המאורעות המעציבים ויותר ממעציבים, ביזיוניים עד כלימה השבוע, אינם אלא נקודת השיא בביזיון שבנימין נתניהו מוביל את המדינה אל מול הטרור החמאסי הבלתי פוסק, יום יום, שעה שעה, לילה לילה. הן באמצעות בלוני תבערה, טרור האש, שעד היום שרף למעלה מ-40 אלף דונם שדות, מטעים ויערות, ללא שום תגובה, ללא שום ניסיון לירות על מנת להרוג את אנשי הטרור משלחי הבלונים. בחוסר מעש מוחלט מול הגדר, בזריקת מטעני חבלה, של הרס הגדר בקטעים מסוימים, של מעבר של מחבלים שחותכים את הגדר. שום דבר לא נעשה אל מול הטרור הזה. תשעה וחצי חודשים שהמטכ"ל התבוסתן, שלא מוכן בשום נסיבות להילחם, והמלצותיו התבוסתניות מקבלות גיבוי מדיני מוחלט, מלא ובלתי מסויג, מפי הדרג המדיני, ובראש ובראשונה ראש הממשלה נתניהו. הוא ולא אחר.

 
עכשיו, מבלי שנשים לב, נוצרה משוואה של הרתעה מוחלטת של החמאס, שהרתיע את המטכ"ל ואת נתניהו. במשוואה הזאת אומרים חמאס 'אתם לא תעיזו לירות, קל וחומר להרוג מחבלים, לא משנה מה הם עושים'. הם טוענים שבמקרה שבו הצבא יירה במחבלים, הירי הזה יביא לירי טילים על היישובים בישראל. ירי טילים על היישובים בישראל, מחייב תגובה כלשהי, רופסת ככל שתהיה. המטכ"ל התבוסתן, שמגובה ע"י נתניהו אישית, לא רוצה את העימותים האלה, כי זה להערכתו יכול להתדרדר. צה"ל יפציץ מבנים ריקים, אבל חמאס לא יפסיק את האש מיד, ואז החמאס יגיב עוד יותר, ואז אנחנו חלילה במלחמה. 
 
ממש פחד והיסטריה מוחלטת של עימות צבאי כלשהו. לא מדובר אפילו על חדירה קרקעית, שהמטכ"ל לא רוצה כלל, אלא אפילו חילופי הפצצות. גם כך המטכ"ל לא רוצה להסתכן בדברים כאלה, כי חלילה זה יכול לדרדר את העניין למלחמה. השיא באמת היה השבוע. לאחר הירי לעבר האוטובוס, שהפרשן השמאלני בניהו, הגדיר אותו כמתינות של החמאס, כי הוא יכל לירות באוטובוס שהיו בו 50 חיילים. כזה הוא החמאס - חמוד, מתון. לפי אדון בניהו, הוא מתון, כי הוא יכל להיות יותר קיצוני. אז הוא מתון.

בעקבות הירי הזה, שכמובן נענה בחוסר תגובה מוחלט, החמאס ירה כמה עשרות טילים, ואז סוף סוף היתה תגובה מבישה ונרפית של הצבא, הכל על פי הוראות נתניהו, ובעקבותיה, בא מטח של עוד טילים, ואז כשחיל האוויר התחיל לגלות סימנים של תחילתה של תגובה הולמת, אז החמאס רצו להפסיק את זה, ואז הם נתנו אולטימטום - או שתפסיקו, או שאנחנו נגדיל את טווח הירי, ואז ראש הממשלה מביא אותם לקבינט, וראשי התבוסתנים של המטכ"ל ממליצים להתקפל מול הטרור החמאסי, שיחסי הכוחות הם 100:1 לטובתנו, אם לא יותר מזה.   
נתניהו ואיזנקוט. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
כשחמאס הציע הפסקת אש, מיד בבהילות הם רצו לקבל את האולטימטום שלו. ארבעה שרים מתנגדים בתוקף, ואז יוצאת הודעה שיקרית מלשכת ראש הממשלה, שפה אחד הקבינט קיבל את ההמלצה התבוסתנית והמחפירה של המטכ"ל לנצור אש. כלומר, נוצרה הרתעה מוחלטת של החמאס כלפי המטכ"ל ונתניהו שאומרת 'אתם לא תעזו לירות על המחבלים שלנו, יעשו הם מה שיעשו, ואם לא, נירה על היישובים'.

ואז המטכ"ל רוצה שהצבא לא יעשה כלום בכלל, ולכן הטרור משתולל כבר תשעה חודשים ונוצרה משוואה שהחמאס מרתיע את המטכ"ל באופן מוחלט, גמור וטוטאלי. וכאשר אין מנוס, וצה"ל סוף סוף מתחיל להגיב את קצה קצהו של המזלג של תגובה ראויה, חמאס אומר - אתם לא יכולים לירות מתי שאני רוצה, אלא איך וכמה שאני רוצה, ואני אפסיק את הירי שלכם כל רגע. איך אני אפסיק? אני אומר שאני ארחיב את טווח הירי, ואז אתם, רבותיי, המטכ"ל ונתניהו, תפסיקו, מיד. בלי שאלות, בלי כלום, בלי תנאים. זה כניעה ללא תנאי. מה שקרה השבוע זה כניעה לטרור החמאסי. אין שום דרך אחרת להסביר את זה. כניעה של מטכ"ל תבוסתן. שיש לו גיבוי מוחלט מראש ממשלה תבוסתן.
 
שני דברים עומדים ביסוד התבוסתנות של נתניהו. האחד - הוא השכנוע שלו, שצריך להשאיר את חמאסטן במתכונתו הנוכחית, חרף הטרור הפראי שיוצא ממנו, כי רק זה ימנע את הקמת המדינה הפלסטינית. ובכן, ישראל יש לה היום מספיק עוצמה מדינית, פוליטית, כדי למנוע את הקמתה של מדינה פלסטינית, גם בלי השארת חמאסטן על המפה. רק הבוקר הודיע סגן שר החוץ של איטליה שמדינתו תמנע כל החלטה אנטי ישראלית של האיחוד האירופי. יש כבר חמש מדינות מהאיחוד, שאומרות אותו דבר.

ואכן, אין אף הודעת גינוי אחת, זה כמעט שנה, של האיחוד האירופי כלפי ישראל, ולמה? משום שישנם מדינות וצריך לקבל את ההחלטה פה אחד, שמתנגדות להחלטה אנטי ישראלית. יש את הגינויים הרגילים של גרמניה המזוהמת, של צרפת, נורבגיה, ועוד כמה מדינות עלובות ומתפוררות לחלוטין. זה לא יוביל להקמת מדינה פלסטינית. אין שום צידוק, זה היה נכון בימי אובמה, אבל זה לא נכון היום. 
 
הנימוק השני, והוא נימוק נכון למרבה החרפה. נתניהו יודע שאני ורוב אזרחי ישראל משוכנעים ובצדק שאם חלילה מול החמאס תעמוד ממשלת אפסים, המורכבת מלפיד, גבאי, לבני והתקווה הלבנה האחרונה, בני גנץ, שתפקד באופן כושל כאשר נתניהו רק העלה רעיון במהלך צוק איתן לכבוש את רצועת עזה, ישר רץ לתקשורת והדליף שזה יעלה לנו ב-500 הרוגים, כי הרצון שלו להילחם הוא כמו של איזנקוט. נתניהו יודע שלא רק הוא חושב כך, אלא מרבית הציבור. לכן הוא מרשה לעצמו להמשיך במדיניות הנאלחת הזאת. לא לעולם חוסן.
 
הנה, תוצאה ראשונה, הממשלה שלו מתפוררת והוא הולך לבחירות שהוא לא רוצה, כי יש עוד מציאות ברורה. יעד 40 המושבים בכנסת, שהיה ריאלי מאוד לפני שבוע, הוא הפך להיות חלום. 40 מושבים לא יהיו לליכוד, כי העם שלנו לא מטומטם. העם לא ייתן 40 מושבים בידי מפלגה שבראשה עומד מי שמגלה במשך שנה תבוסתנות במשך שנה מול טרור החמאס.

יורם שפטל, כל יום חמישי, 12:00-14:00 ב-103FM.