הסיפור המתהווה הבוקר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, על כך שנתניהו עצר את הבחירות מחשש שהנשיא יטיל את הקמת הממשלה על מישהו אחר מפאת כוחו בחוק, לא הפתיע אותי. המהלך הזה חוסל וזה היה שח-מט מהיר. אך מה שמפתיע אותי הייתה התגובה מבית הנשיא ששלחה את רה"מ לטיפול נפשי.



הסיפור היה מבחינתי קונספירציה הזויה עד שהתגובה הזו של בית הנשיא הגיחה. בעיני אנחנו צריכים לעבור לדגם הנשיאותי הצרפתי. צריך שיהיה ראש ממשלה שינהל את העניינים הפנימיים ונשיא שיתעסק בביטחון. הסיכוי שנעבור לשיטה הצרפתית הוא כמו הסיכוי שנעבור לחוק הצרפתי. אנחנו תקועים בתוך הביצה של עשרות המפלגות".

סג"ל מתח ביקורת חריפה על עזה והסולר הקטארי: "יש בציבור כעס על המערכת הפוליטית שמצד אחד אמרה שיש למוטט את שלטון חמאס ומצד שני מכניסה סולר לרצועה. מערכת הביטחון מבקשת לשמור על סטטוס קוו כי אי אפשר להגיע לעת עתה למהלכים גדולים לא עזה ולא ביהודה בשומרון ולכן היא מנסה להגיע להסדרה.

"גם אם יהיה סיבוב אלים כלשהו נגיע תמיד לאותה נקודה. זו התפיסה של מערכת הביטחון. המערכת המדינית יכולה לקבל את זה ויכולה לבקש לבדוק מחדש תפיסה אחרת. ברור לי שהרמטכ"ל גדי אייזנקוט הוא ציוני דגול ורוצה רק טוב למדינת ישראל ואני נוטה להאמין שגם במערכת המדינית מבינים זאת. הסיכוי של הפת"ח יחזור לשלוט ברצועת עזה הוא נמוך מאוד. זה לא יקרה. אז בנתיים הקטארים משלמים". 

על התקרית של מוחמד בן סלמאן והעיתונאי חשוקג'י, שנרצח, אמר: "התמונה שפורסמה כשבניו לוחצים יד למי שכנראה אחראי על רצח אביהם היא מופת שקיספירי. מוחמד בן סלמאן מנחם את בנו של חשוקג'י. מנהיג סעודיה מנחם את הבן של חשוקג'י. זה ממש לקוח מתוך מחזה של שייקספיר, רצחו וגם ניחמו את המשפחה. זו תרבות הנימוס הערבית, עושים לחיצות ידיים מבלי שנדע מה קורה מתחת לפני השטח. זו תרבות של נימוס וכבוד הדדי יש בה גם שקר כמו שבכל נימוס יש שקר".