מה לא עבר על רשות השידור ועובדיה בשנים האחרונות? הכל. בהתחלה היא הושמצה על ידי כל פוליטיקאי אופורטוניסט שניסה לגרוף על גבה עוד כמה קולות כי הבטיח ״לבטל את האגרה״. אחר כך כל אותם פוליטיקאים, שקלטו שהספין עובד, הגדילו לעשות והתחילו להסית. וכשזה מגיע להסתה, מי מתייצב בראש אם לא המסית הראשי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף השווה את עובדי הרשות למחבלים.



ואז יצאה לדרך ההרפתקה החפוזה והאומללה הזו בדמותו של תאגיד שידור ציבורי חדש. והפלא ופלא, מה שווה התאגיד אם לא נוכל לשלוט בו, תהו במסדרונות השלטון. צודקים. במחי הצבעה אחת בכנסת הם הצליחו לרמוס מוסד היסטורי ולהפקיר את עובדיו לחוצות, לשפוך כספים על קפריזה חדשה, ואז גילו שהיא לא מיושרת לפי החוטים שלנו ושל מרעינו. אין בעיה, אמרו בביבי־לנד, נשליך גם אותה לפח, יעלה כמה שיעלה.



בשבוע שעבר אמר צחי הנגבי, ממלא מקום שר התקשורת, שחסרות לו חמש אצבעות כדי להעביר את החוק לסגירת התאגיד, כשהוא מתכוון לחמש האצבעות של חברות וחברי הכנסת של מרצ. הנגבי צריך להבין: עבור הצלת עובדי רשות השידור מרצ תיתן גם עשר אצבעות. אלא שאם הוא, נתניהו ויו”ר הקואליציה דוד ביטן מתכוונים לסגור את התאגיד, להשליך את עובדיו לרחוב ולהפוך פעם נוספת את הכסף הציבורי להפקר - לכך לא ניתן יד בשום פנים ואופן.



אנחנו במרצ מסתכלים על זה כך: שברת? שילמת. הרסתם את רשות השידור, שפכתם מיליונים על הקמת תאגיד חדש ועכשיו אתם מתחרטים ורוצים לחסל אותו? בשום פנים ואופן לא. התאגיד שכבר קם ובו כבר עובדים חלק מעובדי הרשות, צריך לעלות לאוויר כמתוכנן בעוד כחמישה שבועות, ולקלוט אליו את כל יתר עובדי הרשות הנותרים, למעט אלה שאיתם הגיעו להסכמי פנסיה. כל דחייה נוספת או סטייה מהתכנון הזה היא בעינינו בגידה של הממשלה בציבור העובדים ובציבור הישראלי בכלל, ונפעל בכל כוחנו להיאבק בה.



הכותב הוא ח"כ ויו״ר סיעת מרצ בכנסת