ההצעה להגדיל את מספר חברי הכנסת ל־140 היא מיותרת ובזבזנית ואתנגד לה בתוקף. בכנסת אין מחסור בחברים, אלא יש מחסור בבני אדם. הייתי מעדיף לשלם לנציגינו ברשויות המקומיות - זה הרבה יותר חיוני. דמוקרטיה עולה כסף, אבל אם צריך להשקיע כסף דמוקרטי, יש איפה להשקיע אותו - במקום חשוב הרבה יותר ומניב יותר לדמוקרטיה מאשר בכנסת. קחו את הכסף ותפנו אותו לשלם שכר לחברי מועצות ערים, שהיום עושים זאת בהתנדבות.



בעיקרון אין מחסור בחברי כנסת, אלא יש בעיה של הפרדת רשויות לא טובה מתוקף המבנה של הכנסת. ובעיקר - יש מחסור במנהיגים, שכן הכנסת רוויה בסוכני מכירות ובפרזנטורים. לא בטוח שמה שאנחנו צריכים בבית המחוקקים הם עוד 20 מאותו הדבר. אני מנסה לדמיין לעצמי כל מיני ח"כים שהיום נמצאים במערכת הפוליטית, שיהיו הכפלות שלהם.



אם יהיו יותר ועדות ויותר ח"כים יכהנו בכנסת, התוצרת של הח"כים תהיה טובה יותר? אני מסופק. ראינו איך הממשלה עושה פלסתר מהכנסת. החוק שלי להגדלת קצבאות לנכים עבר ברוב קולות בכנסת, אבל הממשלה בלמה אותו.



הכנסת חלשה כי אין לה שום עמידה. אין שום הפרדת רשויות בין הרשות המבצעת והמחוקקת. מה שנשאר לכנסת זה לקיים ריטואל, אז בשביל ריטואל לא צריך עוד זמרים למקהלה.



אני מציע שכצעד ראשון, לפני שמציעים להגדיל את מספר הח"כים, יש להפחית את מספר השרים.



הכותב הוא יו"ר סיעת מרצ בכנסת.