צריך להיות לגמרי נאיבי או טיפש גמור כדי להאמין ששום דבר קונספירטיבי לא התרחש מאחורי הקלעים בפרשה זאת. מי שטרח להשתחל לתוך מכונית מאובטחת, לא סתם כך החזיק בקלטת האסורה זמן כה רב. אז יכול להיות שעד ששורות אלה יראו אור, קלטת השיחות בין יאיר נתניהו לבין חבריו כבר לא תעניין איש, ובכל זאת אין להשאיר את מה שקרה ללא חקירה. 
 
אני אומר את הדברים לא רק משום שאני חסיד גדול של תיאוריות קונספירציה, אלא מכיוון שיש פה, לדעתי, משהו ממש מסריח. הקלטת יצאה לאוויר העולם בדיוק בימים שבהם התברר למשטרה שתיק המתנות חומק לה מהידיים. הפרקליטות שלחה את חוקריו של ניצב רוני ריטמן לעשות עוד קצת שיעורי בית, מה שהציב את המפכ"ל בעמדה בעייתית. כמי שהבטיח כבר לפני שנה שהחוקרים נמצאים ב"ישורת האחרונה", הוא נראה היום ממש נלעג. 
 
אז הנה הסיפור: שנתיים וחצי לאחר הקלטת השיחה, מקבל הכתב המשפטי של חברת החדשות קלטת שמוגדרת בארצות מתוקנות כ"תוצר אסור של עץ מורעל". באותן ארצות, הקלטת הייתה מושלכת לכל הרוחות, עם מי שערך אותה. אבל גיא פלג נהג אחרת. אף שידע שהמקליט, בין שהוא נהג או מאבטח, לא היה שותף לשיחה, הוא החליט שלא מדובר בהאזנת סתר אסורה. הוא גם לא חשב שחובתו האזרחית היא לדווח למשטרה על הקלטת שנמצאת בידי מי שהשיג אותה שלא כדין, תוך פגיעה בפרטיות. 
 

זה לא קרה - ואין כל סיכוי שזה יקרה בעתיד. גיא פלג ועורכיו לא נרתעו בשנה־שנתיים האחרונות מלבסס ידיעות על חומרים שהודלפו מתיקי חקירה משטרתיים בידי בעלי עניין, שביקשו ליצור אווירה ציבורית עוינת לראש הממשלה. 
 
הצחנה שעלתה מההדלפות הייתה בלתי נסבלת. הציטוטים, לדוגמה, מקלטת השיחות בין בנימין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, העידו על זהות המדליף; תמלילי השיחה היו רק בידי המשטרה. ובאותו האופן אנחנו שומעים מעת לעת “פרטים חדשים" וחצאי עדויות מתוך תיקי החקירה שמקורם הוא אחד ויחיד.
 
רוני אלשיך צריך היה, כמובן, להורות על חקירה של מקור ההדלפות, המזהמות להערכתי את עצם החקירה, אבל הוא ברח מאחריותו. הוא גם אמור, מן הסתם, לברר כיצד הצליח המקליט להשתחל לתוך מכונית מאובטחת ולקבל, אולי, תשובות לעוד כיוצא באלה שאלות שנותרו באוויר. אבל גם זה, כנראה, לא יקרה.

למקליט לא יאונה כל רע, כשם שלראש להב 433 לא יקרה דבר, חרף מה שנאמר עליו בבג"ץ. וגם העובדה שמי שעומד בראש היחידה שמגלגלת לכאורה במשך קרוב לשנתיים חקירות סרק, מאשים גורמים שונים ב"תפירת התיק" נגדו, מתוך גישה קונספירטיבית, כמובן, אינה נראית בעיני המפכ"ל כעילה מספקת להתערבותו. 
 
ואם דיברתי על קונספירציה, אז הטענה היא, והיא אינה לגמרי מופרכת, שהמקליט הצליח להשתחל למכונית שבה נסע בנו של ראש הממשלה בעזרת אחרים, ושאת הקלטת האסורה הוא שמר אצלו עד שמישהו ייתן לו הוראה להפיצה, ומכאן קצרה הדרך לאנרכיה, אם אפילו מקצת מהדברים יתבררו כנכונים.