במאמרו מה-13 באפריל כותב עודד טירה כי המאבק שאנו, חברי "מפקדים למען ביטחון ישראל", מנהלים נגד מהלך של סיפוח חד צדדי, הינו "הטעיה". לגישתו של טירה, נושא הסיפוח הוא נושא מדיני, לא כזה שראוי שיעסקו בו אנשי צבא שמבחינתו יכולים לדבר רק על "סוגיות טקטיות, אופרטיביות, ולעתים אף מיני אסטרטגיות".     

המוסר הכפול של כותב המאמר, שחתם בצירוף דרגתו במיל' על עצומה הקוראת לממשלה לבצע מהלך של סיפוח חד צדדי, אמנם מטריד, אך איננו אפילו הבעיה המרכזית במאמר. טירה טוען נגדנו שאנחנו לא "מנמקים בהסבר מקצועי", את עמדותינו. באמת? כאן השטחיות של טירה כבר מתחילה להיות מעט מביכה. במשך שנה וחצי, עמלו עשרות מחברי "מפקדים למען ביטחון ישראל", לצד בכירים במשק ובאקדמיה ובכירים לשעבר במערכות הממשל השונות, על הכנתו של "דוח השלכות מהלכי הסיפוח". נראה שטירה לא טרח לקרוא את 350 עמודי הדוח, אפילו לא את התקציר (זמין באתר התנועה (www.cis.org.il).

מכיוון שטירה לא טרח לעשות את המינימום הזה לפני שכתב את המאמר, אנסה לתמצת בעבורו את העיקר. סיפוח חלקי עלול להתניע תגובת שרשרת שישראל תתקשה לשלוט בה, להעמיד בסכנה את הסכם השלום עם ממלכת ירדן ואת שיתופי הפעולה הביטחוניים עמה, להביא להתמוטטותה של הרשות הפלסטינית ושל מנגנוני הביטחון שלה, ולהעמיד את ישראל בפני מציאות שתחייב כניסה מחודשת לכל שטחי הרשות, כולל סמטאות הערים והקסבות. ישראל תיאלץ אז לבחור בין ניהול משטר אפרטהייד ששולט בתושבים ללא שהוא מאפשר להם זכויות מחייה בסיסיות, לבין מימון ורכי הבריאות, המחיה, החינוך ושאר צורכי החיים של 2.6 מיליון פלסטינים בעלות שנתית של 52 מיליארד ₪ בשנה. 

טירה טוען במאמרו כי העיסוק במשמעויות הסיפוח, צריך להיות שמור ל"מדינאים" בלבד. כאמור, עושה הרושם שטירה לא מאמין בטיעון שלו עצמו, כי כ"לא מדינאי", הוא לא היסס להביע עמדה בנושא, אבל נשאלת גם השאלה, מי הם אותם "מדינאים"? מתי יכול אדם להתהדר בתואר "מדינאי" והיכן עוברים את ההכשרה להיות כזה. רבין, ברק ושרון הגיעו מהצבא, פרס ואולמרט צמחו בתוך הפעילות המפלגתית, נתניהו הגיע משירות החוץ. באיזו נקודה בדיוק, הרוויח כל אחד מראשי הממשלה שלנו את הזכות להתחיל ולעסוק בנושאי מדיניות?  

גם אם איננו מדינאים, אנו מאמינים שעל המדינאים והפוליטיקאים לקיים בדיקה נרחבת ומעמיקה לפני קבלת החלטה רבת משמעויות והשלכות, דוגמת הסיפוח החד צדדי. איננו נגד סיפוח וברור מעל כל ספק שכל הסדר מדיני ילווה בסיפוח שטחים, אך בשונה מסיפוח במסגרת הסכם, סיפוח חד צדדי עתיד להתניע אפקט דומינו מסוכן שעלול להביא עימו את סופה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

כמי שמגיעים מהשטח, שמכירים את הלכי הרוח ברחוב הפלסטיני, שמבינים את ההשלכות שעלולות להיות למהלך של סיפוח חד צדדי על יציבות המשטר בירדן, אנו מאמינים כי אסור לקדם מהלכים בעלי משמעויות כה רבות ללא הבנה כי סיפוח חלקי, עלול להסתיים בעל כורחנו בשליטה יקרה ומסוכנת במיליוני פלסטינים. מאמינים שחובה על חברי הכנסת להציב כתנאי לקידום מהלכי הסיפוח החד צדדי, את הצגתה בפני הציבור של  אסטרטגיית היציאה מהתסבוכות - המדיניות, הצבאיות והכלכליות שעלולות להיות תוצאותיהם. 

הכותב הוא ממלא מקום ראש השב"כ לשעבר וחבר תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל"