שג'ו ביידן, סגן הנשיא ה־47, יהפוך לנשיא ה־46 של ארצות הברית, הוא ייכנס לבית הלבן בגיל 77. ביידן נראה אולי מבוגר מכפי גילו, אבל הוא לא יהיה הנשיא המבוגר ביותר שישב בחדר הסגלגל בבית הלבן.

מי שעשה זאת בעבר היה שדר ספורט, שהתחיל את הקריירה העיתונאית שלו באוניברסיטת איווה. השדר שהיה בעברו לא רק שחיין מצוין, אלא גם קפטן נבחרת הקולג' שבו למד, עבד גם כמציל, והציל את חייהם של יותר מ־70 בני אדם מטביעה. מי שזכה בצעירותו לכינוי "דאץ", הפך לשדר ספורט, שהתמיד במקצוע לא יותר מחמש שנים.

באוטוביוגרפיה שלו הוא התגאה בהישג עיתונאי מפוקפק, וסיפר שבאחד משידוריו נותק לפתע קו הטלפון שבאמצעותו הוא קיבל דיווח על שהתרחש על המגרש. את שאר התיאור על המשחק הוא בדה מלבו. זאת הייתה רק שאלה של זמן עד שמראהו הנאה וקולו המרשים צדו את עיניו של צייד כישרונות. כשהוא היה רק בן 26, הוא כבר אחז בידיו חוזה של קבוצת האחים וורנר, אחת מחברות ההפקה הגדולות בעולם לתוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע.

הוא גילם בין השאר את דמותו של סופרמן, והופיע ביותר מ־70 סרטים, מרביתם בינוניים. הצלחתו המטאורית על מסך הכסף הביאה אל חיקו את רעייתו הראשונה, שזכתה בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר ושיחקה לצדו בשני סרטים. נישואיו הראשונים של השחקן הצעיר, שפעילותו במפלגה הדמוקרטית הביאה אותו לתפקיד נשיא האיגוד המקצועי של שחקני הקולנוע, לא החזיקו מעמד, וחמש שנים לאחר שהתגרש מאשתו הראשונה הוא בחר לבוא בברית הנישואים עם אשתו השנייה, גם היא שחקנית. האישה השנייה אימצה את שני ילדיו של שחקן הקולנוע הצעיר.
הוא הופיע בפרסומות לג'נרל אלקטריק לפני שפרש מתחום המשחק.

כאשר הוא בחר להצטרף לפוליטיקה, הוא התפרסם בנאום שבו הוא טען שהבחירה העומדת לפתחם של אזרחי ארצות הברית איננה בין ימין לשמאל, אלא בין למעלה ולמטה, כאשר "למעלה" היא גישת חירות הפרט והחופש שקבעו האבות המייסדים ו"למטה", היא הטוטליטריות של שלטון מרכזי שאוחז בידיו עוצמה. הנאום שנשא סלל את דרכו למשרה ציבורית. הוא התמודד על תפקיד מושל קליפורניה, המדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית - והביס את המושל המכהן.

הוא הסתבך באמירות גזעניות ועד לבחירתו של דונלנד טראמפ לנשיא, הוא נחשב לנבחר המבוגר ביותר בתולדות ארצות הברית. הוא היה הנשיא הראשון שהתגרש וגם בנושא זה טראמפ גבר עליו בכך שהתגרש פעמיים. הוא ספג כדור שנורה לעברו ופגע בו סמוך מאוד לאבי העורקים, על ידי מתנקש מעורער בנפשו, שביקש להרשים בכך את השחקנית זוכת האוסקר ג'ודי פוסטר.

לרופא שעמד לנתח אותו לפני שהתמוטט, הוא אמר: "אני מקווה שאתה רפובליקני", לאשתו הוא אמר, "יקירתי, שכחתי להתכופף". מי שטיפל בו לאחר פציעתו הוא רופא יהודי שעלה לימים לישראל. הוא נחשב לאחד מאוהדי ישראל, ובתקופת כהונתו התרחב הסיוע הצבאי והכלכלי של ארצות הברית לישראל. הוא נחשב לאחד מ־100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם במאה העשרים.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?
תשובה: בשבוע הבא