החזיר היא חיה לא פוטוגנית עם יחסי ציבור גרועים. תופעת חזירי הבר בחיפה הייתה מאז ומעולם, הרי לא ביום בהיר אחד הם השתלטו על העיר. משום מה לאחרונה יחסי הציבור השליליים שלהם גדלו, ואתם שואלים למה?

תושבים מתלוננים כי הם מסתובבים בחופשיות ברחובות ומתארים אותם כחוליגנים ההופכים פחים, נושכים ילדים והורסים כל חלקה טובה בעיר. בתכלס? הם היו פה לפנינו.

אנחנו אלו שבאנו ובנינו להם רבי קומות מפלצתיים במקומות הטבעיים שלהם. כידוע לכם, הבניה בחיפה בשיאה והחזירים מחפשים מקום להיות בו - וזה אותו המקום בדיוק אשר לקחנו להם.

הם לא מתהלכים להם כמו מפלצות, אך שהם רואים מקור אוכל שיכול להיות פח זבל או כל דבר אחר, הם חותרים למטרה ואפילו הופכים אותו על מנת לאכול – יצר הישרדותי של חיה. את היצר הזה של חזיר הבר אנו יכולים לפתור על ידי קשירת וקיבוע הפחים.

רוב הפציעות מחזירי הבר הם בעצם מניסיון לנוס מהם. עד כה  נרשם אירוע אחד מהותי: מוות של רוכב אופנוע שהתנגש בחזיר בר חזיתית. אומרים כי חזיר הבר נשך ילדה בגן ילדים אך האמת היא שכלב נשך אותה כי נבהל מהחזיר, בגלל החזות המאיימת שלו.

החזיר עצמו אכן נראה בעל חזות מאיימת אך בכל 31 שנותיי החיפאיות, בהן ראיתי אין ספור חזירים, מעולם אף אחד מהם לא תקף אותי. תופעת הירי וההרעלה של חזירי הבר היא תופעה מתועבת שלא צריכה להימשך. אף תושב לא צריך לקחת את החוק לידיים ולהרוג בעל חיים.