העידן הזה הוא עידן שצופן בחובו אתגרים רבים. אתגר ראשון וגדול הוא אתגר האקלים, המשתנה במהירות בלתי צפויה, החום עולה, הקרחונים נמסים ואירופה מתייבשת. האתגר הנוסף הוא האתגר של המימד הוירטואלי, שמעמיס על המחשבה, מבלבל ומוביל לכך שמיום ליום הופך להיות קשה יותר ויותר להבחין בין דמיון למציאות. אתגר נוסף הוא אתגר המגיפה ששינה לגמרי את אופן החשיבה שלנו זה על זה, הפך אותנו למסוגרים ולהרבה פחות רגועים. כל אלה הם אתגרים שנמצאים מחוץ לנו, אך יש אתגר שעולה על כל אלה והוא האתגר האחרון – אנחנו. 

אנחנו חיים בעידן של פחד, כעס, בדידות. הפורום הכלכלי העולמי מוסר ש-700 מיליון אנשים חווים מצב של תסכול. כמות עצומה של אנשים מעידים שהם חווים מצב של כעס לפחות פעם ביום.

מדוע קיים הכעס?

ישנו חלק במוח שלנו שהוא קדום והוא מגיב לדברים מתוך מתקפה והגנה, מתוך פעולה אוטומטית שמטרתה לשמור על החיים שלנו. הוא מתחיל לתקוף כי ההגנה על חיינו היא הדבר החשוב ביותר עבורו. כאשר אנו במתח, כאשר אנו לא רגועים, התהליך האפשרי לנו, של הבנה המגיעה מחלק מפותח יותר במוח שלנו, משתבש, נוצר בלבול וכל גירוי שמגיע מהעולם סביבנו נחווה תמיד כהתקפה.

מה אנו יכולים לעשות כדי להתגבר על הבלבול?

התנאים החיצוניים שבהם אנו חיים הם השתקפות של העולם הפנימי שלנו. על ידי אימון עצמנו ניתן לעבור מהמקום של האלימות, של הבלבול למקום אחר חדש, של אני אידיאלי. 

מהו ה״אני האידיאלי"?

זה אותו חלק בתוכנו שמתואר במודל הספרי של תודעה, כאשר הצגתי אותו ב-2018 הוא הוכר על ידי מדעני מוח בכל רחבי העולם כמודל הטוב ביותר שיצר האדם עד כה לתיאור התודעה. 

מהי אם כן התודעה? 

המקום בו נפגשים שני הקווים של הזמן והמרחב, הכוח והאהבה, השורשים והשאיפה, ואז אנחנו במרכז, כלומר- נמצאים לגמרי ברגע הזה, כאן עם הגוף שלנו, עם הנשימה הזו. 

מהי התודעה? (צילום: ללא)
מהי התודעה? (צילום: ללא)

הנקודה שגם נקראת ״מקום הפריחה״

כאשר אנו נמצאים ב״מקום הפריחה״ אנו פוגשים את עצמנו החדש, שהוא כאן ועכשיו, ממש ברגע הזה. בספרון שלי OMM דקה אחת של מדיטציה, שזה ספרון שאפשר לקרוא בשעה, אבל יש בו ארבעים שנות מחקר ו-56 שנים של תרגול מדיטטיבי, אני כותב שחלק מהאנשים מוקרנים תמיד לעתיד וחלק אחר תמיד מאשימים את העבר. מקום הפריחה הוא ממש ברגע הזה, ביכולת לקחת צעד פנימה אל תוך עצמכם, היכולת לומר ״אני יכול לעשות משהו בשבילי״, אני אוהב את עצמי לפני שהעולם אוהב אותי ומבחין בי. אני אוהב אותי זה לא אומר שאני עושה מה שאני רוצה, אלא זה מימד חדש, ראשוני, בראשיתי בו אנו יכולים לשנות את ההיסטוריה שלנו, את הסיפור שלנו, רחוקים מהלחץ שמאלץ אותנו תמיד להיות אותו הדבר. 

מה דרוש לנו כדי לעשות את הצעד הזה?

להפוך את נקודת המבט מהחוצה – פנימה, להסתכל על עצמנו בבהירות רבה יותר. זה היבט נפלא של המוח שלנו שמנסה בכל הדרכים האפשריות להפוך את חיינו למשמעותיים, לתת משמעות לכל האירועים שקורים, שלעיתים קרובות אין להם שום משמעות ולכן דרושה פעולה אחת פשוטה כדי לעשות את הצעד הזה – לעצור. לקחת נשימה איטית ועמוקה. למשך דקה אחת להישאר כאן. דקה הופכת להיות זמן ארוך מאוד, היא באמת מסוגלת לעשות אתחול מדהים לעצמנו ולחזור מלאים במשאבים, חיוניים ובעלי חוסן נפשי. 

איך החיים שלנו יראו עם דקה אחת של שקט?

כאשר לרגע אחד אנו נמצאים בשקט, אנו יכולים למצוא את הכיוון הנכון, לשכתב את כל הסיפור שלנו. אפילו בדרמות, בקשיים הגדולים שחווינו, באלימות שספגנו, כדי לשנות את השאלות. וזה דבר משמעותי, מכיוון שבמקום הזה יש לנו אפשרות לענות על השאלה ״מה אנו רוצים באמת״ וכך להגיע לשלב בו מתרחשת מהפכה מוחלטת בחיים שלנו – אנו חיים את החיים שמאז ומתמיד ביקשנו עבור עצמנו.

לצפיה בהרצאות השונות שצפויות בספטמבר בישראל לחצו כאן