כך ידידותיות לישראל, מושקעות עמוק באוניברסיטאות האלה.

יש יהודים המשתפים פעולה עם המהפכנים הפרו־חמאסים. וישראלים, אנשי אקדמיה ואחרים, הפועלים נגד הממשלה בפניות לאנשים בחו"ל. הם לא מבינים את הנזק? גם האשמות שווא על רצח עם נשמעות מכאן.

התמונה הכוללת מזכירה תקופות קשות לעמנו. אסור לישראל לעבור על כך לסדר היום. טוב עשה שר החוץ שזימן שגרירים זרים לשיחת נזיפה אחרי הצבעות באו"ם. יש ללחוץ על המדינות שיפעלו נגד הפורעים ויתמכו בישראל נגד אויבי האנושות.

המוסדות האקדמיים בארץ התחילו קצת באיחור לפעול נגד מעשים הפוגעים במדינה. אבל טוב שפועלים. שגרירנו באו"ם עושה דברים מצוינים כדי להראות את אויבינו באור אמת. ישראל צריכה לדבר בלי היסוס על ניצחון, ריבונות ושליטה. נזכור את דברי "הזקן", שאמר שמה שחשוב הוא לא מה שהגויים אומרים אלא מה שהיהודים עושים. בעז"ה ביחד ננצח.

הכותב הוא חבר בעמותת "מבטחי" - פורום מפקדים לאומי