איראן צועדת במספר מסלולים בדרך להשגת נשק גרעיני, שהעיקריים שבהם הם מסלול העשרת אורניום, מסלול הפיכת האורניום המועשר לפצצה גרעינית, כלומר לחימוש גרעיני, והמסלול הנוסף והחשוב ביותר ברגע זה – מסלול הפלטפורמה שתישא את החימוש לעבר המטרות. לגבי ההעשרה, האיראנים הגיעו למטרה. בטווח זמן קצר יחסית הם יכולים להגיע להעשרה הנדרשת לפצצה אחת ובהמשך לארסנל טילים.

בתחום של הפיכת העשרת האורניום לחימוש הם מתקדמים בנראות נמוכה, ולדעתי אין לנו מושג ברור היכן הם נמצאים וגם יהיה קשה לדעת בעתיד. ההנחה צריכה להיות שגם במסלול הזה הם מתקדמים מאוד. המסלול שהאיראנים מפגרים בו מעט בדרך להשלמת מערכת נשק גרעיני הוא מסלול הטילים. לכן זהו המסלול הקריטי בפרויקט שלהם כיום והוא חייב להופיע בראש ההסכם החדש, שחשוב שייכתב בו שהמסלול הזה ייעצר לחלוטין.

מובן לי שהאמריקאים מתעלמים, או מנסים ולא נחושים, להשיג הפסקה של פיתוח הטילים. האמריקאים רוצים עסקה בכל מחיר, ומקווים שיצליחו בהמשך לפרק בטוב את איראן מנשק גרעיני, אך מתעלמים מההטעיות ומהערמומיות האיראנית. אבל היכן ממשלת ישראל? לנו זה עניין של חיים או מוות. כשלאיראן תהיה יכולת גרעינית צבאית המזרח התיכון ישתנה לרעתנו.

ממשלת ישראל צריכה להפסיק לחשוב במונחים של פוליטיקלי קורקט וללחוץ על האמריקאים, ובמיוחד על 90 מיליון האוונגליסטים בני בריתנו, ולהיערך לכל אלטרנטיבה אם מסלול פיתוח הטילים האיראניים לא ייעצר. חשוב שנבין שאנחנו והאמריקאים נמצאים בשני צדי המתרס בעניין הנשק הגרעיני האיראני.

הכותב הוא תת־אלוף (במיל׳) וחבר מבטחי – פורום מפקדים לאומי