יום הקשיש הבינלאומי המצוין ברחבי העולם בתאריך ה-1/10 משמעותי עבור כל האוכלוסיות ולא רק עבור העוסקים באופן קבוע ברווחתם וזכויותיהם של הקשישים ובני הגיל השלישי. זו הזדמנות פז לכולנו לעצור ולחשוב על דור ההורים והמייסדים, אלו שראו, למדו, קיוו, עבדו והשיגו את חייהם לפנינו.

אנו חיים במדינה שהיא מחויבת לערכי מוסר ותרבות, יהודיים וכלל אנושיים. חוסנה של החברה נמדד ביחסה לחלשים. ולכן מוטל עלינו להנחיל לדור הבא ערכים של חמלה כבוד, אכפתיות, אנושיות וסובלנות.

חובתנו לדעת להקצות משאבים אישיים וציבוריים למען הזקנים והבודדים. הם חלק מאיתנו. עלינו הדור הצעיר, ליצור תעסוקה לקשישים ולהניע תקשורת מותאמת מצד הרשויות, מתוך הבנה שרבים מהקשישים זקוקים להכוונה ואוריינות דיגיטלית.

בפעילותי הציבורית בכנסת ומחוצה לה, הצבתי בראש סדר היום שלי את הדאגה לצרכי האזרחים הוותיקים. הורי זכרם לברכה שהלכו לעולמם בעת האחרונה, האריכו ימים והיתה לי את הזכות לסעוד אותם בתקופת חייהם האחרונה. הצו היהודי והדרת פני זקן הוא עבורי משימת חיים. שליחות שאין להקל בה. בזכות תקופה זו, אני מקדמת בימים אלו את חוק הפטור מאגרת האמבולנסים, עבור אזרחיים סיעודיים המרבים  להגיע בגלל מצבם הבריאותי באמבולנס לבית חולים אך אינם מתאשפזים.

ח''כ אתי חוה עטיה (צילום: דוברות ח''כ אתי עטיה)
ח''כ אתי חוה עטיה (צילום: דוברות ח''כ אתי עטיה)

נזכור כי הקשישים תרמו לחברה במשך תקופה ארוכה. רבים מהם ניצולי שואה שהתמודדו עם התופת, חלקם עלו לארץ בדרכים עקלקלות או לקחו חלק בהקמת המדינה כאזרחים או חיילים ותרמו לכלכלה הישראלית במשך שנים רבות והם עושים זאת גם בגילם המתקדם. 

דווקא בתקופת החגים, כשאנו מרבים להתכנס, להתארח ולארח, אסור לנו לשכוח את המבוגרים והחלשים. בואו נאמץ בתחילת השנה, הרגל אחד טוב שילווה אותנו בשנה הקרובה, נתבונן בהערכה ודאגה כנה על בני ובנות הדור הקודם שחיים סביבנו, ונמשיך לפעול בכדי לאפשר להם את היכולת לחיות ולהזדקן בכבוד. 

גמר חתימה טובה.

הכותבת הינה חברת כנסת מטעם הליכוד ויו"ר השדולה למען האוכלוסיה הסיעודית-הגריאטרית