כאשר אנשים צעירים נופלים ממרפסות, זה תמיד מעורר שאלות, במיוחד כאשר כל הסובבים אותם, חברים ובני משפחה, מצהירים שהם היו במצב רוח טוב, ללא סימני דיכאון ואין שום חשד שמישהו עזר להם ליפול, כפי שקרה לא פעם. כאשר קורה מקרה כזה, אני תמיד חושד שישנו איזה בחור חמד (נייס גאי) שעזר להם. אותו סם פיצוציות הידוע לשמצה ונמכר במחיר שווה לכל נפש בשקית שיכול להיות רשום עליה "קטורת" או כל שם אחר.
 
מדובר בסמים פסיכואקטיביים, המשפיעים על התודעה של האדם, ממריצים, מהנים, גורמים לאקסטזה, שאחריה בדרך כלל באה צניחה, שמביאה לרצון במנת סם נוספת, מה שגורר לעתים התמכרות. חומרים אלה, המפעילים במוח את מערכת התגמול, נקראים בשמות שונים - סמי רחוב, סמי פיצוציות או סמי מועדונים, והמשותף להם הוא הקלות הבלתי נסבלת של רכישתם והנזק הרב שיכול להיגרם למשתמשים בהם. 
 
בין החומרים הפעילים בסמים אלה ישנו חומר דמוי קנאביס סינתטי, המיוצר במעבדה וחזק יותר בהשפעתו מחשיש. והוא הופך מסוכן כאשר החומר מעורבב עם חומרים רעילים כמו אקונומיקה, אצטון, רעל עכברים, תרסיס להדברת מקקים ורעלים מסוגים אחרים.


בתחקיר שנעשה לאחרונה על ידי התוכנית הנהדרת והמועילה "הכל כלול" של סיון כהן בערוץ 13, ובו גם התראיינתי על הנושא, מצאו התחקירנים כי ניתן להשיג מנת סם תמורת 10 שקלים, מה שיצר לסם תדמית של חומר שאינו מסוכן. על כך בדיוק קמה זעקתי.

למעשה, "החוויה" שחווים לעתים הצעירים לאחר השימוש בסם היא הרעלה של מערכת העצבים. החומרים הנמצאים בתרסיסים הם ממשפחת גז העצבים, אשר בחלק מהמקרים עלולים לגרום לחרדה, דיכאון, הזיות ופסיכוזה, ואף למוות במקרה הפחות טוב.

בתוכנית הוצע פתרון: אם מוכרי הסמים בפיצוציות יישפטו ויקבלו עונש מאסר של חמש שנים, יחשבו פעמיים אם למכור לצעירים את החומר. ואני מוסיף: אם לצעירים הנתפסים עם החומר יישלל רישיון הנהיגה או שהם יישלחו למאסר לפי פקודת הסמים, סביר שנראה פחות את התופעה המסוכנת הזו.