אם גם אתם לא מבינים מה אומרת פסקת ההתגברות, אתם לא לבד. באופן כללי, אני מבין שבשורה התחתונה מנסים להצר את צעדיהם של שופטי העליון, וזה כבר לא טוב. אבל כנראה שהאינטרסים האישיים והמפלגתיים עומדים מעל ולפני הכל. נראה שראש הממשלה בנימין נתניהו מסתכל ימינה, רואה מה השרים בנט ושקד אומרים, ואז מתכנן את צעדיו. אכן, צרה צרורה.



שני השרים הנכבדים של הבית היהודי עבדו תחת נתניהו בלשכת רה"מ, עד שבאיזשהו שלב זה היה יותר מדי עבור ביבי. גם שרה לא אהבה אותם. אולי משום שהיו צעירים, מוכשרים ומשכילים מדי. כשפג תוקפם בלשכה, הם השתלטו על הבית היהודי והפכו לצל כבד שמאיים על נתניהו. זה הגיע לשיא במלחמת צוק איתן, אבל ממשיך איתנו מאז בקבינט ובחיים הפוליטיים של היומיום.



מתכנן את צעדיו. בנימין נתניהו נפתלי בנט, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מתכנן את צעדיו. בנימין נתניהו נפתלי בנט, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



נתניהו הבין את זה מאוחר מדי, ערב הבחירות האחרונות. ברגע האחרון הוא הפעיל את אזעקת צבע אדום, הילך על כולם אימים וכיוון בעיקר למצביעי הימין, המצביעים של בנט ושקד. "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי", אמר נתניהו בסרטון שפרסם ערב הבחירות, במטרה לגייס לטובתו את מצביעי הבית היהודי. הוא לא כיוון לעמישראל, אלא לגרעין הקשה של מצביעי הימין, כדי שיעברו מתמיכה בבנט ושקד לתמיכה בו. השאר היסטוריה.



אבל בתוך כך, נראה שמשהו קורה במערכת הפוליטית ותופס עניין חדש. קוראים לו "הילדה מבית שאן", אורלי לוי־אבקסיס. לפני כמה שבועות ציינתי כאן את הצלחתה כחברת כנסת. מאז נראה כאילו היא נכנסה עם שופל לתוך הפוליטיקה הישראלית, ולאט אבל בטוח כובשת לה מעמד של לשון מאזניים. התייצבותה עם 8 מנדטים במרכז המפה הפוליטית מוכיחה שהיא לא קוריוז חולף. עם ישראל משווע לכוחות חדשים.



אני מקווה בשביל לוי־אבקסיס שהיא לא הסתחררה ושפחד הגבהים לא שיתק אותה. עכשיו הכל תלוי בה. כבר די ברור שהיא לא תצטרף עכשיו לאחד הכוחות הגדולים, אלא תמשיך בדרכה הנוכחית בתקווה שכוחה עוד יגדל. היא אחראית מעתה לכל תוצאה. יש לה מספיק ניסיון כדי להבין שעוד יהיו הרבה מהמורות בדרך, שמעליהן תצטרך לדלג. השאלה היא אם יכולת הספיגה שלה תעמוד בזה. אחרי הכל, לטוב ולרע, היא צעירה וחסרת קילומטראז' פוליטי. זה יכול לעמוד לזכותה, אבל גם לחובתה.



העם אינו מטומטם. הוא בוחר, בכל בחירות מחדש, כוחות רעננים בתקווה שיהיה טוב. לרוב זה לא מצליח - כי הכוחות החדשים לא מספיק טובים, או משום שחנם פג וחולף. השאלה היא אם לוי־אבקסיס תהיה שובר השוויון בבחירות הקרובות. היא ודאי תיעזר בכוחות טובים שיעזרו לה לפרמט את סיפור חייה ואת האג'נדה שלה. ניסיון יש לה די והותר וגם יועץ קרוב ומנוסה בקרבות פוליטיים עוד הרבה לפני שנולדה, אביה דוד לוי. האם זה מספיק? ימים יגידו.